هاست پرسرعت
خودرو

رکورد تازه برای فروش خودروهای برقی؛ ۱۰ درصد از کل فروش جهان!

رکورد تازه برای فروش خودروهای برقی؛ ۱۰ درصد از کل فروش جهان!

سال ۲۰۲۲ خودروهای الکتریکی در سراسر جهان فروش ۷.۸ میلیون دستگاهی داشته و برای اولین بار ۱۰ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال ۲۰۲۲ خودروهای الکتریکی با فروش ۷.۸ میلیون دستگاهی، بهترین سال خود را تجربه کرده‌اند. این یعنی برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی، خودروهای الکتریکی ۱۰ درصد از کل فروش خودرو در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش وال‌استریت ژورنال، فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایشی ۶۸ درصدی را تجربه کرده است. چین که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان محسوب می‌شود، همچنان بزرگ‌ترین بازار فروش خودروهای برقی بوده و حدود دوسوم از کل فروش این مدل‌ها را به خود اختصاص داده است.

رکورد تازه برای فروش خودروهای برقی؛ ۱۰ درصد از کل فروش جهان!

طبق آمارها، تقریباً از هر پنج خودروی فروخته‌شده در چین طی سال گذشته یکی الکتریکی بوده است. برای مقایسه، در اروپا این نسبت یک به ۱۰ است اما اگر فروش مدل‌های پلاگین‌هیبریدی را هم به تمام الکتریکی‌ها اضافه کنیم این نسبت به یک به پنج می‌رسد. در آلمان، خودروهای برقی ۲۵ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داده‌اند درحالی‌که در ماه دسامبر، آلمانی‌ها بیشتر از خودروهای درون‌سوز اقدام به خرید مدل‌های بری کرده‌اند زیرا خریداران به دنبال بهره‌مندی از مشوق‌های دولتی بودند که در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد.

رکورد تازه برای فروش خودروهای برقی؛ ۱۰ درصد از کل فروش جهان!

حتی در بازار ایالات‌متحده که در استقبال از خودروهای الکتریکی از چین و اروپا عقب‌تر است، فروش مدل‌های برقی در حال افزایش است. هرچند در سال ۲۰۲۱ تنها ۵.۸ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده در این کشور الکتریکی بوده‌اند اما این رقم در سال ۲۰۲۱ تنها ۳.۲ درصد بود. در همین حال، تسلا جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین سازندهٔ خودروهای برقی در جهان را همچنان حفظ کرده درحالی‌که شرکت‌های چینی بی‌وای‌دی و سایک در تعقیب آن هستند. ازآنجایی‌که این برندها به همراه شرکت‌هایی مثل فولکس‌واگن، فورد و جنرال موتورز ظرفیت تولید خودروهای برقی بیشتری دارند، تسلا طی سال‌های آینده در حفظ برتری خود کار دشواری در پیش خواهد داشت.

رکورد تازه برای فروش خودروهای برقی؛ ۱۰ درصد از کل فروش جهان!

از سوی دیگر، تحلیلگران در رابطه با احتمال کند شدن رشد بازار خودروهای برقی هشدار داده‌اند زیرا با کاهش رونق اقتصادی، خریداران نسبت به خرید خودروهای جدید بی‌میل خواهند شد و تقاضا کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع در ترکیب با افزایش قیمت انرژی در اروپا ممکن است باعث شود سال ۲۰۲۳ به‌اندازهٔ ۲۰۲۲ برای خودروهای برقی خوب نباشد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا