درآمد سال 2021 مایکروسافت از گیم پس 2.9 میلیارد دلار بوده است

درآمد سال 2021 مایکروسافت از گیم پس 2.9 میلیارد دلار بوده است

درآمد مایکروسافت (Microsoft) از سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) در سال 2021، 2.9 میلیارد دلار بوده است که 18 درصد درآمد آن سال را شامل می‌شود.

گیم پس همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و بیش از پیش در مرکز سیاست‌های مایکروسافت در صنعت بازی‌های ویدیویی به چشم می‌آید. در این حین اما، ادامه‌دار بودن و کارآمدی این الگوی کسب و کار در درازمدت، بیش از قبل مورد پرسش قرار گرفته است. فیل اسپنسر (Phil Spencer) چندین بار به ادامه‌دار بودن گیم پس اشاره کرده است و اکنون، شاید دلایل این گفته واضح‌تر شده باشد.

نهادهای مربوطه همچنان در حال بررسی قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) هستند و شورای اداری نظارت بر اقتصاد برزیل (Brazil’s Administrative Council for Economic Defense) به تازگی آن را تأیید کرده بود. به نقل از رسانه‌ی Tweaktown، یکی از اسناد مربوط به این فرآیند که اخیراً در اختیار عموم قرار گرفته است، عملکرد تجاری گیم پس را نشان می‌دهد.

بنا بر این سند، سرویس گیم پس در سال 2021، 2.9 میلیارد دلار درآمدزایی کرده است. این آمار در حالی رقم خورده است که درآمد ایکس باکس از فروش بازی‌ها و اشتراک سرویس‌هایش 9.6 میلیارد و مجموع درآمد آن با احتساب سود فروش کنسول‌ها به 16.2 میلیارد دلار می‌رسد. به بیانی دیگر، 18 درصد درآمد مایکروسافت از صنعت بازی و 30 درصد مجموع درآمد ایکس باکس به گیم پس تعلق دارد.

همچنین، شایان ذکر است که آمار یادشده تنها با احتساب اشتراک گیم پس در کنسول‌ها اعلام شده است و اشتراک این سرویس در رایانه‌های شخصی شامل آن نمی‌شود. مایکروسافت در ژانویه 2022 اعلام کرده بود که گیم پس بیش از 25 میلیون مشترک دارد.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل