هاست پرسرعت
خودرو

درگ بی ام و M2 با آئودی RS3، مرسدس A45 و پورشه باکستر GTS

درگ بی ام و M2 با آئودی RS3، مرسدس A45 و پورشه باکستر GTS

در این درگ، نسل جدید ب‌ام‌و M2 با ۴۶۰ اسب بخار قدرت به مصاف پورشهٔ ۴۰۰ اسب بخاری و دو هاچ‌بک داغ چهارچرخ محرک می‌رود.

نسل جدید ب‌ام‌و M2 به لطف استفاده از پیشرانهٔ M3 از همیشه قوی‌تر و سریع‌تر شده است ولی بااین‌حال آیا خواهد توانست حریف تعدادی از خودروهای پرفورمنس هم‌وطن شود؟ کارواو در درگ جدید خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد و بدین منظور M2 را در برابر سه خودروی اسپرت و قدرتمند آلمانی قرار داده است. البته فقط یکی از این سه خودرو رقیب مستقیم کوپهٔ باواریایی‌ها محسوب می‌شود زیرا دو خودروی دیگر هاچ‌بک هستند ولی بااین‌وجود، دیدن رقابت این ژرمن‌های مدرن خالی از لطف نخواهد بود.

درگ بی ام و M2 با آئودی RS3، مرسدس A45 و پورشه باکستر GTS

همان‌طور که اشاره شد، زیر کاپوت M2 پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M3 قرار گرفته است که در اینجا ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کوپهٔ ب‌ام‌و هرچند بیشترین قدرت را در این جمع دارد ولی از سوی دیگر، با وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم سنگین‌ترین خودروی گروه هم محسوب می‌شود درحالی‌که برخلاف سه خودروی دیگر از گیربکس اتوماتیک ستنی استفاده می‌کند و تمام نیروی پیشرانهٔ آن فقط به چرخ‌های عقب انتقالمنتقل می‌شود.

درگ بی ام و M2 با آئودی RS3، مرسدس A45 و پورشه باکستر GTS

اصلی‌ترین رقیب M2 در این درگ پورشه باکستر GTS است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس برق‌آسای PDK به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. باکستر با ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن، نقطهٔ مقابل رقیب باواریایی بوده و سبک‌ترین خودروی این رقابت به‌حساب می‌آید.

درگ بی ام و M2 با آئودی RS3، مرسدس A45 و پورشه باکستر GTS

رقیب بعدی، آئودی RS3 با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برخلاف دو کوپهٔ قبلی، در اینجا نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که در آغاز حرکت در مسابقهٔ درگ می‌تواند بسیار مفید و تأثیرگذار باشد. مرسدس A45 AMG هم مثل آئودی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد با این تفاوت که زیر کاپوت یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد که با وجود نیم لیتر حجم و یک سیلندر کمتر، قوی‌تر از موتور آئودی است. این پیشرانه ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

درگ بی ام و M2 با آئودی RS3، مرسدس A45 و پورشه باکستر GTS

خب با توجه به این اعداد و ارقام، پیش‌بینی شما از نتیجهٔ این درگ چیست؟ ما نتیجه را لو نمی‌دهیم تا خودتان در ویدئوی زیر ببینید ولی صرفاً اشاره می‌کنیم که رقابت بین این خودروها بسیار نزدیک است تا جایی که بدون آهسته کردن سرعت پخش ویدئو نمی‌توان فهمید کدام خودرو زودتر به خط پایان رسیده است.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2

آئودی RS3

مرسدس A45 AMG

پورشه باکستر GTS

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم ۱۴۳۵ کیلوگرم
قیمت ۶۴,۸۹۰ پوند ۵۴,۰۵۰ پوند ۶۳,۲۸۵ پوند ۷۵,۳۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا