هاست پرسرعت
بازی

سازنده‌ی Babylon’s Fall سکوت خود را در مورد تعطیل شدن این بازی شکست

سازنده‌ی Babylon’s Fall سکوت خود را در مورد تعطیل شدن این بازی شکست

مدیر عامل پلاتینوم‌گیمز (PlatinumGames)، استودیوی سازنده‌ی بازی Babylon’s Fall، برای اولین بار از اعلام خبر تعطیلی این بازی در پاییز توسط اسکوئر انیکس (Square Enix) صحبت کرده است.

بازی اکشن آنلاین پلاتینوم‌گیمز یعنی Babylon’s Fall به هنگام عرضه مورد انتقاد شدید منتقدان قرار گرفت و موفق به جذب مخاطبان زیادی نشد. ماه گذشته بود که اسکوئر انیکس رسما تایید کرد که این بازی در فوریه‌ی سال 2023 رسما به سرویس خود پایان خواهد داد. این یعنی Babylon’s Fall کم‌تر از یک سال پس از عرضه به کار خود پایان خواهد داد.

در مصاحبه‌ای جدید با VGC، مدیر عامل پلاتینوم‌گیمز یعنی آقای آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) برای اولین بار در مورد تعطیلی زودهنگام این بازی لایو سرویس صحبت کرده است. او گفت که این استودیو برای ناامید کردن طرفداران “شدیدا متاسف” است. اینابا مدعی شد که محدودیت‌ها حول قرارداد با ناشر این بازی مانع از صحبت کردن او در مورد Babylon’s Fall شده بود:

اول از همه مهم است بگویم که نمی‌توانم در مورد نواحی خاصی از بازی‌هایی که با همکاران‌مان توسعه می‌دهیم صحبت کنم. اگر به دنبال دلایل قاطع یا پروسه‌ای هستید که منجر به چنین پایانی برای این بازی شد، باید با اسکوئر انیکس صحبت کنید.

تنها چیزی که می‌توان در مورد آن صحبت کنم این است که تعطیلی سرویس Babylon’s Fall ممکن است منجر به ناامیدی برخی از طرفداران ما شده باشد. این مسئله‌ای است که ما شدیدا در مورد آن متاسف هستیم. فراهم ساختن هر نوع احساسی جز سرگرمی و نشاط از طریق بازی‌های ما چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم.

پلاتینوم‌گیمز پیش از این مشخص ساخته که قصد دارد در آینده بازی‌های لایو سرویس را به بخشی ثابت از خروجی خود تبدیل کند. اینابا گفته که تجربه‌ی منفی این استودیو با Babylon’s Fall منجر به ایجاد تغییرات در این برنامه‌ها نشده است. او هم‌چنین به این نکته اشاره کرد که در آینده خیلی علاقه‌ای به همکاری با شرکت‌های خارجی مثل اتفاقی که با اسکوئر انیکس افتاد ندارد:

تبلیغات

ما چیزهای زیادی از این تجربه یاد گرفتیم. چیزی در رابطه با برنامه‌های ما برای بازی‌های لایو سرویس در آینده تغییر نکرده است. بازی‌های لایو سرویس قطعا چیزی هستند که ما به دنبال کار بر روی آن‌ها هستیم. دو ستون اصلی هستند که باید به عنوان توسعه‌دهنده به آن‌ها نگاه کنیم. اولی مکانیک‌های اصلی گیم‌پلی بازی لایو سرویس هستند و دومی خود سرویس و محتوای آن است.

به نظرم این دو ستون باید کاملا از نظر داخلی با هم متصل باشند. افرادی که در یک تیم و در یک شرکت هستند باید آن‌ها را بررسی کرده و برای آن‌ها ارزش قائل شوند. در غیر این صورت ممکن است به نتایجی برسیم که چندان باب میل ما نیست.

طی چندین سال گذشته، استودیوی پلاتینوم‌گیمز سعی کرده تا پس از یک دهه کار کردن بر روی آی‌پی‌های خارجی استقلال خود را پس بگیرد. به همین سبب این استودیو قصد دارد تا بازی جدید خود یعنی Sol Cresta را به صورت مستقل منتشر کند. البته اینابا گفت که صرفا داشتن کنترل کامل بر روی یک پروژه مانع از شکست Babylon’s Fall نمی‌شد و باید درس‌های بیشتری از این بازی گرفت:

اگر شما هم ناشر باشید و هم توسعه‌دهنده، قطعا مسئله فرق خواهد کرد. با این حال این به معنای عدم وجود مسائل مشکل‌ساز در طول روند توسعه و انتشار بازی نیست. اگر ما فرضا تمام کار توسعه و انتشار بازی را به صورت داخلی انجام دهیم، پس شکست یا موفقیت ما 100 درصد به نام خودمان نوشته خواهد شد.

بازی Babylon’s Fall در حال حاضر بدترین بازی تاریخ پلی استیشن 5 بر روی وبسایت متاکریتیک و بدترین بازی امسال است.

DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیmahdi12345CapitanOld blacksmithAmir Game Showعمو فیل کبیرMasterAmir Ringobillspencer

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا