هاست پرسرعت
خودرو

شورولت کامارو ۱۹۷۱ بازتولید با ۶۸۱ اسب بخار قدرت!

شورولت کامارو ۱۹۷۱ بازتولید با ۶۸۱ اسب بخار قدرت!

به تازگی یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های بازتولیدی شورولت کامارو ۱۹۷۱ مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 برای فروش آماده شده است و می‌خواهیم نگاهی به این خودروی هیجان‌انگیز داشته باشیم.

دومین نسل شورولت کامارو خودروی خاصی به شمار می‌رود. اگرچه این نسل کامارو را نمی‌توان پر سر و صداترین نسل آن دانست اما واقعاً جزو شاخص‌ترین خودروهای عضلانی دوران خود به شمار می‌رود و هنوز هم می‌توان از آن لذت برد. البته این نسل کامارو به خاطر بهبود هندلینگ و چسبندگی خود در مقایسه با نسل اول شناخته می‌شود و شورولت برای مدل سال ۱۹۷۱ آن برخی تغییرات ظاهری و داخلی را تدارک دیده بود.

البته از نظر فنی تغییرات بیشتری وجود داشت زیرا جنرال موتورز می‌خواست کامارو با بنزین تولیدی آن دوران همخوانی داشته باشد. همچنین میزان قدرت تولیدی پیشرانه‌ها نیز کاهش یافت و باقی داستان را نیز به خوبی می‌دانید. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی شرکت‌ها و افراد دست روی دومین نسل کامارو گذاشته‌اند تا با معرفی نسخه‌های رستومود یا بازتولید خاطرات آن دوران را زنده کنند.

این شورولت کامارو ۱۹۷۱ که مشاهده می‌کنید تغییرات زیادی را تجربه کرده و با نام مستعار Split Decision شناخته می‌شود. همچنین باید گفت خودروی موردبحث در سال ۲۰۱۹ تونست جایزه گودگایز بیلدر را نیز به خود اختصاص دهد. بدنه آبی متالیک با نوارها و عناصر نقره‌ای رنگ کاملاً به چشم می‌آیند و کاپوت سفارشی و اسپلیتر جلو جزو تغییرات ظاهری کامارو هستند. جلوپنجره یکپارچه خودرو نیز مشابه نسخه ZL1 است. سپرهای متفاوت، قوس چرخ‌های جدید، دستگیره‌های درب جدید، چراغ‌های عقب مشابه کامارو ۱۹۶۹، چراغ‌های جلوی سفارشی، چهار خروجی اگزوز و رینگ‌های متفاوت و لاستیک‌های پهن جزو دیگر تغییرات خودروی عضلانی موردبحث هستند.

کامارو ۱۹۷۱ بازتولید همچنین از سیستم تعلیق سفارشی با بازوهای کنترلی لوله‌ای، ساب فریم جدید، فرمان هیدرولیک و کالیپرهای ترمز ویلوود سود می‌برد. کابین خودرو نیز به اندازه بدنه آن خاص است و در داخل کامارو می‌توانیم صندلی‌های اسپرت، سیستم کنترل تهویه مطبوع کلاسیک، کنسول مرکزی سفارشی، شیفتر دنده لوکار، شیشه‌های برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی پایونیر با نمایشگر لمسی و فرمان سه پره را مشاهده کنیم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کامارو ۱۹۷۱ به قلب تپنده آن مربوط می‌شود که از نوع ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 است و تغییرات زیادی در آن رخ داده است. این نیروگاه آهنین از دو توربو سود می‌برد و هم‌اکنون ۶۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بد نیست بدانید نسخه استوک و جعبه‌ای پیشرانه LS3 با قدرت ۴۳۰ اسب بخار در دسترس است. البته از اینکه پیشرانه یاد شده ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید نمی‌کند سورپرایز شدیم اما حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت نیز برای لذت بردن از کامارو کفایت خواهد کرد، این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا