هاست پرسرعت
بازی

عرضه بازی‌های بلیزارد در چین به دلیل مباحث لایسنس متوقف خواهد شد

عرضه بازی‌های بلیزارد در چین به دلیل مباحث لایسنس متوقف خواهد شد

شرکت بلیزارد به دلیل عدم توافق با کمپانی چینی NetEase بر سر مباحث لایسنس و نشر، عرضه‌ی بازی‌های World of Warcraft، Hearthstone، Overwatch 2، Starcraft، Diablo 3 و Warcraft 3: Reforged را در کشور چین به حالت تعلیق درمی‌آورد.

بر این اساس، از تاریخ 23 ژانویه 2023 (3 بهمن 1401) بازی‌های مذکور در کشور چین در دسترس نخواهد بود. کمپانی NetEase اعلام کرده است که توسعه‌ی بازی Diablo Immortal یک توافق جداگانه است و روند آن ادامه خواهد داشت. همچنین طبق گفته‌ی بلیزارد (Blizzard)، بسته گسترش‌دهنده Dragonflight بازی World of Warcraft و فصل دوم Overwatch 2 در اواخر سال جاری میلادی منتشر می‌شوند.

شرکت NetEase که دومین کمپانی بزرگ در چین محسوب می‌شود، از سال 2008 وظیفه‌ی انتشار عناوین بلیزارد در چین را برعهده گرفته است. این مشارکت تضمین می‌کند که بازی‌های بلیزارد با سیاست‌های محتوای سخت‌گیرانه‌ی کشور چین مطابقت دارند. NetEase همچنین مالک تیم Shanghai Dragons است. خبرگزاری بلومبرگ در ماه آگوست در گزارشی اشاره کرد این دو شرکت نتوانستند بر سر شرایط یک معامله به توافق برسند و موجب شد تا ساخت یک بازی موبایلی World of Warcraft لغو شد. بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که این مشکلات تنها مربوط به شرایط مالی این معامله نبودند و مالکیت معنوی و داده‌های بازیکنان نیز مورد مناقشه قرار گرفتند.

تبلیغات

مایک ایبارا (Mike Ybara)، رئیس شرکت بلیزارد، با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت:

ما از گیمرهای چینی در طول تقریباً 20 سالی که بازی‌های خود را در این کشور عرضه کردیم، بسیار سپاسگزاریم. ما در آینده به دنبال جایگزین‌هایی برای بازگرداندن بازی‌های خود به بازیکنان هستیم.

یوهانghostعلیFernandoBehzaaadDota2TUPACمیام رو خطت

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا