هاست پرسرعت
خودرو

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی هند آماده مسابقات خواهد شد

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی هند آماده مسابقات خواهد شد

موتورسیکلت برقی اولترا ویولت F99 در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و توان پیمایش ۳۰۷ کیلومتر دارد.

کشور هند به خاطر مسابقات موتورسواری شناخته نمی‌شود اما کمپانی اولترا ویولت که در بنگلور فعالیت می‌کند به دنبال کسب هدفی مهم است و برنامه‌های خود برای حضور در مسابقات با استفاده از پلتفرم جدید F99 را اعلام دنبال می‌کند.

تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۲۰ میلیون موتورسیکلت در هند پلاک شده و هر ساله بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون دستگاه دیگر نیز به این رقم اضافه می‌شود. هند دومین بازار بزرگ برای وسایل نقلیه دو چرخ است و پشت سر چین قرار دارد.  به عنوان یک کشور با سرعت توسعه بالا، بخش اعظم موتورسیکلت‌های حاضر در کشور هند از نوع اسکوتر یا موتورسیکلت‌های کوچک و ارزان‌قیمت و با پیشرانه کم‌حجم هستند.

هند همچنین به خاطر حضور در مسابقات جهانی سرعت بالا مشهور نیست و بنا به گفته ردبول تنها ۳ پیست مسابقه استاندارد در این کشور ۱.۴ میلیارد نفری وجود دارد. همچنین تنها یک موتورسوار هندی به نام سارات کومار توانسته در بالاترین سطح مسابقات موتورسواری حضور یابد. او در سه مسابقه سال ۲۰۱۱ با آپریلیا در کلاس ۱۲۵ سی‌سی حضور پیدا کرد اما دو بار نتوانست به خط پایان برسد و در مسابقه پایانی نیز رتبه ۲۴ را کسب کرد.

موتور برقی F99 هند

به همین خاطر هند برای تولید و عرضه موتورسیکلت‌های آرام و کند مشهور شده و دیدن اینکه کمپانی اولترا ویولت می‌خواهد با یک موتورسیکلت پرفورمنس جدید عرض‌اندام کند جالب خواهد بود. بالاترین نسخه F77 از یک پیشرانه برقی با قدرت ۴۰.۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتون متری استفاده کرده و باتری ۱۰.۳ کیلووات ساعتی آن می‌تواند شعاع حرکتی ۳۰۷ کیلومتری را فراهم سازد. این موتورسیکلت حداکثر سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت خواهد داشت و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به جی‌پی‌اس و ارتباط LTE اشاره کرد. این موتورسیکلت اگرچه فاقد برخی تکنولوژی‌های مدرن است اما قیمت ۶۸۰۰ دلاری آن کاملاً مناسب بوده و در صورت صادرات به برخی کشورها می‌تواند خریداران زیادی داشته باشد.

موتور برقی هند ultraviolette f99

اما گل سرسبد محصولات این کمپانی F99 است که قدرت ۶۵ اسب بخاری داشته و قبلاً در تست‌ها از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت عبور کرده است. اولترا ویولت می‌گوید این موتورسیکلت جدید از نظر آیرودینامیکی بهینه شده هرچند به نظر نمی‌رسد به غیر از برخی قطعات کوچک جدید چیز زیادی دراین‌باره مشهود باشد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید F99 به عنوان سریع ترین موتورسیکلت برقی هند در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. F99 هم‌اکنون در حال توسعه بوده و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده عملکرد بهتری هم داشته باشد. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که این موتورسیکلت قرار است با چه رقبایی مسابقه دهد. اگرچه F99 در کشور هند می‌تواند محصولی مسابقه‌ای باشد اما در واقعیت یک محصول با پرفورمنس متوسط است که می‌تواند برای ترددهای شهری عملکرد برجسته‌ای داشته باشد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا