هاست پرسرعت
بازی

قفل Denuvo برای جلوگیری از شبیه‌سازها به بازی‌های نینتندو سوییچ اضافه می‌شود

قفل Denuvo برای جلوگیری از شبیه‌سازها به بازی‌های نینتندو سوییچ اضافه می‌شود

شرکت سازنده قفل دنوو (Denuvo) به منظور محافظت از بازی‌های نینتندو سوییچ در برابر سرقت و نسخه‌های غیرقانونی، تکنولوژی DRM خود را در اختیار شرکت نینتندو قرار می‌دهد.

تقریباً نزدیک به یک دهه از انتشار اولین عنوانی که با قفل امنیتی دنوو محافظت می‌شد، می‌گذرد. گیمرهای پلتفرم PC به خوبی با این سیستم ضد تقلب و ضد سرقت آشنا هستند و به آن عادت کرده‌اند، اما مشخصاً این فناوری برای گیمرهای کنسولی تا حدودی ناآشناست.

اخیراً اعلام شده است که فناوری Denuvo DRM راهی بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ خواهد شد. این اقدام تلاشی برای کمک به کنترل سرقت و جلوگیری از استفاده غیرقانونی از بازی‌های نینتندو سوییچ است و ظاهراً «تاثیری بر تجربه‌ی بازی ندارد».

فناوری Denuo DRM نوعی تکنولوژی ضد تقلب و سرقت است که هنگام راه‌اندازی بازی در کنار آن اجرا می‌شود. این فناوری برای اطمینان از قانونی بودن نرم ‌فزار طراحی شده و هر چیزی را که از نسخه اصلی به نوعی دستکاری شده است، مسدود می‌کند. اجرای نرم‌افزار غیرقانونی نینتندو سوییچ روی سوییچ به‌ مانند رایانه‌های شخصی رایج و مرسوم نیست، چراکه کنسول مذکور دارای خطاهای خاص خود است و هک کردن یا تغییر در سوییچ ممکن است منجر به بن شدن سرویس آنلاین شود. هدف این سیستم این است که از انتشار نسخه‌های غیرقانونی بازی‌های نینتندو سوییچ که طریق شبیه‌سازها روی PC اجرا می‌شوند، جلوگیری کند.

تبلیغات

شرکت دنوو از این فناوری به عنوان یک «فناوری انقلابی» یاد میکند، بنابراین ممکن است نسخه نینتندو سوییچ تفاوت‌هایی با DRM نسخه‌ی PC داشته باشد. این حرکت احتمالاً برای طرفداران قدیمی نینتندو چندان غافلگیر کننده نیست، زیرا نینتندو در سال های اخیر به شدت از استفاده از نسخه‌های غیرقانونی بازی‌ها انتقاد کرده است. در این بین، چندین سایت شبیه‌ساز و میزبان بازی حذف شده‌ و برخی افراد به دلیل به اشتراک گذاشتن بازی‌های نینتندو در اینترنت، راهی زندان شده‌اند.

با اضافه شدن قفل دنوو به بازی‌های نینتندو سوییچ، احتمالاً نگرانی‌هایی برای گیمرهای این کنسول ایجاد خواهد شد. با وجود آن که ادعا شده این فناوری روی تجربه‌ی بازی تاثیر نمی‌گذارد، اما عملکرد آن در تعداد زیادی از بازی‌های PC خلاف آن را نشان می‌دهد. بر اساس تجربه‌ی گیمرها، برخی از بازی‌های پلتفرم PC که دارای قفل دنوو بودند، از افت نرخ فریم و تاخیر رنج می‌بردند. حال طرفداران نینتندو سوییچ باید منتظر بمانند و ببینند تا در صورت اضافه شدن قفل دنوو، این فناوری چه تاثیری بر تجربه‌ی گیم‌پلی بازی‌ها خواهد گذاشت.

masoud pc gamerZ2656امیر حسینHerfeiymariomeysambDARKSIRENfidoLucciola BalladReversepointRebel2292Playstation Tthe one above allsamulTlou part 2 game of the centurylevineعلیETERNAL_MAN (از بن بازگشته)THEVILتاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا