هاست پرسرعت
خودرو

عرضه چری اومودا ۵ / فونیکس FX در بریتانیا با قیمت ۲۴ هزار پوند

عرضه چری اومودا ۵ / فونیکس FX در بریتانیا با قیمت ۲۴ هزار پوند

با وجود مالیات بر خودروهای وارداتی به انگلیس، چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX از اوایل سال آینده با قیمت پایهٔ ۲۴ هزار پوند معادل ۳۰ هزار دلار در بازار بریتانیا عرضه خواهد شد.

چری اوایل سال ۲۰۲۴ فروش کراس‌اور اومودا ۵ را در بریتانیا آغاز کند. خودروساز چینی برای بازارهای صادراتی، اومودا را به‌عنوان برندی مستقل در نظر گرفته که در خط مقدم توسعهٔ جهانی این شرکت قرار خواهد گرفت. این کراس‌اوور که در کشورمان با نام فونیکس FX عرضه می‌شود، اولین محصول برند اومودا در بریتانیا خواهد بود.

چری اعلام کرده که نسخهٔ بنزینی اومودا ۵ با قیمت ۲۴ هزار پوند در انگلستان عرضه می‌شود که آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای کلاس خود نسبت به رقبا تبدیل خواهد کرد.

عرضه چری اومودا ۵ / فونیکس FX در بریتانیا با قیمت ۲۴ هزار پوند

اومودا ۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو در بریتانیا عرضه خواهد شد که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این کراس‌اوور چینی در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند و تولید دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر ۱۷۰ گرم خواهد بود.

عرضه چری اومودا ۵ / فونیکس FX در بریتانیا با قیمت ۲۴ هزار پوند

تیپ پایهٔ اومودا ۵ به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، اندروید اتو و اپل کارپلی، دو شارژر بی‌سیم گوشی، نورپردازی داخلی تطبیقی، دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای مجهز است درحالی‌که در تیپ بالا ردهٔ نوبل با قیمت ۲۷ هزار پوند، غربیلک فرمان چرمی با گرم‌کن، سانروف و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی هم به لیست تجهیزات اضافه خواهد شد.

چری همچنین قصد عرضهٔ نسخهٔ برقی اومودا ۵ را هم دارد که از یک موتور الکتریکی با ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و به لطف باطری ۶۴ کیلووات ساعتی بردی ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت. هنوز قیمت این نسخه اعلام نشده اما این ارقام، اومودا ۵ را به رقیب تویوتا bZ4X و نیسان آریا تبدیل می‌کند.

عرضه چری اومودا ۵ / فونیکس FX در بریتانیا با قیمت ۲۴ هزار پوند

چری یکی از فعال‌ترین خودروسازان چینی در زمینهٔ صادرات است و سال گذشته ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در سراسر آسیا، استرالیا، آفریقا، امریکای لاتین و خاورمیانه به فروش رساند. حال این شرکت یکی از اولین خودروسازان چینی است که وارد بازار اروپا شده و برای این منظور برند جدید اومودا را با تمرکز روی تکنولوژی و سازگاری با محیط‌زیست ایجاد کرده است. نام اومودا هم از O مخفف اکسیژن و Moda تشکیل شده که به تمرکز این برند روی مد اشاره دارد. اومودا که در ژوئن ۲۰۲۲ به برندی مستقل و جدا از چری تبدیل شد، ابتدا وارد بازارهای روسیه، مکزیک و آفریقای جنوبی شد و حالا بازار بریتانیا را هدف قرار داده است.

عرضه چری اومودا ۵ / فونیکس FX در بریتانیا با قیمت ۲۴ هزار پوند

اومودا فروش سالانه ۱۰ هزار دستگاه از کراس‌اوور ۵ را برای بازار بریتانیا در نظر گرفته است. بعداً کراس‌اوور بزرگ‌تر جیکو ۷ هم با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی به آن ملحق خواهد شد. اومودا ۵ در بازار انگلستان با رقبایی مثل نیسان قشقایی و اشکودا کاروک مواجه خواهد بود که قیمت آن‌ها به ترتیب از ۲۳,۵۶۵ پوند و ۲۲,۴۱۰ پوند آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا