هاست پرسرعت
سخت‌افزار

دوربین هایک ویژن بهترین انتخاب برای سیستم نظارتی شما

دوربین هایک ویژن بهترین انتخاب برای سیستم نظارتی شما

—————- رپرتاژ آگهی —————–

دوربین مداربسته، اصلی‌ترین جز یک سیستم نظارت تصویری است و برای کاربران ایرانی، دوربین هایک ویژن می‌تواند بهترین انتخاب باشد. دوربین مداربسته هایک ویژن علاوه بر محبوبیت زیاد بین کاربران ایرانی، در تمام دنیا یک محصول منتخب و پرفروش است. دوربین مداربسته مهم‌ترین دستگاه استفاده شد در یک سیستم نظارتی بوده و باید در انتخاب این محصول بیشترین دقت را به خرج دهید. ادعای ما مبنی بر بهترین بودن دوربین هایک ویژن بدون دلیل نیست و در این مطلب به شما ثابت می‌کنیم که چرا محصولات برند هایک ویژن، مخصوصا دوربین مداربسته این شرکت، بهترین است.
 

ابتدا هایک ویژن را بشناسید

اکثر کاربران و به طور حتم خود شما نیز قبل از خرید یک دستگاه، در مورد تمامی ویژگی‌ها و اطلاعات مربوط به آن تحقیق می‌کنید. اولین قدم برای آشنایی با یک محصول، شناخت برند و شرکت تولید کننده آن است. در مورد دوربین مداربسته هایک ویژن، باید برند هایک ویژن را بشناسید.
هایک ویژن کار خود را از سال 2001 از کشور چین آغاز کرد. اولین محصولات تولید شده توسط هایک ویژن، دوربین مداربسته و دستگاه‌های ضبط تصویر بودند. این شرکت امروزه در 5 قاره جهان و در اکثر کشورها نمایندگی‌های معتبر دارد. برند چینی هایک ویژن تنها در عرض چند سال توانست راه خود را در بازار تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری پیدا کرده و به معروف ‌ترین برند فعال در این حوزه تبدیل شود.
بله درست است، هایک ویژن معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برند این حوزه است و علاوه بر ایران، در بیش از 100 کشور دنیا نیز جزو برندهای پرفروش و محبوب است. این شرکت چینی در 21 سال گذشته، تلاش خود را برای رشد این صنعت به کار گرفته و به همین خاطر هایک ویژن را یکی از پیشروترین شرکت‌ها در حوزه نظارت تصویری می‌دانیم.

هایک ویژن چگونه توانسته به پیشروترین شرکت در حوزه نظارت تصویری تبدیل شود؟
این شرکت همان‌گونه که ذکر شد یکی از پرفروش ‌ترین برندها در این حوزه است. علاوه بر این، بیش از 14 هزار نفر در بخش‌های مختلف این شرکت مشغول به کار هستند که از این تعداد، هایک ویژن 4 هزار نفر را در بخش توسعه و تحقیقات به کار گرفته است. در کنار استفاده از متخصصین و کارشناسان این حوزه، اختصاص بودجه اختصاصی به بخش توسعه و تحقیقات باعث شده تا دستگاه‌های تولید شده توسط هایک ویژن، از پیشرفته‌ترین محصولات این حوزه باشند.
تکنولوژی استفاده شده در دوربین مداربسته هایک ویژن و دیگر محصولات این برند، باعث شده تا این دستگاه‌ها، قابلیت‌های بسیار کاربردی و ویژه‌ای داشته باشند. این کاربردها و قابلیت‌ها همه به امنیت فضای مورد نظر شما کمک شایانی خواهند کرد و با استفاده از محصولات هایک ویژن می‌توانید امنیت محل کار یا زندگی خود را تامین کنید.

دلیل فروش بالای هایک ویژن چیست؟
اولین وظیفه یک برند برای جذب کاربر و مخاطبان، جلب رضایت آن‌ها است. هایک ویژن با تحقق به شعار خود توانسته به این امر دست پیدا کند. شعار این برند چینی، تولید محصولات باکیفیت و پیشرفته، برای تمامی کابران است. این شرکت ادعا می‌کند که سعی دارد با عرضه محصولاتی با تکنولوژی‌های روز، قیمت محصولات خود را به نحوی در نظر بگیرد تا عموم مردم بتوانند از این محصولات استفاده کنند.
دستیابی به این امر باعث شده تا مشتریانی که از دوربین مداربسته هایک یا دیگر تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری این شرکت استفاده می‌کنند، در خریدهای بعدی نیز به سراغ برند هایک ویژن بروند. علاوه بر این مورد هایک ویژن سعی کرده تا تمامی تجهیزات و دستگاه‌های به کار رفته در یک سیستم امنیتی را تولید کند. بدین صورت می‌تواند برای اجرا و نصب سیستم‌های نظارت تصویری خود، کاملا از محصولات برند هایک ویژن استفاده کنید.

افتخارات و رکوردهای هایک ویژن گویای همه چیز
این برند چینی، یکی از پرافتخارترین شرکت‌ها در حوزه کاری خود است. هایک ویژن در سال 2014 لقب پرفروش‌ترین برند تولیدکننده دوربین مداربسته را اذعان خود کرد. 2 سال پس از این اتفاق نیز، هایک ویژن خود را به صدر 50 شرکت فعال در این حوزه رساند و به عنوان بهترین شرکت تولیدکننده تجهیزات نظارت تصویری لقب گرفت.
هایک ویژن بیش از 30 درصد از دوربین‌های مداربسته جهان را تولید می‌کند که یک رکورد بزرگ محسوب می‌شود. این شرکت توانسته با تولید روزانه بیش از 30 هزار دستگاه ضبط تصویر و 200 هزار دوربین مداربسته، به این رکورد دست پیدا کند. به طور حتم انتخاب برند هایک ویژن برای خرید دستگاه‌های نظارت تصویری بدون دلیل نیست. برای این که بیشتر به برتری این شرکت چینی پی ببرید، به معرفی اصلی‌ترین محصول این شرکت خواهیم پرداخت.
 

دوربین هایک ویژن را بشناسید؛ سپس خرید کنید

دوربین هایک ویژن بهترین انتخاب برای سیستم نظارتی شما

همان‌طور که گفته شد، دوربین مداربسته مهم‌ترین دستگاه به کار رفته در سیستم نظارت تصویری شما خواهد بود. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام به خرید، شناخت کاملی از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن داشته باشید. آشنایی با انواع دوربین‌های مداربسته به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب‌ترین محصول برای محیط کاری یا زندگی خود را انتخاب کنید.
دسته‌بندی دوربین‌های مداربسته براساس فاکتورهای مختلفی انجام می‌گیرد. برای این که به بهترین نحو با دوربین‌های مداربسته آشنا شوید، این دستگاه‌ها را به دو صورت معرفی خواهیم کرد. بدنه دوربین مداربسته، اولین فاکتوری است که می‌خواهیم براساس آن دسته‌بندی را انجام دهید. با در نظر گرفتن این فاکتور، دوربین‌های مداربسته به 6 گروه مختلف تقسیم می‌شوند.
این 6 نوع مختلف دوربین مداربسته شامل دوربین‌های دام، بولت، باکس (Box)، اسپیددام، چشم ماهی و مینیاتوری است. با شناخت بدنه‌های مختلف دوربین مداربسته می‌توانید بسته به محل نصب، دوربین مناسبی را انتخاب کنید.
فاکتور مهم دیگری که اکثر کاربران با آن آشنا هستند، تکنولوژی و نحوه اتصال دوربین مداربسته هایک ویژن است. براساس این فاکتور، دوربین‌های به دو نوع تحت شبکه (IP) و آنالوگ تقسیم می‌شوند. اهمیت بالای این دو نوع دوربین در نحوه خرید باعث شده تا به صورت جداگانه به معرفی هرکدام بپردازیم.

دوربین مداربسته آنالوگ، انتخاب ساده و ارزان
به طور معمول دوربین مداربسته هایک ویژن از نوع آنالوگ، اولین انتخاب کاربران ایرانی است. این نوع از دوربین‌های به وسیله کابل کواکسیال به دستگاه‌های ضبط تصویر متصل می‌شوند و دستگاه ضبط این نوع از دوربین‌ها، DVR نام دارد. تکنولوژی به کار رفته در دوربین‌های آنالوگ پیشرفت کمتری نسبت به دوربین‌های تحت شبکه داشته و به همین خاطر دوربین‌های مداربسته آنالوگ کیفیت و امکانات کمتری دارند.
کیفیت و امکانات کمتر باعث شده تا قیمت این نوع از دوربین‌ها نیز بسیار ارزان‌تر از دوربین‌های تحت شبکه باشد. هایک ویژن که به عنوان پیشروترین شرکت فعال در این صنعت شناخته می‌شود، برای رفع ایرادات دوربین‌های آنالوگ وارد عمل شده و دست به تولید نوع جدیدی از این دوربین‌ها زده است. دوربین‌های آنالوگ HD هایک ویژن، جدیدترین نسل دوربین‌های آنالوگ است که کیفیت بهتری را نسبت به دوربین‌های قدیمی ارائه می‌دهد.
دوربین‌های HD هایک ویژن امروزه یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌های مداربسته شناخته می‌شوند. کیفیت تصویر در این دوربین‌ها پیشرفت بسیار زیادی کرده و امکانات و قابلیت‌های این نوع از دوربین‌ها نیز دچار تغییرات مثبتی شده است. در حالی‌که دوربین‌های آنالوگ قدیمی رزولوشن تصویر کمتر از 1 مگاپیکسل را داشتند، در دوربین‌های آنالوگ HD هایک ویژن، شاهد رزولوشن تصویر تا 8 مگاپیکسل نیز هستیم.
با افزایش این مقدار از وضوح تصویر، حال می‌توانید تصاویر و چهره‌های سوژه مورد نظر خود را به دقت بررسی کرده و امنیت محیط مورد نظر خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن با بهترین قابلیت‌ها
دوربین مداربسته تحت شبکه، نوع دوم دوربین‌های مداربسته است. این دوربین‌ها با کابل‌های شبکه به دستگاه‌های ضبط تصویر وصل می‌شوند. دستگاه ضبط تصویر دوربین‌های تحت شبکه، دستگاه NVR نام دارد. این دوربین‌های به دلیل تکنولوژی بالای به کار رفته در ساخت آن‌ها، از قابلیت‌های بیشتر و کاربردی‌تر بهره‌مند شده‌اند.
به طور کلی قیمت دوربین هایک ویژن از نوع تحت شبکه، بیشتر از دوربین‌های آنالوگ است، اما تفاوت قیمت باعث نشده تا کاربران علاقه کمتری به دوربین‌های تحت شبکه داشته باشند. استفاده از بستر شبکه برای ارتباط و آخرین تکنولوژی‌ها، کاربران بیشتری را به سمت این دوربین‌ها جذب می‌کند.
وضوح تصویر در دوربین‌های تحت شبکه به نهایت خود می‌رسد و باکیفیت‌ترین تصویر را از این دوربین‌ها شاهد هستیم. رزولوشن و وضوح بالای تصویر در کنار قابلیت‌های هوشمند و بسیار کاربردی باعث شده تا دوربین تحت شبکه مناسب‌ترین انتخاب برای مکان‌های امنیتی باشد. این نوع از دوربین‌ها، نسبت به دوربین‌های آنالوگ مزیت‌هایی دارند که شاید دانستن آن‌ها خالی از لطف نباشد.

مزیت دوربین‌های تحت شبکه نسبت به دوربین‌های آنالوگ
اولین مزیت این دوربین‌ها، رزولوشن و کیفیت بالای تصویر است. وضوح تصویر در این دوربین‌ها به فول اچ دی یا حتی 4K نیز می‌رسد. بر این اساس، کنترل و بررسی محیط مورد نظر شما نیز به بهترین شکل انجام خواهد گرفت. اما این تنها مزیت دوربین‌های تحت شبکه نیست.

دسترسی مستقیم به تصویر
همان‌طور که می‌دانید، برای دسترسی به تصویر دوربین‌های مداربسته، به دستگاه ضبط تصویر نیاز است. هایک ویژن با رفع این محدودیت در دوربین‌های مداربسته، گام بزرگی در ارتقا دوربین‌های تحت شبکه برداشته است. بدین طریق کاربران می‌توان بدون نیاز به دستگاه ان وی آر، تصاویر ضبط شده را توسط خود دوربین تحت شبکه مشاهده کنند.

با خرید دوربین تحت شبکه کمتر هزینه کنید
دوربین‌های تحت شبکه به دلیل استفاده از بستر شبکه، به کابل کشی کمتری نیاز دارند. کابل کشی کمتر باعث شده تا علاوه بر کاهش هزینه‌های اجرایی، زمان نصب دوربین مداربسته هایک ویژن نیز کاهش پیدا کند. این امر در مورد دوربین‌های مداربسته آنالوگ کاملا برعکس بوده و نیاز به تعداد زیادی کابل برای اتصال دوربین‌ها خواهید داشت.
از طرف دیگر نیاز نیست برای اتصال دوربین‌های تحت شبکه به دستگاه ضبط، از سیم کشی جداگانه استفاده کنید. برای این منظور می‌توان دوربین‌های مداربسته را به یک دستگاه سوئیچ متصل کرده و در ادامه سوئیچ را با یک کابل به دستگاه ضبط ان وی آر وصل کرد.

هرجایی که باشید به دوربین مداربسته دسترسی خواهید داشت
اگر دوربین مداربسته را در محیطی خارج از شهر نصب کرده و نتوانید به صورت مداوم به دوربین خود دسترسی داشته باشید، امنیت محل مورد نظر زیر سوال خواهد رفت. البته این امر با استفاده از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه یا IP هایک ویژن قابل جلوگیری است. به دلیل استفاده این محصولات از بستر شبکه، می‌تواند در هر زمان و هر مکانی، با استفاده از اینترنت و از طریق گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود، به تصاویر دوربین‌های مداربسته دسترسی پیدا کنید.

تکنولوژی جدید POE در سیستم‌های تحت شبکه
وظیفه ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر دریافت شده توسط دوربین‌های تحت شبکه را دستگاه‌های ان وی آر برعهده دارند. در نوع پیشرفته و جدیدتر دستگاه‌های NVR، شاهد استفاده از قابلیت POE هستیم. POE باعث شده تا انتقال داده‌های تصویری و برق‌رسانی به وسیله یک کابل مشترک انجام گیرد. در این صورت هزینه کابل کشی جدا برای انتقال انرژی و سیگنال‌های تصویر، بسیار کاهش می‌یابد.
در نظر داشته باشید که مزیت دوربین هایک ویژن تحت شبکه، تنها به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود. حال که با دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و ویژگی‌های آن آشنا شدید، به طور حتم به خرید محصولات این برند علاقه‌مند شده‌اید. قبل از اقدام به خرید تجهیزات و دستگاه‌های مختلف نظارت تصویری، باید نکات مهمی را رعایت کنید که در این بخش به بیان آن‌ها می‌پردازیم.
 

نکات مهمی که باید قبل از خرید دوربین مداربسته هایک ویژن بدانید

دوربین مداربسته به طور دائم با دستگاه ضبط تصویر در ارتباط خواهد بود و به همین دلیل، علاوه بر بررسی مشخصات دوربین مداربسته، باید مشخصات و ویژگی‌های دستگاه ضبط مربوطه را نیز در نظر داشته باشید. هماهنگی کیفیت تصویر دوربین مداربسته با کیفیت قابل پشتیبانی توسط دستگاه ضبط، تعداد پورت‌های موجود روی دستگاه ضبط، نوع و محل مناسب اتصال دوربین و پهنای باند دستگاه ضبط NVR از مواردی است که تمامی خریدارن در خرید دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات در نظر می‌گیرند.
 

دوربین هایک ویژن بهترین انتخاب برای سیستم نظارتی شما

اما این کاربران بدون در نظر گرفتن آینده سیستم نظارت تصویری خود وارد عمل شده و نکات بسیار مهم دیگری را از یاد می‌برند. در این بخش برای این که دچار مشکل نشوید و بهترین خرید را داشته باشید، نکات کلیدی و مهمی را بازگو خواهیم کرد.

برای ارتقا سیستم نظارت تصویری، این مورد را به یاد داشته باشید
اگر در آینده می‌خواهید سیستم نظارت تصویری خود را ارتقا دهید، بهتر است از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید. این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های آنالوگ از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند و به راحتی با بقیه دستگاه‌های امنیتی مانند اطفا حریق، اعلام هشدار و غیره ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین هزینه کابل کشی و اتصالات نیز در دوربین‌های تحت شبکه با هزینه کمتری قابل انجام است.
برای ارتقا سیستم نظارت تصویری، نکته مهم دیگری وجود دارد که به دستگاه ضبط تصویر مربوط می‌شود. دستگاه‌های ضبط تصویر با تعداد کانال‌های مختلف در بازار موجود هستند. تعداد کانال به معنای تعداد دوربین قابل پشتیبانی است. اگر تصمیم به ارتقا سیستم خود در آینده دارید، بهتر است از یک دستگاه ضبط تصویر با تعداد کانال زیاد استفاده کنید.

همه چیز که باید درمورد حافظه و فضای ذخیره‌سازی بدانید
دوربین‌های مداربسته جدید، تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالایی ضبط می‌کنند و از این رو فایل نهایی، حجم بسیار زیادی خواهد داشت. برای ذخیره فیلم و تصاویر نیز باید از هارد جداگانه در دستگاه‌های ضبط تصویر استفاده کنید. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، تعداد هارد و مقدار حافظه قابل پشتیبانی توسط دستگاه ضبط تصویر مورد نظر است. پس بهتر است قبل از خرید، از فروشنده دستگاه DVR یا NVR، اطلاعاتی درمورد مطالب گفته شد دریافت کنید.
نکته دوم مربوط به فرمت فشرده‌سازی است. دستگاه‌های ضبط برای کاهش حجم داده‌ها، از فرمت‌های مختلف برای فشرده‌سازی فایل‌های تصویری استفاده می‌کنند. در اکثر دستگاه‌ها، فرمت MPEG و H264 را شاهد هستیم. هایک ویژن برای کاهش هر چه بیشتر حجم استفاده شده، از فرمت‌های جدید و بهتری استفاده می‌کند. در دوربین‌ها و دستگاه‌های ضبط تصویر هایک ویژن، از فرمت جدید H265 و H265+ استفاده می‌شود. در این نوع از ذخیره‌سازی، حجم فایل نهایی تا بیش از 2 برابر کاهش می‌یابد اما کیفیت تصویر همچنان ثابت خواهد بود.
 

دوربین مداربسته هایک ویژن را از کجا بخریم؟

همان‌طور که گفته شد، دوربین مداربسته هایک ویژن، بهترین انتخاب برای سیستم نظارت تصویری شما خواهد بود. حال نوبت آن رسیده تا به صورت جدی، وارد پروسه خرید شوید. انتخاب مدل مناسب و مهم‌تر از آن، برگزیدن یک فروشگاه معتبر، چالش بعدی شما خواهد بود.
پیشنهاد ما استفاده از خدمات سایت معتبر پرشیا سیستم است. پرشیا سیستم با بیش از 15 سال سابقه در حوزه طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ موفق نظارت تصویری، به عنوان بهترین مرجع برای خرید دوربین مداربسته هایک ویژن شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از خدمات مشاوره نیروهای مجرب و کارآزموده فنی پرشیا سیستم، به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.
اگر در انتخاب و خرید دوربین مداربسته ( https://www.ddcpersia.com/product-category/cctv/ ) یا دیگر تجهیزات امنیتی، اطلاعات کاملی ندارید، می‌توانید از مشاوره و بازدید رایگان تیم پرشیا سیستم، اطلاعات مفیدی به دست آورید. علاوه بر این پس از خرید نیز ضمانت جمع آوری تمام سیستم نظارت تصویری را از پرشیا سیستم دریافت خواهید کرد. بدین صورت اگر کاربران از سیستم نظارتی اجرا شده توسط پرشیا سیستم، رضایت نداشته باشند، می‌توانند از این مزیت برتر استفاده کنند. برای مشاهده دیگر مزیت‌ها و قابلیت‌های ویژه استفاده از خدمات تیم حرفه‌ای پرشیا سیستم، تنها کافی است وارد سایت این تیم به آدرس ddcpersia.com شوید. با استفاده از سایت پرشیا سیستم می‌توانید از انواع خدمات و کالاهای معتبر این حوزه دیدن فرمایید.
 

دوربین هایک ویژن بهترین انتخاب برای سیستم نظارتی شما – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا