هاست پرسرعت
خودرو

جزئیات فیسکر Pear منتشر شد؛ برد ۵۱۵ کیلومتر و قیمت ۳۰ هزار دلار

جزئیات فیسکر Pear منتشر شد؛ برد ۵۱۵ کیلومتر و قیمت ۳۰ هزار دلار

چند روز پس از پیش‌نمایش محصولات آتی، فیسکر اطلاعات و تصاویر بیشتری از شاسی‌بلند برقی و ارزان‌قیمت Pear را منتشر کرد. ساده‌ترین محصول این شرکت قیمت حدود ۳۰ هزار دلار و حداکثر شعاع حرکتی ۵۱۵ کیلومتری خواهد داشت.

فیسکر اعلام کرده است نسخه تولیدی Pear قبل از اعمال مشوق‌ها با قیمت دقیق ۲۹۹۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. این خودروی بدون آلایندگی که به شکل یک کراس اور تولید می‌شود ظرفیت حمل ۵ یا ۶ نفر را در بدنه‌ای به طول ۴۵۵۰ میلی‌متر خواهد داشت. به ‌این ‌ترتیب محصول جدید این خودروساز کوچک‌تر از شاسی‌بلند اوشن است اما درعین‌حال فضای کافی برای سرنشینان را دارد. مدل پنج‌نفره با آپشن صندلی ششم در دسترس خواهد بود که این کار با حذف صندلی تکی سرنشین جلو و کنسول مرکزی و نصب نیمکت دونفره بزرگ میسر می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته فیسکر Pear می‌توان به صندوق‌عقب منحصربه‌فردی اشاره کرد که به مالکان اجازه می‌دهد وسایل خود را در فضاهای تنگ پارکینگ داخل خودرو قرار داده یا از آن خارج کنند. به لطف طراحی جدید فیسکر لبه صندوق و شیشه به پشت سپر عقب حرکت می‌کنند و بنابراین وسایل با فضای پارکینگ برخورد نخواهند کرد. خودروی موردبحث همچنین با فضای بار جلوی شبیه کشو که فیسکر آن را فروت می‌نامد عرضه خواهد شد. در این بخش می‌توان هر چیزی از پیتزا گرفته تا ابزارآلات را قرار داد تا بوی وسایل به کابین سرایت نکند. فضای بار جلو همچنین دارای گزینه ایزوله برای حفظ غذاهای گرم یا سرد خواهد بود.

فیسکر خاطرنشان می‌سازد کابین Pear با دوام بسیار بالا طراحی می‌شود و خبری از قطعات متحرک آسیب‌پذیر نخواهد بود. به این ترتیب شاسی‌بلند برقی این شرکت مناسب سرویس‌های اشتراک خودرویی، خانواده‌هایی با تعداد فرزندان بیشتر و افرادی خواهد بود که دوست دارند فضای ذخیره‌ای زیادی در کابین داشته باشند. مدیرعامل این برند می‌گوید:

ما با Pear می‌خواهیم خارج از چارچوب‌های سنتی فکر کنیم. ما این خودرو را با ایده توجه به افراد جوانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و نیازمند خلاقیت و انعطاف و قیمت ارزان هستند تولید کرده‌ایم.

کابین خودرو همچنین از متریال زیستی و بازیافتی سود برده است و هدف فیسکر در تولید محصول کربن خنثی تا سال ۲۰۲۷ را شکل داده است. بخش داخلی Pear همچنین از حالت لانگ سود می‌برد که در آن تمامی صندلی‌ها به‌صورت تخت خوابانده می‌شوند تا فضای خواب بزرگی ایجاد شود. یک نمایشگر چرخشی ۱۷.۱ اینچی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس خواهد بود تا افراد در حالت لانگ بتوانند به تماشای فیلم دلخواه خود بنشینند. فیسکر اضافه می‌کند خودروی حاضر در تصاویر از نوع تولیدی نهایی است اما فعلاً درباره دوربین‌های جانبی آن تصمیم نهایی گرفته نشده است.

از نظر قوای محرکه باید گفت فیسکر Pear با دو باتری و شعاع حرکتی تخمینی ۲۹۰ یا ۵۱۵ کیلومتر تولید خواهد شد. این محصول برقی به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود و گفته می‌شود نسخه پایه در عرض ۶.۳ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین تولید نسخه پرفورمنس Pear اکستریم نیز در دستور کار قرار دارد. شاسی‌بلند برقی فیسکر به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی پایین استفاده خواهد کرد اما امکان سفارش رینگ‌های ۲۲ اینچی با لاستیک‌های پرفورمنس نیز وجود خواهد داشت.

از نظر تکنولوژی باید گفت خودروی موردبحث اولین محصول فیسکر است که از کامپیوتر کارای طراحی شرکت با نام Blade استفاده می‌کند. این سیستم که در واحدی کاملاً قابل ارتقا، ماژولار و کم‌عرض قرار داده شده است قادر به ارائه ۶.۲ ترا فلاپ محاسبه و ۲۵ درصد عملکرد بیشتر به ازای هر وات مصرفی است. بنا به گفته شرکت موردبحث، سیستم Balde از معماری پردازش نامتقارن برای دستیابی به راندمان محاسبه بالاتر استفاده می‌کند. این کامپیوتر از طریق شبکه اترنت داخلی چند گیگا بیتی به دیگر سیستم‌های خودرو متصل می‌شود. شبکه بی‌سیم ۵G/Wi-Fi6 نیز باعث می‌شود Pear یک مرکز داده کوچک باشد. در بحث تکنولوژی ساخت نیز فیسکر اظهار می‌دارد شاسی‌بلند جدیدش از معماری بدنه فولادی سبک‌وزن و جدیدی استفاده می‌کند که میزان قطعات بکار رفته را تا ۳۵ درصد کاهش داده است. این برند به دنبال تولید Pear در آمریکا و با همکاری فاکسکان است اما قرارداد دو طرف هنوز نهایی نشده است. در ابتدا قرار بود خودروی موردبحث در سال ۲۰۲۴ راهی بازار شود اما با یک سال تأخیر در دسترس خریداران خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا