هاست پرسرعت
خودرو

جنسیس GV90، شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری

جنسیس GV90، شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری

GV90 شاسی‌بلند پرچم‌دار و برقی جنسیس خواهد بود که اواخر سال ۲۰۲۵ با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری برای رقابت با مرسدس EQS SUV به بازار خواهد آمد.

جنسیس به‌سرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است و به مدل‌های الکتریکی توجه ویژه‌ای دارد. این برند لوکس کره‌ای پس از اینکه کراس‌اوور GV60 را به‌عنوان اولین محصول الکتریکی خود ارائه کرد، قصد ساخت مدل برقی دیگری را دارد. این خودرو یک شاسی‌بلند فول سایز سه ردیفه بنام GV90 خواهد بود که به پرچم‌دار جنسیس تبدیل خواهد شد. برند لوکس هیوندای که به دلیل رشد سریع و ورود به قلمروی بزرگانی مثل مرسدس بنز، جهان خودرو را شگفت‌زده کرده است، در حال حاضر، سدان G90 را به‌عنوان رقیب S کلاس به بازار عرضه می‌کند اما جنسیس هنوز این سطح از تجمل را در یک شاسی‌بلند ارائه نکرده است.

جنسیس GV90، شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری

بااین‌حال، انتظار می‌رود GV90 این کار را انجام دهد و همان تجمل خیره‌کننده‌ای را ارائه کند که در G90 دیدیم. البته GV90 برخلاف برادر سدان خود، این کار را با قوای محرکهٔ الکتریکی انجام خواهد داد. ابتدا انتظار می‌رفت این شاسی‌بلند بزرگ روی همان پلت‌فرم E-GMP ساخته شود که هم‌اکنون در مدل‌های الکتریکی گروه هیوندای مثل جنسیس GV60 و کیا EV9 استفاده می‌شود اما طبق شنیده‌ها، GV90 بر اساس پلت‌فرم جدید eM HMG توسعه پیدا خواهد کرد که از برد بیشتر و سیستم خودران سطح سه پشتیبانی می‌کند.

جنسیس GV90، شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری

این کار منطقی است زیرا بزرگ‌ترین پکیج باطری کیا EV9 یک پکیج ۹۹.۸ کیلووات ساعتی است درحالی‌که انتظار می‌رود GV90 نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و این باطری احتمالاً می‌تواند بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را فراهم کند. پرچم‌دار جنسیس با این رقم حتی نخواهد توانست به مرسدس بنز EQS SUV با برد ۴۹۰ کیلومتر نزدیک شود چه رسد به تسلا مدل X با برد ۵۶۰ کیلومتری؛ بنابراین، استفاده از پلت‌فرم جدید eM برای ارائهٔ بردی که خریداران از یک خودروی پرچم‌دار انتظار دارند ضروری خواهد بود. انتظار می‌رود جنسیس GV90 حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و در اواخر سال ۲۰۲۵ برای فروش به بازار عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا