هاست پرسرعت
خودرو

جریمه هزاران میلیاردی بهمن موتور برای گران‌فروشی

جریمه هزاران میلیاردی بهمن موتور برای گران‌فروشی

سازمان تعزیرات حکومتی، بهمن موتور را به‌واسطه گران‌فروشی محصولات خود در سال ۱۴۰۰ مشمول پرداخت جریمه کرد.

شعبه هفتم رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که تخلف این شرکت محرز و مسلم بوده و ین شرکت مطابق ارزش ریالی تخلف که معادل ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است به ۳ برابر ارزش ریالی تخلف به میزان ۲۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال محکوم شده است، البته به لحاظ ماده ۱ مصوبه جلسه شصت و نهم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری از سران قوا که تمامی جریمه‌های مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی در هر مراتب به پنج برابر افزایش پیدا کرده است، شرکت بهمن موتور باید جریمه ۱۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال را پرداخت نماید.

بعلاوه بهمن موتور باید مبالغ اضافی دریافتی از خریداران را نیز به آنها برگرداند. البته این رأی بدوی بوده و قابل تجدیدنظر است.

گروه بهمن در پاسخ به این رأی، اعلام کرده که اعتقاد به مغایرت کامل رأی مذکور با قوانین و مقررات کشور دارد و حق خود می‌داند پیگیری‌های لازم جهت ابطال رأی و احقاق حقوق خود و سهام‌داران گروه را به عمل آورد.

جریمه هزاران میلیاردی بهمن موتور برای گران‌فروشی

دست‌اندازی در قیمت‌های بازار، دلالی سازمانی، قیمت‌سازی و کنترل عامدانه تولید و عرضه برای افزایش قیمت از سوی هر تولیدکننده‌ای مذموم است و متأسفانه این برچسبی است که می‌توان به بسیاری از دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز الصاق نمود. در این میان استیناف حقوق خریداران که متأسفانه در ایران مظلوم و بی‌پناه مانده‌اند توسط نهادهای نظارتی می‌تواند یک کورسوی امیدی باشد. ما از هرگونه شفاف‌سازی در این باره، رفع اتهام و اجرای عادلانه قانون استقبال می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا