ریمک نورا سریع ترین خودروی برقی نوربرگ رینگ؛ ۲۰ ثانیه اختلاف با تسلا
ریمک نورا سریع ترین خودروی برقی نوربرگ رینگ؛ ۲۰ ثانیه اختلاف با تسلا
ریمک نورا با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵.۲ ثانیه، با اختلاف ۲۰ ثانیه رکورد سریعترین خودروی الکتریکی استاندارد جاده در پیست نوربرگرینگ را شکست.
ریمک نورا رکورد تسلا مدل S در نوربرگ رینگ را به میزان قابل توجه بهبود داده است. دیروز این هایپرکار ساخت کرواسی، یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۵.۲ ثانیه طی کرد. رکورد نورا در مسیر کوتاهتر پیست که ۲۰.۶ کیلومتر طول دارد هم ۷ دقیقه و ۰.۹ ثانیه بوده است. این رکورد توسط رانندهٔ کروات «مارتین کودریچ» با لاستیکهای میشلن کاپ ۲R ثبت شد.
تسلا مدل S با پکیج پیست اواسط خردادماه با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه، رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگرینگ را از پورشه تایکان توربو S گرفت. این یعنی رکورد نورا حدود ۲۰ ثانیه از تسلا سریعتر بوده است. در ویدئوی زیر میتوانید ببینید که نورا چطور با گشتاور فوری خود از پیچی به پیچ دیگر شلیک میشود و تنها صدایی که شنیده میشود صدای باد و لاستیکها است.
البته ثبت این رکورد اصلاً کار آسانی نبوده است. کودریچ دراینباره میگوید:
ما در طول تمرینات طی این هفته شرایط آب و هوایی چالشبرانگیزی داشتیم و روزهایی را برای لپ تایم زدن انتخاب کردیم که به نظر میرسد یکی از گرمترین روزهای پیست در این تابستان بود.
اعداد و ارقام مشخصات نورا خارقالعاده است. چهار موتور الکتریکی این ماشین ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارند و توسط یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تغذیه میشود. این هایپرکار برقی ظرف تنها ۱.۷۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۲۵ ثانیه طی میکند.
هرچند عملکرد نورا در نوربرگرینگ قابلتحسین بود اما هنوز فاصلهٔ زیادی با همتایان بنزینی خود دارد. عنوان سریعترین خودروی تولیدی این پیست هماکنون در اختیار مرسدس AMG One با ۶ دقیقه و ۳۵.۱ ثانیه قرار دارد که در نوامبر ۲۰۲۲ ثبت شد. این در حالی است که هایپرکار برقی چینی نیو EP9 نیز در سال ۲۰۱۷ زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه را ثبت کرد که از تمام خودروهای تولیدی آن زمان سریعتر بود اما EP9 خودروی تجاری محسوب نشد.