هاست پرسرعت
خودرو

درگ جذاب و متفاوت کوروت Z06 و مکلارن ۷۶۵LT در مسیر رفت و برگشت

درگ جذاب و متفاوت کوروت Z06 و مکلارن ۷۶۵LT در مسیر رفت و برگشت

کوروت Z06 و مک‌لارن ۷۶۵LT در رقابتی بنام U-Drag که شامل مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر، ترمز گیری شدید، ارزیابی هندلینگ و مسابقهٔ رولینگ می‌شود به مصاف هم رفته‌اند.

شورلت کوروت Z06 ثابت کرده که پرفورمنسی در حد سوپرکارها دارد اما آیا می‌تواند با مک‌لارن ۷۶۵LT برابری کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ادموندز کوروت Z06 را در رقابتی غیرمعمولی که U-Drag نام دارد در برابر سوپرکار بریتانیای‌ها قرار داده است. این رقابت شامل مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر، ترمز گیری شدید، ارزیابی هندلینگ و مسابقهٔ رولینگ می‌شود و بنابراین پکیج کاملی از چالش‌ها را پیش روی خودروها قرار می‌دهد. این رقابت دو بار انجام می‌شود و در دومی راننده‌ها جابجا می‌شوند تا همه‌چیز عادلانه باشد.

درگ جذاب و متفاوت کوروت Z06 و مکلارن ۷۶۵LT در مسیر رفت و برگشت

هردو ماشین مشخصات فنی قابل‌توجهی دارند اما مک‌لارن با ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور بسیار از کوروت با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قوی‌تر است. کوروت حاضر در این رقابت به پکیج سفارشی Z07 به همراه پکیج کربن آئرو و رینگ‌های فیبر کربنی با لاستیک‌های خاص مجهز است. از سوی دیگر، ۷۶۵LT نسخه‌ای سبک‌تر و وحشی‌تر از ۷۲۰S است که قدرت، تعلیق و ترمزهای آن برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس در پیست تنظیم شده‌اند.

درگ جذاب و متفاوت کوروت Z06 و مکلارن ۷۶۵LT در مسیر رفت و برگشت

دو راننده که این رقابت را برگزار کردند ریس و کرت نام دارد. در ابتدا آن‌ها نحوهٔ فعال کردن لانچ کنترل خودروها را توصیف کردند و مشخص شد که Z06 تنظیمات پیچیده‌تری دارد. سپس هردو ماشین حرکت را با تمام توان آغاز کردند و هرچند Z06 شروع بهتری داشت اما در ادامه مک‌لارن خیلی زود پیشتاز شد. در دور بعدی که راننده‌ها جابجا شدند، کوروت شروع چندان خوبی نداشت و به همین دلیل در گردوغبار مک‌لارن باقی ماند. بدین ترتیب، ۷۶۵LT پیروز کلی این رقابت لقب گرفت.

درگ جذاب و متفاوت کوروت Z06 و مکلارن ۷۶۵LT در مسیر رفت و برگشت

به گفتهٔ ادموندز، Z06 و ۷۶۵LT سریع‌ترین خودروها در تاریخ مسابقات U-Drag بوده‌اند. در پایان ویدئو نیز ریس و کرت در مورد خودروها و مسابقه صحبت کردند. کرت از سرعت ۷۶۵LT ابراز شگفتی کرد و ریس هم اذعان کرد که از نتیجه شگفت‌زده شده است. در انتها نیز جزئیات پرفورمنس خودروها در این نبرد جذاب مثل شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر، تایم ۴۰۰ متر و شتاب جانبی اعلام شد که می‌توانید آن‌ها را در ویدئوی زیر ببینید.

 

مقایسه مشخصات فنی

کوروت Z06

مک‌لارن ۷۶۵LT

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۷۶۵ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۳۹۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۰۹,۲۹۵ دلار ۳۸۸,۰۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۶۰,۵۰۵ دلار ۴۸۹,۱۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا