هاست پرسرعت
خودرو

سریع‌ترین درگ دنیا بین لوسید ایر سافایر، تسلا S پلد، بوگاتی شیرون و دوکاتی V4

سریع‌ترین درگ دنیا بین لوسید ایر سافایر، تسلا S پلد، بوگاتی شیرون و دوکاتی V4

برای مدتی، به جهت اینکه بر ۴۰۰ متر پادشاهی کنید کافی بود یک تسلا مدل S پلد بخرید و به نزدیک‌ترین پیست درگ بروید اما با آمدن لوسید ایر سافایر این سلطنت به پایان رسیده است. برای اثبات این موضوع، هاگرتی در ویدئویی با عنوان «سریع‌ترین خودروهای جهان»، یک ایر سافایر و یک بوگاتی شیرون را در برابر مدل S قرار داده است. شیرون حاضر در این ویدئو از نوع پور اسپرت است که نیروگاه W16 چهار توربوی آن ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند این سریع‌ترین عضو خانوادهٔ شیرون نیست اما هنوز هم آن‌قدر سرعت دارد که کمتر خودروی درون‌سوزی یارای رقابت با آن را داشته باشد.

سریع‌ترین درگ دنیا بین لوسید ایر سافایر، تسلا S پلد، بوگاتی شیرون و دوکاتی V4

اما درحالی‌که شیرون نشان‌دهندهٔ نهایت پرفورمنسی است که موتور درون‌سوز می‌تواند ارائه کند، لوسید قصد دارد با سافایر همین موضوع را در مورد موتورهای الکتریکی نشان دهد و به همین دلیل، با سدان لوکس خود بیش از هر زمان دیگری به دنبال مغلوب کردن تسلا است. سافایر یک موتور اضافی دارد که مجموع قدرت آن را به ۱۲۰۰ اسب بخار رسانده است. البته هرچند این رقم خیلی زیاد به نظر می‌رسد ولی تنها ۸۹ اسب بخار از لوسید ایر دریم ادیشن بیشتر است که قبلاً در برابر مدل S پلد شکست خورده و همچنین با موتور تشنهٔ سوخت بوگاتی هم ۳۰۰ اسب بخار اختلاف دارد.

سریع‌ترین درگ دنیا بین لوسید ایر سافایر، تسلا S پلد، بوگاتی شیرون و دوکاتی V4

بااین‌حال، لوسید هوشمندانه عمل کرده و با نصب موتور سوم در عقب یعنی جایی که هنگام شتاب گیری مرکز ثقل خودرو خواهد بود، پرفورمنس ایر را ارتقاء داده است؛ اما آیا همهٔ این کارها برای شکست دادن تسلای ۱۰۲۰ اسب بخاری کافی است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید ولی پیش از آن بهتر است بدانید که در این جمع یک سوپربایک فوق‌العاده سریع بنام دوکاتی پانیگال V4 SP2 هم حضور دارد که با هیچ موجود چهارچرخی شوخی نخواهد داشت.

مشخصات فنی

بوگاتی شیرون

تسلا مدل S پلد

لوسید ایر سافایر

پانیگال V4 SP2

پیشرانه ۸ لیتری W16 چهار توربو الکتریکی سه موتوره الکتریکی سه موتوره ۱.۱ لیتری V4
قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار ۱۲۰۰ اسب بخار ۲۱۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر ۱۴۲۵ نیوتن متر ؟ ۱۲۳ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تک سرعته تک سرعته ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ عقب
وزن ۲۰۲۰ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم ۲۵۵۰ کیلوگرم ۱۹۵ کیلوگرم

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا