هاست پرسرعت
خودرو

فورد GT مدل ۲۰۰۶ رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را شکست

فورد GT مدل ۲۰۰۶ رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را شکست

یک فورد GT مدل ۲۰۰۶ اصلاح‌شده با دستیابی به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را شکست

تاکنون احتمالاً بارها اسم مرکز آزمایشی جانی بومر را شنیده‌اید زیرا اینجا مکانی است که هنسی برای آزمایش ونوم F5 و SSC برای رکوردشکنی با تواتارا از آن استفاده کرده است. حالا این نام بار دیگر به خبرها بازگشته است. این بار یک فورد GT مدل ۲۰۰۶ با تجربهٔ تغییرات متعددی توانسته در این مرکز به سرعت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. این خودرو متعلق به خود جانی بومر است که در سال ۲۰۰۶ به‌صورت صفرکیلومتر خریداری شد و در طول سال‌ها ارتقاءهای زیادی را تجربه کرد تا سریع‌تر و سریع‌تر شود اما همچنان قانوناً خودرویی جاده‌ای محسوب می‌شود.

فورد GT مدل ۲۰۰۶ رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را شکست

این فورد GT بشدت اصلاح شده است و پیشرانۀ آن بجای سوپرشارژر استاندارد به دو توربوشارژر مجهز شده و حدود ۲۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در ظاهر نیز اگزوزهای بزرگ و چتر نجات در عقب خودرو و همین‌طور رول کیج کامل در داخل نشان می‌دهند که این یک GT معمولی نیست. بااین‌حال، این سوپرکار فورد همچنان از سیستم تهویه، پنجره‌های برقی، صندلی شاگرد و سیستم صوتی برخوردار است و ظاهراً بومر هنوز هم هرازگاهی از آن برای تردد در شهر استفاده می‌کند. حال فورد GT جانی بومر با رانندگی خودش و استفاده از سوخت E85 توانسته به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان لقب گیرد.

فورد GT مدل ۲۰۰۶ رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را شکست

البته در ابتدا این کار به‌منظور شکستن رکورد صورت نگرفته و صرفاً برای آزمایش یک ECU جدید بوده است ولی خودرو آن‌قدر خوب عمل می‌کند که بومر تصمیم گرفت تا جای ممکن پای خود را روی gsxr گاز نگه دارد. به همین دلیل، هرچند این سرعت با استفاده از تجهیزات FuelTech، چهار دوربین Garmin Ultra 30 و یک VBox Performance Box ثبت و اندازه‌گیری شده ولی در کتاب گینس به ثبت نرسیده است. بااین‌حال، رکورد گینس سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان با سرعت ۴۵۵ کیلومتر بر ساعت نیز در اختیار خود بومر با همین خودرو است که در سال ۲۰۱۲ ثبت شد. به گفتهٔ وی، پیشرانۀ این فورد GT با همین قطعات و ترکیب کنونی جا برای افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت را دارد و خودرو می‌تواند به سرعتی بسیار بیشتر از این‌ها دست پیدا کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا