هاست پرسرعت
خودرو

مسابقه درگ ریمک نورا و لامبورگینی هوراکان با ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت!

مسابقه درگ ریمک نورا و لامبورگینی هوراکان با ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت!

ریمک نورا جزو سریع‌ترین خودروهای برقی دنیاست اما آیا می‌تواند در برابر لامبورگینی هوراکان تیون شده با ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت نیز برتری خود را اثبات کند؟

اگرچه نورا سریع‌ترین خودروی برقی نوربرگ رینگ به شمار می‌رود اما در جدیدترین مسابقه درگ روبروی یک خودروی نام‌آشنا یعنی لامبورگینی هوراکان قرار گرفته است. البته باید گفت هوراکان موردبحث با نسخه استاندارد خود فرسنگ‌ها فاصله دارد چراکه هم‌اکنون ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته چهار پیشرانه برقی ریمک نورا نیز در مجموع ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتون متر گشتاور دارند و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۸۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر در ساعتی می‌شوند. قیمت نورا از ۲.۴ میلیون دلار شروع می‌شود.

در طرف مقابل لامبورگینی هوراکان شرکت JM ایمپورتس قرار دارد که در بخش پیشرانه دگرگون شده و توربوهای قدرتمندی روی آن نصب شده‌اند. این بهبودها به گیربکس نیز سرایت کرده‌اند تا بتواند قدرت بسیار زیاد پیشرانه را تحمل نماید. در این ویدئو شاهد سه مسابقه درگ خواهید بود که ما نتیجه آن‌ها را لو نمی‌دهیم اما باید گفت رقابت فشرده‌ای بین این دو خودروی برقی و بنزینی وجود دارد و زمان‌های ۸.۵ و ۸.۷ ثانیه‌ای طی مسافت ۴۰۰ متر نیز مؤید این موضوع است.

علاوه بر مسابقه درگ از حالت سکون مسابقات رولینگ نیز برگزار می‌شود که در این بخش ریمک دست برتر را دارد. نهایتاً نیز تست ترمز برگزار می‌شود که همانند مسابقه درگ بسیار فشرده و نزدیک به هم است. به عنوان سخن پایانی باید گفت نورا اخیراً یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه طی کرده تا عنوان سریع‌ترین خودروی برقی جهنم سبز را به خود اختصاص دهد. رکورددار قبلی یعنی تسلا مدل S با زمان ۷ دقیقه و ۲۵.۲۳۱ ثانیه نوربرگ رینگ را طی کرده بود. نورا همچنین با زمان ۴۹.۳۲ ثانیه رکورد سریع‌ترین خودروی برقی گوودوود را ثبت کرده است. در مجموع ۱۵۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا