هاست پرسرعت
شبكه اجتماعی

قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود

قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود

شرکت متا (مالک واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام) در حال مجهز کردن پیام‌رسان واتس‌اپ به قابلیت جدید و شگفت‌انگیزی است که به کاربران اجازه می‌دهد با رقبای آن مانند تلگرام و سیگنال نیز تعامل و ارتباط برقرار کنند.

این ویژگی که اتحادیه اروپا به واتس‌اپ تحمیل کرده، به زودی برای کاربران اروپایی این اپلیکیشن در دسترس قرار می گیرد.

گفته می شود کاربران با فعال کردن گزینه «پیام‌های شخص ثالث» در بخش تنظیمات، می‌توانند انتخاب کنند که شماره تلفن همراهشان را با کدام پیام رسان‌های دیگر به اشتراک بگذارند.

سپس پیام‌رسان‌های انتخاب شده این امکان را خواهند داشت که از طریق شماره تلفن به پروفایل کاربر در واتس‌اپ دسترسی پیدا کنند و برای او پیام ارسال کنند.

بنابراین دیگر نیازی نخواهد بود که کاربران بین چندین پیام‌رسان جابجا شوند و می توانند تمام پیام‌های خود را در یک پلتفرم واحد دریافت کنند.

 

قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود

البته در ابتدا این امکان تنها محدود به ارسال متن ساده، تصویر و ویدئو خواهد بود و از ویژگی هایی مانند استیکرها، واکنش‌ها و پیام های ناپدیدشونده پشتیبانی نمی کند. همچنین هنوز نمی‌توان گروه‌هایی با اعضای چند پیام‌رسان مختلف ایجاد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که متا تلاش دارد با وجود اجبار اتحادیه اروپا، بهره گیری از این قابلیت جدید را تا حد ممکن برای کاربران دشوار کند. برای مثال هنگام فعالسازی آن، پیغام هشداری نمایش داده می شود که کاربران را از خطرات احتمالی کلاهبرداری یا نقض حریم خصوصی توسط دیگر پیام‌رسان‌ها آگاه می‌کند.

متا تأکید کرده که تمامی پروتکل‌های امنیتی و رمزگذاری لازم برای انتقال امن داده ها بین پلتفرم ها رعایت خواهد شد. با این حال انتظار می رود مانند مواردی چون سایدلود برنامه ها در iOS، این شرکت روش‌هایی را برای سخت تر کردن استفاده از این ویژگی اتخاذ کند تا همچنان انحصار خود را حفظ کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا