هاست پرسرعت
خودرو

شرایط خرید چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 اعلام شد

شرایط خرید چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 اعلام شد

سایپا برای واردات چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 آماده می‌شود. پیش‌فروش این خودروها از طریق سامانه ثبت‌نام اولیه متقاضیان خودروهای وارداتی آغاز شده است.

علاقه‌مندان به خرید چانگان CS35 پلاس و CS55 می‌توانند با مراجعه به وبسایت saleauto.ir  نسبت ثبت‌نام اولیه اقدام کنند. از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ثبت‌نام اولیه متقاضیان خودروهای وارداتی توسط وزارت صمت آغاز شده است. این فرایند تا پایان هفته جاری ادامه دارد و پس از آن قرعه‌کشی برای ۱۰۰ هزار مشتری انجام می‌شود.

متقاضیان باید یک حساب وکالتی به نام  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان توسط متقاضیان افتتاح و مبلغ ۵ میلیارد ریال نزد یکی از شعب بانک‌های حایز شرایط، مسدود نمایند. همچنین متقاضیان نباید طی ۴ سال اخیر از خودروسازان خریدی کرده باشند. عدم وجود پلاک فعال هم الزامی است.

حساب وکالتی، یک حساب بانکی است که صاحب حساب به بانک وکالت می‌دهد تا دسترسی به حساب برای انجام عملیات مسدودی، رفع مسدودی و برداشت وجه از حساب، در اختیار شرکت بورس کالا، شرکت های خودرو ساز و … قرار گیرد. مشتریان بالای ۱۸ سال می‌توانند یکی از حساب‌های خود (کوتاه مدت، قرض‌الحسنه یا جاری فراگیر) نزد بانک را از طریق «سامانه وکالتی کردن حساب‌های بانک …» به صورت غیرحضوری وکالتی کنند. تمام فرآیند وکالتی شدن حساب‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و مراجعه به شعب، نیاز نیست.

مشخصات چانگان CS35 پلاس وارداتی

با گذشت چند سال از مونتاژ اولین مدل‌های چانگان CS35 توسط سایپا، حالا نسخه‌ی جدید به نام CS35 پلاس برای ورود به ایران انتخاب شده است. این مدل، کمی بزرگ‌تر از خودروی قبلی محسوب می‌شود اما همچنان پیشرانه‌ی ضعیف نسبت به رقبا دارد.

چانگان CS35 پلاس

به احتمال بالا، موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی روی CS35 پلاس وارداتی ارائه می‌شود تا ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتن‌متر گشتاور برای کراس‌اور ۱۴۰۰ کیلوگرمی داشته باشد. شرکت سازنده ادعا می‌کند سرعت‌گیری صفر تا صد CS35 پلاس ۱۲۸ اسب بخار با گیربکس دستی یا اتوماتیک دبل کلاچ ۶ سرعته، حدود ۱۱ تا ۱۲ است. این خودرو مجهز به موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر نیز تولید می‌شود؛ اما ظاهرا وارد ایران نخواهد شد.

قیمت CS35 پلاس دنده اتوماتیک با موتور ۱/۶ لیتر در چین، ۱۱ هزار دلار است. مدل توربوشارژ ۱/۴ لیتری با امکانات بیشتر، ۱۶ هزار دلار هزینه خرید دارد.

مشخصات چانگان CS55 پلاس وارداتی

وارداتی CS55 پلاس قطعی نیست اما در کلاس کراس‌اورهای اندازه متوسط چینی، دارای اهمیت است. این خودرو طی سال‌های اخیر، بارها در نمایشگاه‌های داخل کشور دیده شد؛ اما هرگز به مصرف‌کننده ایرانی نرسید.

چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو مجهز به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

قیمت چانگان CS55 پلاس دنده اتوماتیک با امکانات معمول در خودروهای چینی، حدود ۲۰ هزار دلار است. این مدل در کلاس کراس‌اورهای ساخت چین، محصولی مدرن و نزدیک به استاندارد جهانی محسوب می‌شود. نسخه‌های مجهز به امکانات کامل، ۲۴ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا