هاست پرسرعت
بازی

رئیس استودیوی سازندۀ Yakuza از علت تغییر نام عناوین غربی این سری به Like a Dragon می‌گوید

رئیس استودیوی سازندۀ Yakuza از علت تغییر نام عناوین غربی این سری به Like a Dragon می‌گوید

رئیس استودیوی سازندۀ سری Yakuza، متذکر شد که به دلیل کمتر شدن تمرکز این مجموعه از تشکیلات یاکوزا، نام غربی بازی‌های این سری به Like a Dragon تغییر یافته است.

از زمان پیداش سری Yakuza، این فرنچایز عناوین متفاوتی در بازار غرب و شرق داشته است، در حالی که همانند نام خود استودیوی توسعه‌دهندۀ آن، “Ryu Ga Gotoku” عنوان اصلی ژاپنی این مجموعه بوده است (در زبان انگلیسی به Like a Dragon ترجمه می‌شود). اگرچه، در بازی‌های آیندۀ این سری، نام Yakuza به کلی کنار گذاشته می‌شود و در غرب نیز با عنوان Like a Dragon شناخته خواهد شد.

رئیس استودیوی ریو گا گوتوکو (Ryu Ga Gotoku)، ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama)، در مصاحبه با خبرگذاری IGN، دربارۀ چرایی تغییر عنوان فرنچایز Yakuza صحبت کرد و توضیح داد که عنوان غربی آخرین بازی اصلی سری Yakuza، یعنی Yakuza: Like a Dragon (که در ژاپن Ryu Ga Gotoku 7 نام دارد)، در واقع یک دور آزمایشی بود.

نام بازی هفتم را Yakuza: Like a Dragon گذاشتیم و فکر کردیم که اگر بازی را تحت عنوانی بدون کلمۀ Yakuza منتشر کنیم، این سوال در ذهن مردم شکل می‌گیرد که با چه بازی‌ای طرف هستند و دربارۀ چیست.

واکنش‌ها به عنوان Like a Dragon بسیار عالی بود و باعث شد که اعتماد‌به‌نفسی در ما شکل بگیرد تا نام Yakuza را به کلی کنار گذاشته و مستقیماً به سراغ Like a Dragon برویم.

تبلیغات

– ماسایوشی یوکویاما

آقای یوکویاما در ادامه گفت با این حال که این سری هنوز حول جرایم زیرزمینی است، اما دیگر تمرکز آن‌چنانی روی تشکیلات یاکوزا ندارد که همین موضوع دلیل تغییر عنوان غربی آن را نیز مشخص می‌کند.

از نظر داستانی نیز روی جرایم زیرزمینی متمرکز هستیم، ولی چندان با یاکوزا سروکله نداریم.

پس برایمان منطقی است که نام آن را از عنوان بازی کنار بگذاریم. اگر طبق تلفظ گذشته پیش برویم، به عنوان !Yakuza: Ishin می‌رسیم، اما !Yakuza: Ishin درست نیست، چراکه (کلمۀ Yakuza) به بازی مربوط نمی‌شود. پس !Like a Dragon: Ishin منطقی‌تر است.

– ماسایوشی یوکویاما

بازی‌های Like a Dragon: Ishin! و Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name در سال 2023 انتشار خواهند یافت و تاریخ انتشار Like a Dragon 8 برای سال 2024 تعیین شده است.

بهزاد سالمیAmirhossein(بازرس)El DiabloEzio Auditore da FirenzemeysambMohsenj74

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا