دوئل فینال، بنتلی کانتیننتال یا فراری روما؟
دوئل فینال، بنتلی کانتیننتال یا فراری روما؟
مرحلهٔ نهایی، گروه یازدهم، کوپههای بزرگ
قطار سری رقابتهای خودرویی gsxr در مرحلهٔ نهایی به ایستگاه یازدهم و گروه کوپههای بزرگ رسیده است. این گروه یکی از خلوتترین گروهها در این سری از رقابتها محسوب میشد زیرا صرفاً چهار خودرو شامل فراری روما، بنتلی کانتیننتال، مکلارن GT و آستونمارتین DB11 در آن حضور داشتند. به همین دلیل، در این گروه خبری از مرحلههای یکچهارم نهایی و نیمهنهایی نبود و برندگان مرحلهٔ مقدماتی که بنتلی کانتیننتال و فراری روما بودند مستقیماً راهی فینال شدند. حال شاهد رقابت این دو گرند تورر لوکس خواهیم بود تا به انتخاب شما برندهٔ این گروه مشخص شود. آخرین یا دومین دوئل گروه سدانهای میان سایز لوکس در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فراری روما و مکلارن GT برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فراری روما و مکلارن GT
مجموع آراء: ۱۵۴۳
آراء فراری: ۱۱۴۹
آراء مکلارن: ۳۹۴
پیروز دوئل: فراری روما با کسب ۸۲ درصد از کل آراء
فراری روما
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۰۵۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۰۴۸ دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: ظاهر بسیار زیبا، کابین کاربردیتر و جادارتر از چیزی که انتظار میرود، رانندگی لذتبخش چه در پیمایشهای معمولی و چه در مسابقه، قدرت فوقالعادهٔ موتور V8، هندلینگ جذاب و مطمئن، سواری راحت و درعینحال سریع
نقاط منفی: فرمان بیشازحد سبک، تمایل بیشازحد گیربکس به افزایش دنده با عملکرد ضعیف در سرعتهای پایین، فقدان نسخهٔ کانورتیبل، تکیه بیشازحد به کنترلهای لمسی، صدای آزاردهندهٔ پیشرانه و اگزوز در پیمایشهای طولانی
چکیده: روما که از پشت فرمان خودروی بسیار لذتبخشی است و بدنه زیبای آن ادای احترامی به خودروهای GT تاریخی مارانلو است، با قدرت بالا و کارایی روزمره، دقیقاً همان چیزی است که یک گرند تورر ساخت فراری باید باشد
بنتلی کانتیننتال
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
پلتفرم: MSB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۲۰۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۶۲۴ دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: طراحی بیرونی باشکوه و زیبا، کابین فوقالعاده لوکس و مجلل با متریال و طراحی عالی، تعادل ماهرانهٔ شاسی بین راحتی و هندلینگ اسپرت، شتاب فوقالعاده، پرفورمنس باورنکردنی در عین راحتی چشمگیر سواری
نقاط منفی: قیمت گران، مصرف سوختی بهاندازهٔ پیکاپهای فول سایز، وزن سنگین، صندلیهای عقب تنگ، قیمت بالای آپشنهای مطلوب و سیستمهای کمکرانندهای که در خودروهای لوکس بهصورت استاندارد ارائه میشوند
چکیده: بنتلی کانتیننتال خودرویی عالی برای سفرهای طولانی است و وقتی صحبت از ظرافت، تجمل، قدرت و جذابیت در یک گرند تورر به میان میآید، هیچ رقیبی توان مغلوب کردن آن را نخواهد داشت
مقایسهٔ مشخصات فنی
بنتلی کانتیننتال | فراری روما | |
پیشرانه | ۶.۰ لیتری W12 | ۳.۹ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۷۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه | ۳.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۳۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۲۹۳ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۴۹ میلیمتر | ۴,۶۵۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۲,۶۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۶۸ لیتر | ۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲+۲ نفر |
قیمت | ۲۲۴,۲۲۵ دلار | ۲۲۲,۶۲۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.