هاست پرسرعت
خودرو

رونمایی از پینین فارینا B95 اولین ابرخودروی برقی اسپیدستر

رونمایی از پینین فارینا B95 اولین ابرخودروی برقی اسپیدستر

جدیدترین محصول پینین‌فارینا، ۱۸۷۷ اسب بخار قدرت دارد و تمام برقی است. این ابرخودرو به نام B95 نسخه‌ای سفارشی از باتیستا محسوب می‌شود  و تیراژ تولید ۱۰ دستگاه خواهد داشت.

فستیوال مونتری، هرسال خودروهای گران‌قیمت و کلکسیونی را میزبانی می‌کند. امسال در این رویداد هفت‌روزه، ابرخودروی جدید پینین‌فارینا نیز رونمایی شده است. اتوموبیلی پینین فارینا B95 با نام تجاری بارچتا تولید می‌شود و نخستین ابرخودروی اسپیدستر الکتریکی جهان خواهد بود.

پینین فارینا بارچتا نمای جانبی

بارچتا به خودروهای اسپیدستر ایتالیایی گفته می‌شود که فاقد سقف هستند و گاهی شیشه‌ی جلو هم ندارند. فراری ۱۶۶ ساخت ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳، نسخه‌ی بارچتا داشت. بعدها در سال ۲۰۰۱ نیز، پینین فارینا اقدام به تولید مدل بارچتا از فراری ۵۵۰ کرد که البته همراه شیشه‌ی جلو عرضه شد.  ابرخودروی بارچتا در سال ۲۰۲۵ مصادف با ۹۵ سالگی استودیو طراحی پینین‌ فارینا تحویل خریداران می‌شود و کد B95 را معنی می‌کند.

پینین فارینا بارچتا نمای جلو

ساخت بدنه برای یک محصول در حال تولید، اصطلاحا کوچ‌بیلد (coach built) گفته می‌شود. به همین دلیل، تجهیزات فنی مشابه باتیستا برای B95 بارچتا وجود دارد. چهار موتور برقی با مجموع قدرت ۱۸۷۷ اسب بخار و گشتاور حیرت انگیز ۲۳۶۰ نیوتن‌متر، همراه باتری‌های ۱۲۰ کیلوواعت ساعتی، روی پینین فارینا بارچتا نصب می‌شود. این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان کمتر از ۲ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت فراهم خواهد کرد. بارچتا در صورت اتصال به شارژر DC، در زمان ۲۵ دقیقه، ۶۰ درصد ظرفیت باتری را تکمیل می‌کند.

پینین فارینا بارچتا نمای داخلی

طرحی بدنه برای B95 به گونه‌ای است که راننده می‌تواند شیشه‌ی جلو را تغییر ارتفاع دهد. کلاه ایمنی ویژه با رنگ دلخواه خریدار نیز برای پینین فارینا بارچتا ارائه می‌شود. صندلی‌های لوکس داخل کابین و تزئینات چرم نیز به سلیقه‌ی مشتری ساخته خواهند شد. این ابرخودرو دارای چرخ‌های ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب، همراه تایرهای میشلن خواهد بود

آستانه قیمت جدیدترین محصول پینین فارینا، ۴/۸ میلیون دلار است. این خودرو با احتساب مالیات، تجهیزات سفارشی‌ مالک و مخارج حمل به کشور میزبان، حدود ۵ میلیون دلار هزینه خرید خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا