هاست پرسرعت
خودرو

درگ قوی‌ترین پیکاپ‌های بنزینی جهان، رم TRX در برابر فورد رپتور R

درگ قوی‌ترین پیکاپ‌های بنزینی جهان، رم TRX در برابر فورد رپتور R

بالاخره زمان آنکه ببینیم کدام‌یک از قوی‌ترین پیکاپ‌های بنزینی بازار آمریکا سریع‌تر است فرارسید. برای بسیاری احتمالاً این موضوع چندان مهم نخواهد بود اما برای فورد و رم قضیه حیثیتی است. به لطف کانال یوتیوب تراتل هاوس، سرانجام این شانس را خواهیم داشت تا این دو پیکاپ قدرتمند را در یک مسابقهٔ درگ در کنار هم ببینیم. در نبردهایی مثل این، همه‌چیز در اعداد خلاصه می‌شود و این اعداد در هردو خودرو بسیار چشمگیر هستند.

درگ قوی‌ترین پیکاپ‌های بنزینی جهان، رم TRX در برابر فورد رپتور R

فورد رپتور R از یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این همان پیشرانه پریدیتور موستانگ شلبی GT500 است اما در اینجا از سوپرشارژ کوچک‌تر ۲.۶۵ لیتری استفاده می‌کند و به همین دلیل خروجی پایین‌تری نسبت به موستانگ دارد. از سوی دیگر، در سینهٔ TRX هم نیروگاه مشهور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته که با اختلاف تنها ۲ اسب بخار از فورد قوی‌تر است و گشتاور بیشتری هم برابر ۸۸۰ نیوتن متر دارد؛ بنابراین، در خروجی پیشرانه برتری با رم است اما از سوی دیگر، رپتور ۱۸۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد که این اختلاف می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

درگ قوی‌ترین پیکاپ‌های بنزینی جهان، رم TRX در برابر فورد رپتور R

موضوع دیگری در مقایسهٔ این دو پیکاپ که بد نیست به آن اشاره کنیم قیمت است. قیمت پایهٔ رپتور R از ۱۰۹,۴۱۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که TRX با قیمت پایهٔ ۸۳,۸۹۰ دلاری بسیار ارزان‌تر است؛ اما گذشته از قیمت، سؤال مهم این است که کدام پیکاپ سریع‌تر خواهد بود؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا متوجه شوید.

مشخصات فنی

 

رم TRX

فورد رپتور R

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۰۲ اسب بخار ۷۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۸۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۸۸۰ کیلوگرم ۲۷۰۰ کیلوگرم
قیمت ۸۳,۸۹۰ دلار ۱۰۹,۱۴۵ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا