هاست پرسرعت
بدافزار

دولت قبلی مکزیک متهم به خرید جاسوس‌افزار پگاسوس شد

دولت قبلی مکزیک متهم به خرید جاسوس‌افزار پگاسوس شد

چند روز پس از این که دولت فعلی مکزیک جاسوسی از خبرنگاران یا منتقدانش را تکذیب کرد، دفتر دادستان کل این کشور به تحقیقات از دو نفر شامل یک مقام بلندپایه سابق درباره استفاده از جاسوس افزار پگاسوس اشاره کرد.

به گزارش gsxr از ایسنا، پگاسوس به شرکت اسرائیلی NSO Group تعلق دارد که معمولا نرم افزار جاسوسی خود را به دولتها یا سازمانهای اجرای قانون می فروشد.

دادستانهای مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کردند آنها خرید پگاسوس توسط دفتر دادستان کل سابق به مبلغ ۴۵۷ میلیون پزو (۲۳ میلیون دلار) را بررسی خواهند کرد. مقامات مکزیکی می خواهند بدانند آیا این خرید با توجیه مناسب انجام شده و مطابق با رویه‌های مناقصه عمومی بوده است.

در دومین تحقیقات، مقامات قضایی مکزیک اعلام کردند شواهدی را دریافت کرده اند که شرکت NSO Group، پگاسوس را به صورت غیرقانونی و بدون ارائه جزییات بیشتر، فروخته است.

شرکت NSO Group ماه جاری به رویترز اعلام کرد پگاسوس را تنها به سازمانهای اجرای قانون و اطلاعاتی دولتهای خارجی پس از تایید دولت رژیم صهیونیستی داده و هنگامی که خلافی را شناسایی کرده، به قراردادش خاتمه داده است. این شرکت خاطرنشان کرده که پگاسوس را اداره نمی کند و هیچ اطلاعی درباره نحوه استفاده از آن ندارد و اطلاعات درباره مشتریانش جمع نمی کند.

بر اساس گزارش رویترز، این خبر از سوی دادستان کل مکزیک در حالی اعلام شد که دو هفته پیش اندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک تکذیب کرد مقاماتش از خبرنگاران یا مخالفان، جاسوسی کرده اند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا