هاست پرسرعت
خودرو

فروش چلنجر چهارده‌ساله همچنان بیشتر از موستانگ و کامارو!

فروش چلنجر چهارده‌ساله همچنان بیشتر از موستانگ و کامارو!

در آمارهای سال ۲۰۲۲، دوج چلنجر با فروش ۵۵ هزار دستگاه، برای دومین سال پیاپی به پرفروش‌ترین ماسل کار بازار آمریکا تبدیل شده است.

هرچند پیشینهٔ دوج چلنجر به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد و پیشرانه‌های آن متعلق به دوران دایناسورها هستند اما برای دومین سال متوالی پرفروش‌ترین ماسل کار بازار آمریکا لقب گرفته است. این موفقیت ازآن‌جهت قابل‌توجه است که رقبای چلنجر یعنی موستانگ و کامارو هردو بسیار مدرن هستند زیرا نسل ششم ماسل کار فورد در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و شورلت هم یک سال بعد نسل ششم کامارو را به بازار فرستاد. همچنین هردو خودرو از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی‌هایی را هم تجربه کرده‌اند.

فروش چلنجر چهارده‌ساله همچنان بیشتر از موستانگ و کامارو!

از سوی دیگر اما ظاهر و پیشرانه‌های سنتی چلنجر تأثیر زیادی در موفقیت آن داشته‌اند زیرا در بین این سه ماسل کار، دوج تنها خودرویی است که همچنان ظاهری کاملاً کلاسیک دارد و سراغ موتور چهار سیلندر نرفته است. به همین دلایل، چلنجر در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۵۵,۰۶۰ دستگاه شده و بالاتر از موستانگ با ۴۷,۵۶۶ دستگاه قرار گرفته درحالی‌که کامارو با فروش تنها ۲۴,۶۵۲ دستگاه بسیار عقب‌تر است. البته جالب اینکه در بین سه خودروی مذکور، کامارو بیشترین افزایش فروش را نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته و فروش آن ۱۲ درصد بیشتر شده است درحالی‌که فروش موستانگ از ۵۲,۴۱۴ دستگاه در سال ۲۰۲۱ کاهشی ۹ درصدی را تجربه کرده است.

فروش چلنجر چهارده‌ساله همچنان بیشتر از موستانگ و کامارو!

البته مقداری از این کاهش فروش احتمالاً به خاطر انتظار خریداران برای عرضهٔ نسل جدید موستانگ به بازار است. در همین حال، چلنجر نیز رشد فروش جزئی ۱.۳ درصدی را تجربه کرده است. هرچند این خودرو و برادر چهاردر آن یعنی چارجر هردو افزایش فروش داشته‌اند اما فروش سومین محصول دوج یعنی دورانگو ۱۲ درصد کمتر شده است. تا اواخر امسال، دوج آخرین مدل از سری نسخه‌های ویژهٔ موسوم به «آخرین تماس» را معرفی خواهد کرد تا با چلنجر و چارجر کنونی خداحافظی کند و ماسل کارهای الکتریکی را به بازار بفرستد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا