هاست پرسرعت
بازی

رهبر پروژه Tekken 8: قیمت کنسول‌های نسل نهمی بیش از حد منصفانه است

رهبر پروژه Tekken 8: قیمت کنسول‌های نسل نهمی بیش از حد منصفانه است

در رویداد Tokyo Game Show 2022 شرکت بندای نامکو (Bandai Namco) اعلام کرد که Tekken 8، نسخه جدید این سری مبارزه‌ای محبوب، کنسول‌های نسل بعدی و رایانه‌های شخصی را هدف قرار داده است.

کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، رهبر فرنچایز Tekken در مصاحبه‌ای طولانی با IGN، درباره این پروژه صحبت کرد؛ جایی که او همچنین اذعان کرد کنسول‌های نسل نهمی مانند پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری اکس و اس در مقایسه با پلتفرم رایانه‌های شخصی، به‌طور غیرمنصفانه‌ای در قیمت خود برتری دارند. او گفت:

بی انصافی است که قیمت آن‌ها تا این حد منصفانه است. من یک PC گیمر هستم. من واقعا دوست دارم رایانه شخصی خودم را بسازم. بنابراین برای من، ساختن یک رایانه شخصی قدرتمند چیزی است که دوست دارم آن را تجربه کنم. یکی از چیزهای بسیار تعجب‌آور، این است که هر دو کنسول نسل بعدی چقدر در مقایسه با قطعات PC از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

چنین اظهار نظری تا حدودی عجیب است. کنسول‌های نسل نهمی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اکس قطعا نسبت به قیمت خود توانایی‌های زیادی دارند، اما همیشه قیمت‌گذاری کنسول‌ها چنین بوده است. با این حال، یک کامپیوتر پیشرفته می‌تواند خروجی‌های بسیار بهتری ارائه دهد.

تبلیغات

به عنوان مثال، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 که به‌زودی عرضه خواهد شد، بازی‌ها را به صورت 4K Native اجرا خواهد کرد، درحالی که روی کنسول‌ها این‌‌ چنین نیست. هارادا علاوه بر به اشتراک گذاشتن باورهای خود در مورد قدرت کنسول‌های نسل بعدی، در مورد Unreal Engine 5 نیز صحبت کرد. Tekken 8 اولین بازی مبارزه‌ای خواهد بود که از آخرین موتور گرافیکی اپیک گیمز (Epic Games) استفاده می‌کند. هارادا ادامه داد:

از دیدگاه یک توسعه‌دهنده، ساخت بازی با موتور گرافیکی جدید با دیدگاه کاربران متفاوت است. هیجان، برداشتی است که کاربر معمولی هنگام عرضه موتور جدید Unreal 5 دارد. اما در واقعیت، اصلا اینطور نیست. بدیهی است که ما فقط شروع به توسعه یک بازی در Unreal Engine 5 نکردیم. این موتور مدتی پیش معرفی شد، اما خروجی مشخصی برای آن ندیده‌ایم. بنابراین ما از Unreal Engine 4 کار خود را شروع کردیم و به تدریج به انتقال برخی از عناصر بازی به نسخه جدید مشغول شدیم.

بازی Tekken 8 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

کاکاسنگی

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا