هاست پرسرعت
خودرو

درگ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هنسی ۱۰۰۰ اسب بخار با کوروت Z06

درگ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هنسی ۱۰۰۰ اسب بخار با کوروت Z06

هنسی با ترتیب دادن مسابقهٔ درگی در مقابل کوروت Z06، توانایی‌های کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با کیت ارتقاء H1000 را نشان داده است.

هنسی برای نشان دادن توانایی‌های جدیدترین محصول خود یعنی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ H1000، درگی با شورلت کوروت Z06 ترتیب داده است. این سوپرسدان هنسی چند ماه پیش رونمایی شد و حالا تولید آن آغاز شده است. کوروت Z06 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، سوپراسپرت بسیار توانمندی است. این ماشین ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که عدد چشمگیری است اما در برابر ارتقاء پکیج H1000 هنسی روی CT5-V بلک‌وینگ چندان به چشم نمی‌آید.

درگ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هنسی ۱۰۰۰ اسب بخار با کوروت Z06

CT5-V بلک‌وینگ استاندارد از لحاظ قدرت فقط ۲ اسب بخار ضعیف‌تر از Z06 است زیرا موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۶۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند که گشتاور ۸۹۵ نیوتن متری آن بسیار بیشتر است. بااین‌حال، هنسی که به این اعداد قانع نیست، با کیت H1000 خروجی موتور را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است؛ بنابراین، تعجبی ندارد که کوروت در هردو مسابقه شکست می‌خورد. در هردو مسابقه که به‌صورت رولینگ برگزار می‌شود، کادیلاک حتی با وجود وزن بیشتر ۱۸۷۰ کیلوگرمی در مقایسه با کوروت ۱۶۷۰ کیلوگرمی، رقیب را مغلوب می‌کند.

درگ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هنسی ۱۰۰۰ اسب بخار با کوروت Z06

هنسی ارتقاءهای زیادی را روی موتور کادیلاک انجام داده است که شامل پورت و پولیش سرسیلندر، تجهیز به میل بادامک HPE و همین‌طور سوپاپ‌ها و پوشرادهای جدید، سوپرشارژر بزرگ‌تر، ورودی هوای جریان بالا، مبدل‌های حرارتی بزرگ‌تر و هدرزهای فولادی ضدزنگ می‌شود. تنظیم مجدد نرم‌افزار مدیریت موتور هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات هنسی هستند. به گفتهٔ این تیونر، به لطف تغییرات مذکور، CT5-V بلک‌وینگ ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه از کوروت و یک ثانیهٔ کامل از نسخهٔ استاندارد سریع‌تر است. این سوپرسدان تیون شده ۴۰۰ متر را هم در ۱۰.۱ ثانیه طی می‌کند.

درگ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هنسی ۱۰۰۰ اسب بخار با کوروت Z06

هنسی هنوز قیمت این کیت تیونینگ را اعلام نکرده است اما قیمت کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ استاندارد از ۹۳,۳۹۰ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، به‌احتمال‌زیاد با این پکیج، قیمت سدان کادیلاک شش‌رقمی خواهد شد. این کیت با گارانتی ۳۸ هزار کیلومتری ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا