هاست پرسرعت
خودرو

درگ نیسان GT-R و بی ام و M4 کامپتیشن، گودزیلایی که پیر شده است!

درگ نیسان GT-R و بی ام و M4 کامپتیشن، گودزیلایی که پیر شده است!

آیا نیسان GT-R سالخورده با ۵۷۰ اسب بخار قدرت حریف کوپهٔ مدرن ب‌ام‌و M4 با قدرت کمتر، وزن بیشتر و قیمت ارزان‌تر خواهد شد؟

نیسان GT-R زمانی که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، پرفورمنس خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت و قاتل سوپرکارها لقب گرفت اما امروز پس از گذشته یک دهه و نیم، این گودزیلای ژاپنی پیر شده و حتی حریف کوپه‌های اسپرت هم نمی‌شود. این موضوع را می‌توان در مسابقات درگی که سم کارلیجن بین GT-R و ب‌ام‌و M4 کامپتیشن ترتیب داده است دید.

درگ نیسان GT-R و بی ام و M4 کامپتیشن، گودزیلایی که پیر شده است!

ب‌ام‌و از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نمونهٔ حاضر در این درگ نیز از نوع xDrive است که یعنی نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و کشش فوق‌العاده‌ای را در آغاز حرکت فراهم می‌کند. البته GT-R هم خودرویی چهارچرخ محرک با پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربو است اما موتور آن از نوع ۳.۸ لیتری V6 بوده و ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

درگ نیسان GT-R و بی ام و M4 کامپتیشن، گودزیلایی که پیر شده است!

اولین مسابقه‌ای که بین این دو ماشین برگزار می‌شود رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در دنده دو است. در اینجا M4 جلو می‌افتد و هماهنگی استثنایی قوای محرکه و مدیریت دقیق کشش خود را نشان می‌دهد. البته رقیب ژاپنی هم خیلی عقب نمی‌ماند و اختلاف بسیار جزئی است. در رولینگ دوم، سرعت به ۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند اما همچنان شروع رقابت با دنده دو است و بازهم ب‌ام‌و پیروز می‌شود درحالی‌که گودزیلا این بار با اختلاف بیشتری مغلوب می‌شود.

درگ نیسان GT-R و بی ام و M4 کامپتیشن، گودزیلایی که پیر شده است!

در آخر هم نوبت به مسابقهٔ درگ می‌رسد و دو خودرو شتاب فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند به‌گونه‌ای که هردو ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. بااین‌حال، در مسافت ۴۰۰ ب‌ام‌و بازهم برتری خود را به رقیب دیکته کرد و ظرف ۱۱ ثانیه به خط پایان رسید درحالی‌که GT-R این کار را در ۱۱.۰۵ ثانیه انجام داد. به‌طورکلی، هرچند اختلاف نیسان GT-R با ب‌ام‌و M4 در این درگ‌ها جزئی بود اما باید توجه داشت که گودزیلا زمانی سوپرکارهای قوی‌تر و بسیار گران‌تری را مغلوب می‌کرد.

مقایسه مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن

نیسان GT-R

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۳۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۰۵ کیلوگرم ۱۷۷۵ کیلوگرم
قیمت ۸۷,۲۹۴ دلار ۱۱۷,۹۳۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا