جذاب ترین خودروهای توکیو اتوسالن؛ از تویوتا با 10 خروجی اگزوز گرفته تا هیولای دریفت هیوندای

جذاب ترین خودروهای توکیو اتوسالن؛ از تویوتا با 10 خروجی اگزوز گرفته تا هیولای دریفت هیوندای
نمایشگاه محبوب تیونینگداران شرقی میزبان سریعترین سوپراسپرتهای آسیایی شد.
نمایشگاه خودروی «توکیو اتوسالن» بزرگترین و بهترین فرصت برندهای خودروسازی و توسعهدهندگان مستقل خودرو برای نمایش محصولات عجیب در شرق کره خاکی زمین است. این نمایشگاه خودرو که به عقیده برخی، رقیب شرقی نمایشگاه تیونینگ سما در آمریکا به شمار میرود، فضایی عالی برای نمایش عجیبترین مخلوقاتش شرقی و بینالمللی است.
هاچبک برقی دریفت هیوندای
چندی پیش مقاله بررسی این هیولای کرهای را منتشر کردیم؛ خودرویی تمام برقی و نسبتا سنگینوزن که چیزی جز دریفت زدن نمیداند و تنها با یک هدف تولید شده است: قدرتنمایی هیوندای! مسئولان برند یادشده برای اینکه بتوانند ویژگیهای منحصربهفرد خاص را بررسی کرده و آنها را در نسل بعدی خانواده آیونیک در اختیار عموم قرار دهند، هاچبک برقی RN24 را تولید کردند که با تکیه بر دو الکتروموتور و فاصله محوری کوتاهتر از آیونیک ۵ N، به یک موتورخانه قدرتمند تبدیل شده است.
RN24 با وجود وزن بیش از ۲ هزار کیلوگرمی خود، همچنان از نسخه فروشی آیونینک ۵ سبکوزنتر است اما درست مانند آن، از صدای اگزوز مصنوعی استفاده میکند! برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «بررسی هیوندای RN24 جذابترین خودروی برقی هیوندای را تماشاکنید!» را مطالعه کنید.
باز هم هیوندای!
هیوندای برای نمایش تواناییهای قالب آیونیک ۵ که اتفاقا خودرویی موفق به شمار میرود، از یک محصول دیگر و کاملا قابلاستفاده به نام مینی GT رونمایی کرد. این خودروی هاچبک که برخلاف مدل مفهومی RN24، به نسخه تولیدی آیونیک ۵ شباهت بیشتری داشت، محصولی صرفا مخصوص استفاده در پیست بود که تبلیغی موفق از زیربرند آیونیک را به نمایش درآورد.
این خودرو درکنار بهرهمندی از رنگبندی متمایز، قطعات آیرودینامیکی مانند اسپویلر، اسپلیترهای تازه، تیغههای بادشکن و دیفیوزر بزرگ از هواکش سقفی و طاق بزرگتر چرخ سود میبرد که فضای لازم برای لاستیکهایی با پهنای ۱۲ اینچ را باز میکرد. متاسفانه خبری از تولید انبوه آن نیست و طرفداران باید به خرید ماکت ۱:۶۴ آن بسنده کنند.
کانسپت تویوتا M
تویوتا در سالهای اخیر روی عقیده تازه خود پافشاری زیادی دارد؛ ژاپنیها بر این باورند که هاچبکهایشان توان تبدیل شدن به قلب تپنده فروش این برند را دارند و به همین جهت، در راستای بهبود بیشازپیش آنها تلاش میکنند. یکی از اقدامات اخیر این برند در این راستا، معرفی موتور ۲ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری تازه بود که روی نسل بعدی کرولا نصب خواهد شد.
این برند پیش از رونمایی از نسخه نهایی محصول یادشده در نمایشگاه خودروی توکیو اتوسالن از یک GR یاریس M پرهبرداری کرد. این هاچبک تازه پیشنمایشی از هاچبکهای موتورمیانی تویوتا به شمار میرفت.
تویوتا سفارشی با ۱۰ خروجی اگزوز
شرکت تولید قطعات و ارائه خدمات پسازفروش «سنس برند»، یک برند ژاپنی تولیدکننده لوازم ارزانقیمت برای خودروهای تویوتا به شمار میرود. هر چند استفاده از اینگونه بهبودهای به ظاهر کودکانه موردپسند همگان نیست اما نمیتوان منکر وجود طرفدارانش شد. به این ترتیب، سنس هم نمایشگاه توکیو اتوسالن را برای جذب مشتریان بیشتر و تبلیغات غنیمت شمرد.
پروتوتایپ رقیب تویوتا ۸۶ از سوی هوندا
هوندا وعده داده که نام خاطرهساز پریلود را تا سال ۲۰۲۶ وارد بازار میکند. این خودرو که ابتدا بهصورت مفهومی به نمایش درآمد به بسیاری از طرفداران این برند اطمینان داد که حتما با ظاهر و مشخصات مشابه وارد خط تولید خواهد شد؛ چون در زبان هوندا، کانسپت برابر پروتوتایپ و پروتوتایپ برابر نسخه تولید انبوه است.
نسل ششم پریلود که در قالب یک محصول هیبریدی به دست مشتریان خواهد رسید، یک کوپه ۲+۲ خواهد بود که با هدف ترکیبب لذت رانندگی و مصرف انرژی بهینه به دست علاقهمندان خواهد رسید.
مرسدس بنز SL نگین تن
برند «گرانسون DAD» از فرصت نمایشگاه توکیو اتوسالن استفاده کرد و در غرفه خود، دو دستگاه مرسدس بنز SL رودستر نسل پنجم را به نمایش گذاشت. هر چند این دو مدل، نیمهکلاسیک به شمار میروند اما بهرهمندی از رینگهای سفارشی و بدنه نگینکاری شده خود، بهخوبی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب میکردند.
و این…
برند تیونینگ کلس موتور از یک شاسیبلند کوتاهقامت رونمایی کرد که برپایه یک دستگاه بیوک الکترا یا شاید اسکایلارک دهه ۸۰ میلادی توسعه یافته بود. نکته جالبتر این خودروی تازه که با نام «هاوانا» نمایش داده شده بود، نحوه استفاده آن از المانهای براق کرومی، رنگبندی یونیزه شده و استفاده از قطعات افترمارکتی جدید بود که ظاهر و شخصیتی کاملا سفارشی، متناقض و تازه از بیوک کلاسیک را ایجاد کرده بود. برای تماشای خودروهای مسابقهای دیگر و محصولات جذاب این نمایشگاه، ویدئوی زیر را تماشا کنید. به نظر شما، جذابترین خودروی نمایشگاه توکیو اتوسالن کدام بود؟