درگ دوج چلنجر هلکت ردآی با بی ام و M8 و M5، آمریکا در برابر آلمان

درگ دوج چلنجر هلکت ردآی با بی ام و M8 و M5، آمریکا در برابر آلمان

دوج چلنجر هلکت ردآی که با ۷۹۷ اسب بخار قدرت قوی‌ترین ماسل کار آمریکایی محسوب می‌شود، به مصاف سه خودروی اسپرت آلمانی رفته است.


تاکنون مسابقات درگ زیادی از دوج چلنجر هلکت روی آسفالت معمولی دیده‌ایم که مغلوب خودروهای بسیار ضعیف‌تر از خود می‌شود اما این بار، ماسل کار جذاب دوج در مکانی مناسب یعنی پیست مخصوص درگ به مصاف رقبای آلمانی رفته است. هرچند تولید چلنجر در پایان سال ۲۰۲۳ خاتمه یافت اما هنوز هم می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را در نمایندگی‌های دوج پیدا کرد. خودرویی که در این درگ حضور دارد، یکی از قوی‌ترین نسخه‌های چلنجر یعنی هلکت ردآی است که پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن قدرت عظیم ۷۹۷ اسب بخاری تولید می‌کند.

در سمت دیگر، ب‌ام‌و M8 گرن کوپه را داریم یعنی خودرویی که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. هرچند این ماشین قدرت بسیار کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما میدانیم که ب‌ام‌و معمولاً قدرت خودروهای خود را کمتر از واقع اعلام می‌کند. M8 همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که در آغاز حرکت بسیار کمک‌کننده خواهد بود. چلنجر پس از گرم کردن تایرها، در برابر ب‌ام‌و قرار می‌گیرد و دو خودرو تقریباً شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما نهایتاً این دوج است که با زمان ۱۱.۰۷ ثانیه پیروز می‌شود درحالی‌که M8 پس از ۱۱.۲۳ ثانیه به خط پایان می‌رسد.

پس‌ازاین، یک ب‌ام‌و دیگر به میدان می‌آید تا شاید بتواند باخت قبلی را جبران کند و قلدر آمریکایی را سر جایش بنشاند. این ماشین M5 است که از همان قوای محرکهٔ M8 استفاده می‌کند اما کمی سبک‌تر است. بااین‌حال، برخلاف دیگر درگ‌هایی که از چلنجر دیده بودیم، ردآی مثل قطار روی ریل به جلو پرتاب می‌شود و دومین پیروزی را با یک تایم ۱۱ ثانیه‌ای دیگر به دست می‌آورد درحالی‌که ب‌ام‌و بازهم نمی‌تواند تایمی بهتر از ۱۱.۲ ثانیه ثبت کند. در آخر هم یک آئودی S8 نسل قبلی با ۶۰۵ اسب بخار قدرت در برابر دوج قرار می‌گیرد و هرچند چلنجر این بار با تایم ۱۱.۱۱ ثانیه عملکرد ضعیف‌تری دارد اما آئودی دقیقاً تایمی مشابه M5 ثبت می‌کند و مغلوب می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

دوج چارجر هلکت ردآی ب‌ام‌و M8 گرن کوپه ب‌ام‌و M5 آئودی S8
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۹۷ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۰۵ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۱۰ کیلوگرم ۲۰۳۰ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم ۲۱۲۵ کیلوگرم
قیمت ۸۳,۴۹۵ دلار ۱۴۰,۹۷۵ دلار ۱۱۷,۴۹۵ دلار ۱۱۶,۸۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل