هاست پرسرعت
خودرو

سریع ترین خودروهای جهان در درگ هیجان‌انگیز با خودروی فرمول یک ردبول

سریع ترین خودروهای جهان در درگ هیجان‌انگیز با خودروی فرمول یک ردبول

برای یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات درگ تاریخ آماده شوید! در اینجا قهرمان فرمول یک جهان یعنی خودروی ردبول RB8 در برابر ریمک نورا ۱۹۱۴ اسب بخاری و مک مورتری اسپرلینگ که رکورددار تپه نوردی گوودوود است قرار گرفته‌ است!

سریع ترین خودروهای جهان در درگ هیجان‌انگیز با خودروی فرمول یک ردبول

بیایید این ماشین‌های شگفت‌انگیز را مقایسه کنیم. شروع با ریمک که مجهز به چهار موتور الکتریکی است که می‌تواند در مجموع ۱۹۱۴ اسب بخار و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این ابرخودرو یک بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی را حمل می‌کند، در نتیجه بسیار سنگین بوده و در حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، این همه قدرت ارزان نیست، زیرا نورا حدود ۲ میلیون پوند قیمت دارد!

در کنار آن مک مورتری قرار دارد. این خودروی الکتریکی تک‌نفره بسیار سبک‌تر از ریمک است که فقط ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین مجهز به دو موتور الکتریکی است که حدود ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند، درحالی‌که یک سیستم فن باورنکردنی را نیز حمل می‌کند که به تولید ۲۰۰۰ کیلوگرم نیروی داون فورس می‌انجامد. در نتیجه، می‌تواند از خط استارت آن‌چنان شلیک شود که پیش‌ازاین هرگز دیده نشده! اما یک مشکل وجود دارد: حداکثر سرعت مک مورتری اسپرلینگ تنها ۲۴۱ کیلومتر در ساعت است.

سرانجام به خودروی فرمول یکی ردبول RB8 می‌رسیم که توسط راننده ذخیره تیم ردبول، لیام لاوسون رانندگی می‌شود. او پشت خودروی RB8 قهرمانی سباستین فتل رانندگی می‌کند که مجهز به یک موتور ۲.۴ لیتری V8 است که می‌تواند ۸۰۰ اسب بخار تولید کند. این خودروی در حدود ۷۰۰ کیلوگرمی به‌راحتی سبک‌وزن‌ترین ماشین این رقابت است و تمام قدرت آن فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

سریع ترین خودروهای جهان در درگ هیجان‌انگیز با خودروی فرمول یک ردبول

بنابراین، یک ترکیب باورنکردنی در این رقابت حاضرند، آیا قدرت الکتریکی پیروز خواهد شد؟ یا F1 قهرمان، از پس این برقی‌های تازه‌نفس بر‌می‌آید؟ فقط یک راه برای دانستن وجود دارد… بیایید مسابقه را ببینیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا