راف CTR3 Evo، یک پورشه ۹۱۱ موتور وسط با ۸۰۰ اسب بخار قدرت
راف CTR3 Evo، یک پورشه ۹۱۱ موتور وسط با ۸۰۰ اسب بخار قدرت
شرکت آلمانی راف سه محصول جدید را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآورده که جذابترین آنها CRT3 Evo با ۸۰۰ اسب بخار قدرت است.
راف امسال با سه مدل مختلف به هفتهٔ اتومبیل مونتری آمده است که دو نمونه بنامهای تریبیوت و R اسپایدر خودروهای کاملاً جدیدی هستند و دیگری نسخهٔ بروز شدهٔ CTR3 کلاباسپرت با نام CRT3 Evo است. با تریبیوت شروع میکنیم (پورشهٔ سبزرنگ) که از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری هوا خنک ساخت Alois Ruf استفاده میکند و قرار است ادای احترامی به پورشههای ۹۱۱ هوا خنک قدیم باشد.
بااینحال، این پیشرانه از تکنولوژیهای جدیدی مثل سه سوپاپ در هر سیلندر با زمانبندی متغیر و دو میلسوپاپ در هر سرسیلندر و سیستم روغنکاری کارتل خشک بهره میبرد. این موتور همچنین ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که بسیار از پیشرانههای هوا خنک تنفس طبیعی قدیمی پورشه بیشتر است. علاوه بر این، در تریبیوت بهطور گستردهای از فیبر کربن استفاده شده و به رول کیج یکپارچه و شاسی فیبر کربنی مجهز است.
مدل جدید بعدی یعنی R اسپایدر ممکن است یادآور مدل روباز راف برگمایستر باشد که سال گذشته در مونتری به نمایش درآمد. بااینحال، R اسپایدر بهتر و قویتر از چیزی است که راف پارسال به مونتری آورده بود. این مدل روباز جدید به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر تخت مجهز است که ۵۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود.
در R اسپایدر قسمت هرکدام از سرنشینان با نواری فیبر کربنی از هم جدا شده و مقابل آنها شیشههای جلوی کوچکی جای گرفته است. در داخل هم نمایشگرهایی در دو طرف داشبورد فیبر کربنی نصب شده است. به گفتهٔ راف، این ماشین در جلو به تعلیق مکفرسون و در عقب به سیستم جند اتصالی مجهز است. البته راف این رودستر دونفره را یک کانسپت طراحی توصیف کرده و فعلاً مشخص نیست که تولید و عرضه خواهد شد یا نه.
و نهایتاً به CTR3 Evo میرسیم که قویترین محصول تاریخ راف محسوب میشود. این سوپراسپرت به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف پورشه ۹۱۱، در CTR3 پیشرانه بین دو محور و دقیقاً پشت صندلیهای جلو نصب شده تا یک سوپراسپرت موتور وسط خلق شود. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد. این خودرو با بدنهٔ کامپوزیت کربنی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و توسط ترمزهای کربن سرامیکی متوقف میشود.