هاست پرسرعت
خودرو

علی بابا: هرآنچه باید درباره بدنه و کابین هواپیما بدانید!

علی بابا: هرآنچه باید درباره بدنه و کابین هواپیما بدانید!

آخرین بار چه زمانی با هواپیما علی بابا سفر کرده‌اید؟ هواپیما یکی از وسیله‌های عجیب و فوق‌العاده است که افراد و بار‌های زیادی را در روز‌های مختلف سال در مسیر‌های فراوان جابه‌جا می‌کند. هواپیما‌ها در گذر زمان تغییر کرده‌اند و شکل‌های متفاوتی را به خود دیده‌اند. کاربرد‌ها، ظرفیت و کارایی این‌وسیله‌ها بیشتر شده و هنوز پیشرفت آن‌ها مسیر خود را ادامه می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

سفر با هواپیما جذاب است و می‌‎تواند شما را برای همه طول مسیر درگیر خود کند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره بدنه و کابین هواپیما‌های مختلف صحبت کنیم. اگر بلیط هواپیما ( https://www.alibaba.ir/ ) خریده‌اید یا قرار است به‌زودی سفری هوایی داشته باشید این‌مقاله را بخوانید تا با هواپیما‌ها و اجزای آن‌ها آشنایی بیشتری داشته باشید.

موضوع را با توضیح کوتاهی درباره اجزای اصلی هواپیما آغاز می‌کنیم و حقایقی را درباره کابین و بدنه بیان خواهیم کرد. برای صحبت با دوستان خود درباره این‌موضوع، مقاله را برای آنها بفرستید و نظر آن‌ها را درباره اجزای هواپیما بپرسید.

اجزای اصلی هواپیما

زمانی‌که به یک هواپیما یا تصویر آن نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد اگرچه هواپیما‌‎ها در طول تاریخ و در گذر زمان تغییر کرده‌‎اند، اما اجزای اصلی آن‌ها هنوز وجود دارند. تقریبا همه هواپیماهایی که ما می‌بینیم از بخش‌های اصلی مانند مرکز تولید نیرو، بدنه، بال‌ها و ارابه فرود و چرخ‌ها تشکیل شده‌اند. مرکز تولید نیرو همان موتور هواپیما است که وظیفه آن تامین نیروی لازم برای بند شدن و حرکت وسیله است.

بسیاری از نیرو‌ها و انرژی لازم در هواپیما‌ها امروزی از موتور تامین می‌شود. نیروی الکتریکی لازم برای اجزای برقی هواپیما و گرمایش کابین از موادی هستند که موتور می‌تواند به آن‌ها کمک کند. یکی دیگر از قسمت‌های مهم هواپیما، بدنه آن است که بهتر است در قسمت بعدی کامل‌تر و دقیق‌تر درباره آن صحبت کنیم.

بال‌های هواپیما نیز از قسمت‌هایی هستند که شاید در اولین نگاه به هواپیما نظر شما را جلب کنند. بال‌ها جزء مهمی هستند و به بالابردن هواپیما کمک زیادی خواهند کرد. دم هواپیما نیز از دیگر اجزای اصلی است که قسمت‌های مختلفی دارد و برای اهداف مختلفی از آن استفاده می‌شود. در این‌قسمت برخی از اجزای مهم هواپیما را معرفی کردیم. هنگامی که می‌خواهید بلیط هواپیما بخورید و با هواپیما سفر کنید، بد نیست درباره بخش‌های مهم هواپیما اطلاعاتی داشته باشید. یکی از بخش‌های مهم هواپیما که برای مسافران مهم است و باید درباره آن‌ها مطالعه کنند، بدنه و کابین هواپیما است. در قسمت‌های بعدی مطلب درباره این‌موارد توضیحات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

کابین هواپیما

کابین هواپیما

قسمتی از هواپیما که مسافران در هواپیما‌های مسافربری در آن اقامت دارند، کابین هواپیما نامیده می‌شود. کابین یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای مسافران است. شاید اگر درباره انتخاب نوع هواپیما با مسافرانی که قبل سفر هوایی داشته‌اند، مشورت کنید، یکی از اولین مواردی که آن‌‎ها به شما بگویند، درباره کابین هواپیما باشد.

اما چرا این‌موضوع برای مسافران مهم است؟ به‌سادگی می‌توان متوجه شد که نوع کابین و ویژگی‌های آن در راحتی سفر مسافران و کیفیت سفر ایشان تاثیر می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید، هواپیما‌ها و شرکت‌های هواپیمایی کلاس‌های پروازی مختلفی را به مسافران ارائه می‌دهند که نوع کابین، اندازه آن و خدماتی که در آنها ارائه می‌شود متفاوت است. معمولا خود کابین‌ها نیز به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و مسافران می‌توانند برای رزرو صندلی و خرید بلیط درباره آن‌ها مطالعه کرده و بهترین انتخاب‌ها را برای خود داشته باشند.

بدنه و کابین هواپیما

 

معمولا شما در هواپیما‌های بزرگ و آن‌هایی که کابین‌های مناسبی دارند، امکانات بهتری را می‌بینید. کابین‌های می‌توانند خدمات و دسترسی‌های مختلفی را برای خدمه پرواز، غرفه و بخش‌های ذخیره‌سازی برای خدمات پرواز داشته باشند. تعداد صندلی‌ها و نوع چیدمان آن‌ها نیز به کابین و اندازه آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. اگر بخواهیم مثال و تعریفی ساده برای این‌موضوع بیان کنیم باید بگوییم که در حالت‌های بهتر، معمولا فضای بیشتری به مسافران اختصاص داده می‌شود و معمولا کلاس‌های پروازی بالاتر و بهتر، صندلی‌های بازتری دارند و فاصله مسافران تا صندلی‌های دیگر نیز بیشتر خواهد بود. در یک هواپیما می‌تواند سالن‌های مختلف برای کلاس‌های پروازی مختلف وجود داشته باشد که آن‌ها را با پرده یا دیگر موارد از هم جدا می‌کنند.

نکاتی درباره کابین‌های هواپیما‌ها

کاربران و مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما باید دقت زیادی به خرج دهند. معمولا بعد از سوارشدن شما امکان سفر در قسمت‌های کلاس‌های دیگر را ندارید. مسافرانی که در کلاس‌های بالاتر حضور دارند احتمالا امکانات رفاهی و سرگرمی بهتر و بیشتر از قسمت‌های دیگر دریافت خواهند کرد. در هواپیما‌های سطح پایین ممکن است شما فضا‍‌های زیادی را ببینید که از آن‌ها استفاده خاصی نشده است. این‌فضا‌ها به دلایل مختلف امکان این را نداشته‌اند تا در آنها صندلی قرار گیرد و همین موضوع باعث می‌شود تا مسافران مجبور شوند در صندلی‌های نزدیک‌تر به هم نشسته و سفر کنند.

در کابین هواپیما امکانات متفاوتی برای خدمه و مسافران قرار داده شده است. مثلا شیشه‌ها فقط برای لذت از تماشای فضای بیرون نیست. خدمه و کارکنان به‌راحتی امکان دارند تا از پنجره وضعیت بدنه و بال‌ها را تا حد زیادی بررسی کرده درباره آن‌ها اطلاعاتی به دست آورند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا