در رویداد GDC به نسخهی رایانههای شخصی Returnal اشاره شد
در رویداد GDC به نسخهی رایانههای شخصی Returnal اشاره شد
طی ارائهی سازندگان Returnal در GDC، به برخی از ویژگیهای بازی اشاره میشود که در نسخهی کنسولی آن وجود ندارند و احتمالاً به پورت رایانههای شخصی مربوط میشوند.
در ماه مه مدخلی با اسم رمز Oregon در پایگاه اطلاعاتی استیم (Steam) ثبت شده بود که برچسبها و شرح آن با محتوای بازی Returnal همخوانی داشت. مدتی پس از آن، تصاویری از بخش تنظیمات بازیهای Returnal و Sackboy: A Big Adventure منتشر شد که به ادعای وبسایت GamingLeaksAndRumors، مربوط به نسخهی رایانههای شخصی این دو بازی بوده است.
در ماه ژوئیه نیز مدخل Oregon بهروزرسانی شد و پشتیبانی از کنسول استیم دک (Steam Deck) نیز به بخش توضیحاتش افزوده شد. اکنون، سازندگان بازی در رویداد GDC 2022 مطالبی در رابطه با شیوهی ساخت جلوههای بصری بازی و سازوکار ذرات (Particle Effect) ارائه دادهاند و برای این ارائه از ویدیوها و تصاویری استفاده کردهاند که احتمالاً به نسخهی رایانههای شخصی مربوط میشود.
به گزارش الکس باتالیا (Alex Battaglia) از رسانهی Digital Foundry در توییتر، طی ارائهی ریستو جانکیلا (Risto Jankkila) و شارمان جاگادیسان (Sharman Jagadeesan) از استودیوی هاوس مارک (Housemarque)، از بازخوانش اشکالزدایی (Debug Readout) استفاده میشود.
این بازی با استفاده از موتور آنریل (Unreal Engine) توسعه یافته است، پس نسخهی اشکالزدایی آن باید مربوط به رایانههای شخصی باشد که به خودی خود، نسخهی مخصوص این پلتفرم را تأیید نمیکند. منوی این بازخوانش اما، به ویژگیهایی از بازی اشاره میکند که حائز اهمیت است. یکی از این ویژگیها وضوح پویا (Dynamic Resolution) است که در نسخهی پلی استیشن 5 در دسترس نیست. همچنین، به ماوس و کیبرد اشاره میشود که میتواند مهر تأییدی بر در دست توسعه بودن این پورت باشد.
عرضهی Returnal برای این پلتفرم از آن جهت مهم خواهد بود که این بازی را به اولین عنوان انحصاری پلی استیشن 5 روی رایانههای شخصی تبدیل میکند. البته، با رویکرد اخیر سونی در عرضهی بازیهای انحصاری خود روی این پلتفرم و موفقیت تجاری عناوین پیشین، بعید به نظر نمیرسید که بازیهای کنسول نسل نهمی این شرکت نیز به این شیوه انتشار یابند.