هاست پرسرعت
خودرو

فرمول یک انگلیس ۲۰۲۳ با قهرمانی ورستپن و شاهکار مکلارن

فرمول یک انگلیس ۲۰۲۳ با قهرمانی ورستپن و شاهکار مکلارن

مطابق انتظار، مکس ورستپن برای هشتمین مرتبه در سال جاری، روی سکوی اول رقابت جایزه بزرگ ایستاد و دومین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود در پیست سیلورستون انگلیس را جشن گرفت.

جایزه بزرگ بریتانیا، امسال هم در سیلورستون برگزار شد و ۴۸۰ هزار تماشاگر را میزبانی کرد. این رقابت در میسر ۵/۸۹۱ کیلومتری، ۵۲ دور با مجموع ۳۰۶/۲ کیلومتر را پوشش داد. بهترین زمان در دورهای تمرینی و مسابقه اصلی، توسط مکس ورستپن ثبت شد. سیلورستون از سال ۱۹۴۸ سابقه برگزاری فرمول یک دارد و رقابت‌های دیگر شامل موتو GP را هم میزبانی می‌کند.

در مسابقه‌ی امروز، لوئیز همیلتون به عنوان یکی از پرافتخارترین رانندگان تاریخ فرمول یک، تلاش زیادی نشان داد تا دست‌کم، نایب قهرمانی جایزه بزرگ بریتانیا را در خانه کسب کند اما، راننده‌ی جوان و آینده‌دار مکلارن، مانع او شد.

مرسدس فرمول یک

لندو نوریس ۲۳ ساله که مثل لوئیز همیلتون ملیت انگلیسی دارد، توانست عنوان ارزشمند دومی در جایزه بزرگ سیلورستون را کسب کند. پس از صدرنشینی مکس ورستپن، بخش بزرگی از زمان مسابقه، صرف دفاع لندو نوریس از جایگاه دومی شد و جدال او با همیلتون، صحنه‌هایی جذاب رقم زد.

مکلارن فرمول یک انگلیس

در پایان مسابقه، مکس ورستپن ۲۵ ساله با زمان یک ساعت و ۲۵ دقیقه و ۱۷ ثانیه، جایگاه نخست را کسب کرد. نوریس، ۳/۷۹ ثانیه پس از راننده‌ی اتریشی ردبول به خط پایان رسید و حدود ۳ ثانیه جلوتر از لوئیس همیلتون،  مسابقه را به انتها رساند. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، اسکار پیاستری راننده‌ی ۲۲ ساله اهل استرالیا، پشت فرمان خودروی مکلارن به مقام ارزشمند چهارم رسید تا روزی رویایی برای این تیم انگلیسی در جایزه بزرگ بریتانیا ثبت شود. جورج راسل، راننده‌ی دوم تیم مرسدس نیز، موفق به گذر از خودروی مکلارن نشد و جایگاه پنجم مسابقه را کسب کرد.

فرمول یک بریتانیا 2023

رقابت جذاب بین چهار راننده‌ی تیم‌های مکلارن و مرسدس، شامل سه نفر انگلیسی و یک استرالیایی، جذابیت‌ اصلی در رقابت امروز بود. بسیاری از شرکت‌کنندگان و مدیران تیم‌ها، شامل مکس ورستاپن، لوئیس هملتون و توتو ولف، بارها از سرعت بالا در خودروهای مکلارن، ابراز تعجب کردند. این مورد، حتی توسط راننده‌ی قهرمان تیم ردبول در مصاحبه‌ی پایان مسابقه، تاکید شد.

آلونسو فرمول یک 2023

بسیاری از علاقه‌مندان فرمول یک در انتظار خلق شگفتی توسط فرناندو آلونسو راننده‌ی استون مارتین بودند اما این راننده‌ی مشهور اسپانیایی، عنوان هفتمی را کسب کرد و پشت سر سرخیو پرز راننده‌ی دوم ردبول، قرار گرفت. تیم فراری با لکلرک و کارلوس ساینز، عملکرد مایوس‌کننده مشابه دیگر مسابقات فصل ۲۰۲۳ را تکرار کردند. آنها با رسیدن به جایگاه‌های نهم و دهم، ۲ و یک امتیاز باقی‌مانده را به تیم پرافتخار ایتالیایی دادند.

فرمول یک انگلیس ۲۰۲۳ با قهرمانی ورستپن و شاهکار مکلارن

تا امروز، ۱۰ مسابقه جایزه بزرگ از تقویم ۲۰۲۳ انجام شده و تیم ردبول در تمام رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است. پیش از رقابت یازدهم در مجارستان، مکس ورستاپن و سرخیو پرز، جایگاه‌های اول و دوم جدول امسال را دارند. فرناندو آلونسو ۴۱ ساله که احتمالا آخرین سال حضور در فرمول یک را سپری می‌کند، پشت سر رانندگان ردبول در جایگاه سوم است. لوئیس همیلتون با اختلاف نه‌چندان زیاد از آلونسو، رده‌ی چهارم جدول را دارد و بالاتر از کارلوس ساینز، ادامه می‌دهد.

فرمول یک انگلیس ۲۰۲۳ با قهرمانی ورستپن و شاهکار مکلارن

در جدول تیمی، ردبول ۴۱۱ امتیازی، دست‌نیافتنی و رویایی به نظر می‌رسد. مرسدس و استون مارتین با امتیازات ۲۰۳ و ۱۸۱، رقابت بسیار نزدیک برای نایب قهرمانی سازندگان را دنبال می‌کنند. فراری۱۵۷ امتیازی، همچنان عنوان چهارمی را در اختیار دارد و تهدید خاصی از تیم‌های مکلارن و آلپین رنو با امتیازهای  ۵۹ و ۴۷، احساس نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا