هاست پرسرعت
خودرو

سرویس کمک اضطراری ماهواره‌ای اپل جان سرنشینان یک خودرو را نجات داد

سرویس کمک اضطراری ماهواره‌ای اپل جان سرنشینان یک خودرو را نجات داد

سرویس کمک اضطراری جدید اپل که برای کاربران آیفون در نظر گرفته شده و با استفاده از ماهواره می‌تواند جان کاربران را نجات دهد اولین عملیات نجات موفقیت‌آمیز خودش را جشن گرفته است.

آن‌طور که تیم جست‌وجو و نجات مونترز می‌گوید، دو نفر با یک خودرو در حال رانندگی در پارک ملی آنجلز بوده‌اند که ناگهان خودروی آن‌ها از جاده منحرف شده و با کوه برخورد می‌کند. این حادثه به حدی شدید بوده که بخش‌هایی از خودرو آسیب جدی دیده و پس از برخورد با کوه نیز خودرو به دره‌ای با ارتفاع کم سقوط کرده است.

از آنجایی که جاده جنگلی یاد شده چند کیلومتری از مسیرهای اصلی به دور بوده و پوشش گوشی همراه نیز وجود نداشته است، دو سرنشین خودرو تصمیم می‌گیرند از سرویس ارتباط ماهواره‌ای جدید اپل که به تازگی در گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو معرفی شده است استفاده کنند. این سرویس از کاربران می‌خواهد تا گوشی خود را به سمت یک ماهواره در حال عبور بگیرند و زمانی که اتصال برقرار شد موقعیت مکانی آن‌ها در هر شرایطی به تیم‌های نجات ارسال خواهد شد. در این عملیات موقعیت سرنشینان خودرو به اداره آتش‌نشانی لس‌آنجلس، اداره پلیس و تیم جست‌وجو و نجات مونترز ارسال شده است. تیم نجات می‌گوید:

مرکز تماس موقعیت دقیق حادثه دیدگان را به ما ارسال کرد. بالگرد نجات ۵ قادر بوده موقعیت سرنشینان خودرو را ردیابی کند. پس از آن بود که امدادگران فهمیدند دو سرنشینان خودرو یک آقا و خانم حدود ۲۵ ساله بوده‌اند و جراحتی سطحی داشته‌اند. بالگرد سپس آن‌ها را از دره خارج کرده و به بیمارستان محلی رسانده است.

سرویس کمک اضطراری جدید اپل یکی از چندین روش ممکن برای استفاده مستقیم افراد از ماهواره‌هاست. شرکت لینک قول داده تبادل معمول داده‌ها برای موقعیت‌های اضطراری را راه‌اندازی کند و تی موبایل نیز در حال همکاری با استارلینک برای فعال‌سازی چنین سرویس‌هایی است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا