هاست پرسرعت
بازی

شمشیر کارت گرافیک‌های ایسوس تیزتر شد

شمشیر کارت گرافیک‌های ایسوس تیزتر شد

شرکت ایسوس به عنوان برترین تولید کننده محصولات کامپیوتری در جهان پیش از این دو نسخه از نرم افزار GPU Tweak را معرفی کرده بود و نسخه بتای این نسل هم قابل دسترس بود اما این غول تایوانی تصمیم به عرضه رسمی این برنامه در غالب نام GPU TWEAK III گرفت. در نسخه جدید این امکان را فراهم کرده است که کارت گرافیک‌های سایر برند‌ها نیز پشتیبانی شوند. این نرم افزار امکان مانیتورینگ کامل کارت گرافیک را فراهم می‌نماید و به کاربر اجازه می‌دهد با تغییرات در تنظیمات ساختاری کارت گرافیک، به اورکلاک بپردازد. نرم افزار GPU Tweak به طور مشخص برای کارت گرافیک‌های خود شرکت ایسوس امکان تنظیم پروفایل OC و نیز فعال سازی قابلیت 0dB را فراهم می‌کند.

محیط کاربری در نسخه 1.5.0.0 نرم افزار GPU Tweak III به روزرسانی شده است به طوری که امکان مانیتورینگ لحظه‌ای کارت گرافیک‌های انویدیا به صورت نموداری از قدرت پردازشی GPU و مقدار FPS گرفته تا میزان تأخیر در رندرگیری فریم‌ها را به کاربر می‌دهد. همچنین تغییرات به نوع نمایش OSD نیز رسیده است. بدین ترتیب امکان پشتیبانی از Multi-GPU فراهم گشته و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا تصویر زمینه OSD را نیز شخصی سازی نماید.

در ادامه تصویری از مانیتورینگ کارت گرافیک Colorful GTX 1080Ti و نیز اطلاعات دقیق آن را در نرم‌افزار شخصی سازی شده ASUSGPUZ مشاهده خواهید کرد:

شمشیر کارت گرافیک‌های ایسوس تیزتر شد

جالب است بدانید در نسخه جدید GPU Tweak III این امکان فراهم گشته است که با توجه به نوع کارت گرافیک ایسوسی مورد استفاده، تم محیط برنامه نیز به تم کارت گرافیک به صورت شخصی سازی شده تغییر کند. این غول تایوانی حتی تم نسخه جدید خود یعنی سری Evangelion را نیز در اخرین نسخه گنجانده  و در اختیار کاربران قرار داده است.

معرفی تغییرات انجام شده در نسخه 1.5.0.0

لیست تغییرات کلی

– کل محیط نرم افزار GPU Tweak III به چندین زبان از جمله آلمانی، فرانسوی، ترکی، کره‌ای و زبان سنتی چینی ترجمه شده است. بدین ترتیب با توجه به زیان پیش فرض ویندوز، زبان نرم افزار نیز تغییر می‌کند. البته اگر زبان پیش فرض ویندوز انگلیسی بود ولی قصد تغییر جداگانه زبان نرم افزار را داشتید، می‌توانید از قسمت تنظیمات برنامه آن را تغییر دهید.

– نکات لازم برای استفاده از دکمه‌ها و ابزارهای داخل محیط برنامه در این نسخه اضافه شده است. البته بصورت پیش فرض در حالت غیرفعال قرار دارد ولی می‌توانید از قسمت تنظیمات برنامه با فعال کردن تیک show user interface tooltips آن را فعال نمایید.

–  قابلیت مانیتورینگ لحظه‌ای به صورت نموداری برای کارت‌گرافیک‌های انویدیا اضافه شده است. این مانیتورینگ با نمایش FPS و نیز میزان تأخیر در رندرگیری فریم‌ها به کاربر کمک می‌کند تا میزان خروجی فریم ریت را به خصوص در هنگام پردازش سنگین مشاهده نماید.

– نمایش منو OSD اطلاعات سیستم نیز دست خوش تغییر شده است و امکان تغییر تصویر پس زمینه آن و نیز پشتیبانی از Multi-GPU فراهم گشته است.

لیست تغییرات ظاهری

– زمانی که از زبان‌های مختلف استفاده می‌کنید، ممکن محیط کاربری دست خوش تغییر شود تا امکان نمایش متن‌های طولانی‌تر فراهم گردد. به طور مثال اندازه‌ دکمه‌ها ممکن بزرگ‌تر شوند. ایسوس اعلام کرده این قابلیت هنوز در حال توسعه می‌باشد و ممکن است در برخی زبان‌ها دچار اشکالات بصری باشد.

– امکان نمایش توضیحات بلند با فونت کوچک‌تر فراهم گشته است و در برخی موارد قابلیت نمایش به صورت چند خطی نیز به وجود آمده است.

– هنگامی که کاربر رنگ‌ها را در بخش شخصی‌سازی محیط کاربری تغییر دهد، این تغییر روی سایر عناصر محیط کاربری اعمال خواهد شد. برجسته‌ترین قسمت‌‌‌هایی که این مورد در آن قابل مشاهده است، شامل حاشیه‌ها و متن‌های نوشتاری بخش‌های Fan Control، OC Scanner و VF Tuner است.

– عدد شمار زیر تنظیم سرعت فن‌ها حذف شده است زیرا این مورد به دلیل ارائه داده‌های متناقض سبب سردرگمی کاربران می‌شده است.

– اگر کارت گرافیک سری Evangelion روی سیستم نصب شده باشد، تم محیط نرم افزار به تم سری Evangelion تغییر پیدا می‌کند.

– یک انیمیشن اسکن گونه برای نمایش پروفایل، هنگام لود برنامه‌ها و بازی‌ها اضافه شده است.

– محیط کاربری به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که سرعت اجرای نرم افزار بهبود پیدا کند.

لیست تغییرات منو OSD

– بخش ویرایش متن صفحه تنظیمات OSD به طور قابل توجهی اصلاح شده است تا تمام موارد نمایش داده شده با وضوح حداکثری ارائه شوند.

– اکنون می‌توان از رنگ‌های متنوعی برای تصویر پس زمینه منو OSD استفاده کرد.

– مشکلات متعدد مربوط به ذخیره تنظیمات نمایه OSD برطرف گشته است و بدین ترتیب کاربر می‌تواند با خیال راحت وضوح، نسبت ابعاد و ترتیب مواردی را که می‌خواهد در منو OSD نمایش داده شوند، تنظیم کرده و ذخیره کند.

– مشکل وارونه نمایش داده شدن منو OSD نیز برطرف گردیده است.

– تمام مواردی که منجر به بسته شدن ناگهانی منو OSD می‌شد هم برطرف شده است.

در آخر برترین برند سخت‌افزار جهان بازهم پای خود را فراتر قرار داده تا بتواند علاوه بر تولید برترین محصولات، بهترین امکانات را نیز درکنار آن برای کاربر فراهم کند.  

farshadxo0ashil0oDARKSIRENmeysambامیر حسینپدربزرگ مکس

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا