هاست پرسرعت
خودرو

شروع واردات خودرو برقی ۱ شهریور؛ بازار کار برق خودرو متحول می شود

شروع واردات خودرو برقی ۱ شهریور؛ بازار کار برق خودرو متحول می شود

واردات خودرو برقی گام بلندی در جهت کاهش آلودگی کلانشهرها و ذخیره سازی انرژی‌های فسیلی محسوب می‌شود. تا همین چند سال پیش وارد کردن خودرو به کشور ممنوع بود. اما پس از تلاش‌های دولت سیزدهم و با هدف بهبود صنعت خودروسازی، این ممنوعیت از میان برداشته شد. در این میان واردات خودروهای برقی در ایران یک اتفاق جالب توجه به شمار می‌رود. این موضوع می‌تواند از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت باشد. برای مثال افزایش تقاضا برای بررسی و تعمیر خودروهای برقی می‌تواند یک فرصت ایده آل برای یادگیری یک مهارت آینده دار و پولساز باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

واردات خودرو برقی به ایران از 1 شهریور
واردات خودرو برقی به ایران از ۱ شهریور

تاثیر واردات خودرو برقی بر بازار کار برق خودرو

بدون شک واردات خودرو برقی به ایران تاثیرات شگرفی بر بخش‌های مختلف جامعه خواهد داشت. یکی از این تاثیرات را می‌توان در بازار کار مشاهده کرد. با ورود ماشین‌های برقی تقاضا برای تعمیر سیستم برقی خودرو افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند چشم انداز روشنی برای آینده برق خودرو ترسیم نماید. به عبارتی ساده‌تر با گسترش خودروهای برق محور در کشور، شاهد بهبود روز افزون بازار کار تعمیرکار برق خودرو خواهیم بود. این اتفاق حامل یک خبر ویژه برای افرادی است که به دنبال یادگیری یک مهارت پولساز و بالقوه هستند، مهارتی که به عنوان یک شغل پر رونق محسوب شود.

 

فرصت‌های شغلی جدید برای برقکار خودرو با واردات ماشین شارژی

اگرچه بازار کار برق خودرو پس از واردات خودرو برقی به شدت رونق پیدا می‌کند، اما برق کار خودرو، حتی بدون خودروی برقی، مشتریان خاص خود را دارد. برای مثال باطری سازی، عیب یابی سیم کشی، شارژ دینام، دیاگ خودرو، تعمیر استارت، تعمیر شیشه بالابر و به طور کلی تعمیر هر قسمت از ماشین که با برق کار می‌کند، بر عهده‌ی برقکار خودرو است. با این وجود گسترش خودروی شارژی در سطح کشور می‌تواند بازار کار برق اتومبیل را منقلب کند. بدیهی است یک خودروی الکتریکی نسبت به یک خودروی عادی از قطعات بیشتری برخوردار است که با برق سر و کار دارند. در این صورت خدمات جدیدی برای برق کاران ماشین ایجاد می‌شود. برای مثال به چند نمونه زیر توجه کنید:

  • بررسی و تعمیر منبع سوخت یا همان باتری
  • عیب یابی و تعمیر موتور الکتریکی
  • تعمیر و بررسی کنترل کننده ماشین برقی
  • حل مشکلات مربوط به شارژر خودرو

این موارد تنها بخشی از خدماتی است که پس از واردات خودروی برقی به لیست خدمات برقکاران اضافه می‌شود. در عین حال این افراد می‌توانند در بسیاری از ارگان‌ها، نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌ها شروع به فعالیت کنند. در هر صورت با برقی شدن صنعت خودرو، نیاز به تعمیرات این خودروها نیز افزایش پیدا کرده و به همان نسبت بازار کار برق کاران متحول می‌شود.

 

تحول آینده بازار کار رشته برق خودرو با واردات خودرو برقی

گمان می‌کنم شما هم با من هم نظر هستید. اخباری که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، چنانچه به واقعیت بپیوندد، یعنی به عبارتی واردات خودروهای برقی در ایران از یکم شهریور آغاز شود، باید شاهد یک تحول عظیم در بازار کار برق خودرو در ایران باشیم. اما دانستن این موضوع چه سودی برای ما دارد؟ جالب است بدانید مشاغل روز به روز در حال پیشرفت هستند و اگر بخواهیم به همان مهارت‌های گذشته تکیه کنیم، قطعا در آینده برای رسیدن به درآمد به مشکل خواهیم خورد. در این شرایط با توجه به آینده بازار کار برق ماشین، یادگیری سیستم های برقی خودرو یک فرصت بی نظیر است. یک فرصت بی نظیر حتی برای افرادی که هیچ پیش زمینه‌ای از برق خودرو ندارند تا یک مهارت آینده دار را فرا بگیرند.

آینده شغل برق خودرو
آینده شغل برق خودرو

مزایای شغل برقکاری خودرو

حالا که بحث واردات خودرو برقی داغ شده است و احتمالا شما هم بدتان نمی‌آید در این بازار مشغول به کار شوید، بد نیست گریزی بر مزایای شغل برقکاری داشته باشیم. یک برقکار خودرو از امتیازات مثبتی بهره می‌برد که مرور آن می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. اگر شما هم به این حوزه وارد شوید، می‌توانید از این مزایا بهره شوید و یک شغل ایده آل داشته باشید:

§        درآمد نسبتا بالا

حتی اگر از واردات ماشین شارژی چشم پوشی کنیم، همین حالا هم برق کاران خودرو پول خوبی به جیب می‌زنند. برق کار خودرو می‌تواند چند ده میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد و این موضوع اصلا با سایر حوزه‌های مکانیک منافات ندارد و یک امر بدیهی است.

§        بدون هرگونه کثیف کاری

اگر به حوزه تعمیر و مکانیک خودرو علاقه مند هستید، اما اصولا آدم وسواسی باشید، برق کاری خودرو بهترین گزینه برای شما است. به جرات می‌توان گفت برق کاری تنها شغلی از حوزه مکانیک محسوب می‌شود که هیچ گونه کثیف کاری به همراه ندارد.

§        آسان و راحت

ااجازه دهید این موضوع را بهتر بیان کنیم. برق کاری چالش‌های خاص خود را دارد. برای مثال موفقیت در این شغل نیازمند داشتن قدرت حل مسئله است. اما اگر کمی به در این مهارت خبره شوید، کم کم بریتان آسان می‌شود. از طرفی مثل یک مکانیک نیازی نیست قطعات سنگین را بلند یا جابجا کنید.

§        تقاضای رو به رشد

همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، واردات خودروهای برقی در ایران باعث افزایش تقاضا در حوزه برق خودرو می‌شود. این اتفاق به تنهایی می‌تواند درآمد یک برق کار را به طرز چشمگیر افزایش دهد. از طرفی شغل شما در میان شغل هایی قرار می‌گیرد که آینده ایده آلی دارند.

 

نحوه ورود به بازار کار برق خودرو

مهارت باتری سازی یکی از پولسازترین رسته‌های شغلی در حوزه اتومکانیک است؛ به همین دلیل است که کلاس های دوره آموزش برق خودرو، همیشه طرفداران زیادی داشته است. شما با شرکت در این دوره آموزش عملی صفر تا صد برق خودرو علاوه بر یادگیری مهارت لازم برای ورود به بازار کار، امکان دریافت مدرک رسمی ILO را نیز برای خود فراهم خواهید کرد.

برای مثال برای یادگیری برق خودرو می‌توانید به دانشگاه بروید و پس از چندین سال وارد بازار کار شوید. البته در این شرایط شاید هنوز هم به سطح خوبی نرسیده باشید. یک راهکار دیگر یادگیری برق ماشین به صورت کارآموزی است. اگرچه تجربه خوبی برایتان خواهد شد، اما اغلب اوقات بسیاری از تکنیک‌ها به شما آموزش داده نمی‌شود. در این میان یک راه ایده آل و سریع برای رسیدن به سطح مناسب گذراندن دوره‌های مهارت آموزی در آموزشگاه‌های معتبر است. شما می‌توانید در یک آموزشگاه معتبر نظیر ایران ILO ثبت کرده و پس از گذراندن دوره‌ها و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای به راحتی وارد بازار کار شوید.

یادگیری شغل برقکاری خودرو؛ شروع کنید!

در پی صحبت‌های وزیر صمت مبنی بر واردات خودرو برقی و همچنین چشم انداز هیجان انگیز برقکاری خودرو، کمتر کسی را می‌توان یافت که علاقه‌ای به یادگیری این شغل نداشته باشد. در واقع یادگیری این حرفه یک برنامه بلندپروازانه برای افراد به خصوص جوانان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید این مهارت پولساز را یاد بگیرید، بهترین و سریعترین راه طی کردن دوره‌های حرفه‌ای آموزشگاه ایران ILO است. این آموزشگاه با ارائه متدهای نوین آموزشی توسط اساتید مجرب توانسته هنرجویان خوبی به کشور معرفی کند. پس زمان را غنیمت بشمارید و همین الان برای شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ایران ILO اقدام کنید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا