هاست پرسرعت
بازی

سونی: معامله‌ی ایکس باکس و اکتیویژن می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود

سونی: معامله‌ی ایکس باکس و اکتیویژن می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود

سونی به تازگی مدعی شده که باور دارد که تعدیل‌کنندگان بازار در بریتانیا مانع از نهایی شدن معامله‌ی هفتاد میلیارد دلاری ایکس باکس و اکتیویژن (Activision) خواهند شد.

سازمان CMA در بریتانیا که مسئول بررسی کلی بازارها و یافتن مشکلات بین شرکت‌های رقیب و یا مصرف‌کنندگان است، به تازگی تحقیقات خود در جهت معامله‌ی 68.7 میلیارد دلاری ایکس باکس و اکتیویژن را گسترش داده است. CMA گفته که از تاثیر این معامله روی پلی استیشن و قابلیت‌های سونی برای رقابت با مایکروسافت نگران است. در صورت نهایی شدن معامله‌ی اکتیویژن و ایکس باکس، فرنچایز Call of Duty در کنار طیفی از فرنچایزهای دیگر به دست مایکروسافت خواهد افتاد.

در پاسخی جدید به بیانیه‌ی CMA، سونی گفته که با توجه به تاثیر منفی این معامله روی رقابت و بازار، معتقد است که این سازمان مانع از نهایی شدن آن خواهد شد. صاحب پلتفرم پلی استیشن گفته که در صورت تصاحب محتوای اکتیویژن توسط مایکروسافت، این شرکت قادر خواهد بود تا قیمت سخت‌افزار، بازی‌ها و اشتراک‌های خود را افزایش داده و در نهایت باعث آسیب دیدن توسعه‌دهندگان شود:

SIE بر این باور است که فاز دوم تحقیقات CMA به این نتیجه منجر خواهد شد که این معامله باعث ضربه خوردن بازار می‌شود و نباید نهایی شود. در صورت نهایی شدن این معامله، مایکروسافت صاحب محتوایی غیر قابل جایگزینی خواهد شد. پس از این تصاحب، مایکروسافت صاحب محتوایی خواهد شد که چندین برابر از بازی‌های انحصاری خود سونی منجر به تعامل بازیکنان پلی استیشن می‌شوند.

این در حالی است که مایکروسافت به تازگی مدعی شده که معامله‌ای را به سونی پیشنهاد داده تا فرنچایز Call of Duty را به مدت یک دهه روی پلی استیشن نگه دارد. طبق بیانیه‌ی سونی، CMA در تحقیقات اولیه‌ی خود متوجه شده که محتوای اکتیویژن مسئول 30 الی 40 درصد کل زمان صرف شده‌ی بازیکنان کنسول در بریتانیا است. در صورت تصاحب این محتوا توسط مایکروسافت، سونی معتقد است که توسعه‌دهندگان مستقل، مصرف‌کنندگان و رقبا آسیب خواهند دید:

تبلیغات

پس از مدتی تعداد قابل توجه‌ای از بازیکنان پلی استیشن می‌توانند به Game Pass یا ایکس باکس مهاجرت کنند. در صورت رویارویی با رقابت ضعیف‌تر، مایکروسافت می‌تواند قیمت بازی‌ها و اشتراک‌های خود را افزایش داده و باعث کاهش خلاقیت و کیفیت بشود.

سونی افزود:

استراتژی مایکروسافت بسیاری از بازیکنان را به ایکس باکس محدود خواهد کرد. تمام بازیکنان کنونی ایکس باکس که Call of Duty بازی می‌کنند و بازیکنان پلی استیشنی که برای Call of Duty به ایکس باکس خواهند رفت. احتمال تغییر پلتفرم از سوی این بازیکنان کاهش خواهد یافت. این مهم منجر به کاهش توانایی SIE در رقابت با مایکروسافت خواهد شد.

در صورت نهایی شدن این معامله، مایکروسافت علاوه بر Call of Duty صاحب فرنچایزهای Diablo ،Overwatch و Warcraft هم خواهد شد. مایکروسافت گفته که قصد دارد تا حداکثر تعداد بازی‌های اکتیویژن و بلیزارد (Blizzard) ممکن را در اختیار مشترکین Game Pass قرار دهد.

CMA گفته که تا مارس 2023 نتایج تحقیقات خود را اعلام خواهد کرد. لازم به ذکر است که CMA توانایی توقف این معامله را دارد.

UNCLE ARTURعمو فیل کبیرPorfosor🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷DARKSIRENarmanلژیونO2Invisible bearded userعموی دلهاBehzaaadTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیAl.ml.khImmortal Spartanسونی جهان خواروان اس ...امیر حسینSami 227Armin Ezati...Eternal...more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا