هاست پرسرعت
خودرو

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

جی‌ام‌سی یوکان دنالی با پیشرانهٔ V8 قدرتمند و سیستم تعلیق بادی، ویژگی‌های یک شاسی‌بلند لوکس واقعی را دارد هرچند که در کابین کمی پایین‌تر از انتظارات است.
رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

اکستریم اکستریم

جی‌ام‌سی یوکان دنالی مانند دیگر مدل‌های یوکان، برای مدل به‌روزرسانی ملایمی را تجربه کرده که شامل تغییرات ظاهری ظریف و کابینی بازطراحی‌شده است. حالا دیگر خبری طراحی متمایز داشبورد دنالی قبلی نیست و همه مدل‌های یوکان، از نسخه الویشن با قیمت ۶۹,۳۹۵ دلار تا AT4 چهارچرخ محرک با قیمت ۷۶,۳۹۵ دلار و دنالی با قیمت ۷۹,۶۹۵ دلار، طراحی داخلی یکسانی با تفاوت‌های جزئی در تزئینات بین تریم‌ها دارند. دکمه‌های تعویض دنده و نمایشگر افقی ۱۰.۲ اینچی سیستم اطلاعات-سرگرمی که بالای مجموعه شلوغ دکمه‌ها و دستگیره‌های تهویه قرار داشت، حذف شده‌اند. حالا اهرم گیربکس روی ستون فرمان قرار دارد و یک نمایشگر عمودی عظیم ۱۶.۸ اینچی بر داشبورد سلطه دارد.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

نمایشگر بزرگ‌تر و کنترل‌های فیزیکی کمتر معمولاً ضعف ارگونومیک را به دنبال دارد اما یوکان این کار را با کمترین مشکل انجام داده است. این موفقیت به دلیل اندازه بزرگ کنترل‌های روی صفحه و قابلیت تنظیم رابط کاربری است که شامل منوی ویجت اختصاصی می‌شود. این منو به راننده یا سرنشین امکان می‌دهد چند عملکرد را به مناطق از پیش تعیین‌شده صفحه منتقل کند تا به‌راحتی دیده شوند. بااین‌حال، کنترل‌های فیزیکی تهویه زیر نمایشگر بی‌نقص نیستند. این دکمه‌های تخت و یکنواخت به‌سختی با لمس قابل‌تشخیص‌اند به‌طوری‌که بارها به‌اشتباه سرعت فن را به‌جای دما تنظیم کردیم.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

با وجود ظاهر جذاب، کابین انتظارات ما از خودرویی با قیمت پایه نزدیک به ۷۰ هزار دلار برآورده نکرد چه برسد به دنالی با قیمت نزدیک به ۸۰ دلار. هرچند چرم باکیفیت پایین صندلی‌ها و پنل‌های در را پوشانده ولی پلاستیک‌های خشک بخش زیادی از قسمت پایین داشبورد و کنسول مرکزی را تشکیل می‌دهند. برخلاف کابین، به‌روزرسانی‌های ظاهری یوکان محتاطانه‌تر هستند. نمای جدید جلو، جلوپنجره بازطراحی‌شده و تغییرات در چراغ‌های جلو و عقب، ظاهری تازه اما با حفظ ابهت و جذابیت شاسی‌بلند ارائه می‌دهند. دنالی با جلوپنجره خاص، رینگ‌های ۲۰ اینچی کرومی و تزئینات اضافی ظاهری، یک قدم فراتر می‌رود. این برای مشتریانی ایده‌آل است که به دنبال شاسی‌بلندی لوکس بدون تجمل برندهای پریمیوم هستند یا نمی‌توانند ۱۰ هزار دلار اضافه‌تر برای کادیلاک اسکالید بپردازند.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

خریدارانی که در گروه دوم هستند، باید از انتخاب آپشن‌های زیاد پرهیز کنند، زیرا با چند آپشن، قیمت دنالی به محدوده اسکالید می‌رسد. قیمت خودروی آزمایشی ما با رنگ آبی متالیک، کف‌پوش‌های لاستیکی چهارفصل، سیستم چهارچرخ محرک، پکیج پرمیوم و پکیج رزرو دنالی به ۹۶,۳۶۵ دلار رسید. پکیج پرمیوم شامل سیستم تعلیق بادی تطبیقی به‌جای فنرهای مارپیچ استاندارد و کمک‌فنرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود عقب و چهارچرخ محرک خودکار است. پکیج گران‌قیمت رزرو شامل آینه دوربین عقب، کنترل پایین رفتن از شیب، دوربین تریلر با راهنمای اتصال، سانروف پانورامیک، پله‌های برقی، سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی لمسی در ردیف دوم، رینگ‌ها و لاستیک‌های ۲۲ اینچی و سه سال سیستم رانندگی خودران سوپر کروز می‌شود.

به نظر ما، می‌توان از پکیج گران‌قیمت رزرو صرف‌نظر کرد اما پکیج پرمیوم را به دلیل تعلیق بادی فوق‌العاده دنالی باید حفظ شود. این تعلیق به‌خوبی لرزش‌های ناشی از درزهای بزرگراه و دست‌اندازها را مهار می‌کند و این عملکرد با رینگ‌های ۲۲ اینچی خودروی آزمایشی ما حاصل شد. فنرهای بادی حرکات بدنه این شاسی‌بلند بیش از سه تنی را به‌خوبی کنترل می‌کنند. بادی‌رول و شیرجه روبه‌جلو همچنان وجود دارند، اما هیچ‌گاه هنگام چرخش فرمان یا فشردن gsxr ترمز، شاسی آشفته نمی‌شود. در حالت اسپرت نیز دنالی با بادی‌رول کمتری می‌پیچد.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

لاستیک‌های چهارفصل بریجستون آلنزا A/S 02 با رینگ‌های ۲۲ اینچی شاید در مانورهای سریع چسبندگی خود را از دست بدهند، اما این اتفاق به‌صورت قابل‌پیش‌بینی رخ می‌دهد و با توانایی‌های شاسی هماهنگ است. به‌طورکلی، دینامیک دنالی بیشتر از خودروهای عضلانی کلاسیک آمریکایی پیروی می‌کند و شتاب مستقیم را به توانایی جانبی ترجیح می‌دهد. برخلاف مدل‌های ارزان‌تر یوکان با موتور ۵.۳ لیتری V8 و ۳۵۵ اسب بخار، دنالی به‌صورت استاندارد با موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار عرضه می‌شود. این V8 بزرگ با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۹ ثانیه فراهم می‌کند که برای شاسی‌بلندی با این اندازه بسیار سریع است.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

شتاب دنالی شاید سریع‌ترین در میان شاسی‌بلندهای بزرگ نباشد اما از نظر هیجان کم ندارد. با فشردن کامل gsxr گاز در حالت نرمال، جی‌ام‌سی روی محور عقب خود می‌نشیند، دماغه‌اش به آسمان بلند می‌شود و با غرش پیشرانه ۶.۲ لیتری که فریادی وحشیانه سر می‌دهد، به جلو می‌جهد و عقربه دیجیتال دورشمار به سمت ردلاین می‌دود. این نمایش هیجان‌انگیز شما را به فشردن مداوم gsxr تشویق می‌کند. شتاب دنالی در حرکت حتی چشمگیرتر است و در ۳.۳ ثانیه از ۵۰ به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

شتاب سنگین ممکن است آواز فریبنده V8 قدرتمند جی‌ام‌سی را به گوش برساند اما با فشار ملایم gsxr گاز، یوکان مصرف سوخت معقولی ارائه می‌دهد و کابینی تقریباً به سکوت یک صومعه دارد. این شاسی‌بلند بزرگ در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی تنها ۱۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند و تنها ۶۷ دسی‌بل صدا در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به کابین نفوذ می‌کند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم اما با قیمت نزدیک به شش‌رقمی دنالی همخوانی ندارند. فضای ردیف دوم کافی است اما پشتی و نشیمن تخت صندلی‌های کاپیتانی حمایت محدودی ارائه می‌دهند. ردیف آخر هم بیشتر شبیه نیمکت کلیسا است تا صندلی راحتی. این نیمکت سه‌نفره برای دو بزرگ‌سال قابل‌تحمل است اما فضای محدود پا باعث می‌شود این دو نفر پاهایشان را به سمت مرکز خودرو، بین صندلی‌های ردیف دوم بکشند.

به‌طورکلی، بدون شک جی‌ام‌سی یوکان دنالی ۲۰۲۵ با پیشرانه قدرتمند، سواری راحت و کابین ساکت، شاسی‌بلند لوکس شایان توجهی است اما کابین از جاه‌طلبی‌های لوکس دنالی عقب می‌ماند درحالی‌که با سفارش آپشن‌ها، قیمت به محصولات لوکس‌تر مثل اسکالید نزدیک می‌شود.

رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان دنالی 2025، پا در کفش اسکالید!

نقاط قوت: کیفیت سواری در سطح لوکس، قدرت و صدای جذاب V8، سیستم اطلاعات-سرگرمی مناسب

نقاط ضعف: کیفیت پایین تزئینات داخلی، نشیمن تخت صندلی‌های ردیف دوم، برخی مشکلات ارگونومیک

چکیده: بسته به آپشن‌ها، دنالی می‌تواند اسکالیدی مقرون‌به‌صرفه یا شاسی‌بلندی با قیمت اسکالید و کابین اقتصادی باشد

مشخصات فنی

GMC Yukon Denali 2025
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۴ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۷۲ جی
توقف از ۱۱۰ ۵۵.۵ متر
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
طول ۵,۳۳۹ میلی‌متر
عرض ۲,۰۵۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۴۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۷۳۵ لیتر
وزن ۲۷۴۷ کیلوگرم
قیمت پایه ۸۲,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۹۶,۳۶۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا