لینک اند کو 900، شاسیبلند پرچمدار با 870 اسب بخار و قیمت 40 هزار دلار

لینک اند کو 900، شاسیبلند پرچمدار با 870 اسب بخار و قیمت 40 هزار دلار
لینک اند کو ۹۰۰، شاسیبلند پلاگینهیبریدی پرچمدار جیلی، با قدرت خیرهکننده ۸۷۲ اسب بخار، برد الکتریکی ۲۸۰ کیلومتر و قیمت پایه ۳۹,۷۸۰ دلار راهی بازار شده است.
لینک اند کو که در سال ۲۰۱۶ بهعنوان برند مشترک بین جیلی و ولوو تأسیس شد، در فوریه ۲۰۲۵ تحت کنترل زیکر (برند متعلق به جیلی) قرار گرفت. این برند مدلهای متنوعی را به بازار عرضه کرده و حالا با لینک اند کو ۹۰۰، شاسیبلند پلاگینهیبریدی پرچمدار خود، وارد رقابت با مدلهای لوکس مانند آیتو M9، لی آتو L9 و دنزا N9 شده است. لینک اند کو ۹۰۰ بر پایه پلتفرم ماژولار SPA Evo (نسخه بهبودیافته پلتفرم ولوو) ساخته شده و از زبان طراحی متمایز این برند با نام بهره میبرد.
نمای جلوی خودرو با چراغهای LED باریک و یک صفحهنمایش ISD تعاملی با ۱۰ هزار لامپ LED تزئین شده که قابلیت نمایش انیمیشن و پیامهای سفارشی را دارد. ورودی هوای فعال، دستگیرههای در جمعشونده و ستونهای مشکیرنگ، ظاهری آیرودینامیک و لوکس به خودرو بخشیدهاند. در عقب، یک واحد چراغ یکپارچه با ۲,۴۰۰ لامپ LED در هشت ردیف، طراحی را تکمیل میکند. این شاسیبلند با ابعاد ۵,۲۴۰ میلیمتر طول، ۱,۹۹۹ میلیمتر عرض، ۱,۸۰۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۳۱۶۰ میلیمتر، فضای داخلی جاداری ارائه میدهد. با وجود اندازه بزرگ، ضریب درگ ۰.۲۹۱ نشاندهنده آیرودینامیک مناسب خودرو است. فاصله از زمین ۱۹۴ میلیمتر و زاویه ورود ۲۰ درجه نیز قابلیتهای آفرودی محدودی را فراهم میکند.
کابین لینک اند کو ۹۰۰ با چیدمان ششنفره (۲+۲+۲) طراحی شده و راحتی سرنشینان را در اولویت قرار داده است. صفحهنمایش مرکزی ۳۰ اینچی با رزولوشن 6K، مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵، تجربهای بینظیر ارائه میدهد. یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۶۶ اینچی و نمایشگر هدآپ ۹۵ اینچی اطلاعات رانندگی را تکمیل میکنند. سیستمعامل Flyme Auto، توسعهیافته توسط میزو (متعلق به جیلی)، عملکرد نرم و سریعی دارد. صندلیهای ردیف دوم با قابلیت جابهجایی ۵۵۰ میلیمتری و چرخش ۱۸۰ درجه، همراه با تنظیم برقی ردیف سوم (۱۲۵ میلیمتر جابهجایی)، انعطافپذیری بالایی فراهم میکنند.
کابین با دو پد شارژ بیسیم ۵۰ واتی، یخچال ۹ لیتری (با دمای -۶ تا ۵۰ درجه سانتیگراد)، ۳۱ بلندگوی هارمن کاردون و نورپردازی داخلی، لوکس و کاربردی است. فضای صندوق ۳۰۰ لیتر (بهاضافه ۲۰ لیتر مخفی) است که با تنظیم صندلیها افزایش مییابد. لینک اند کو ۹۰۰ از سیستمهای رانندگی خودکار پیشرفتهای هم بهره میبرد. نسخه پایه با سیستم G-Pilot H5 و نسخههای بالاتر با G-Pilot H7 عرضه میشوند. این سیستمها قابلیت ناوبری خودکار در بزرگراهها و شهرها را دارند. لیدار روی سقف، ۱۱ دوربین، پنج رادار موج میلیمتری و ۱۲ حسگر اولتراسونیک، رانندگی هوشمند را تقویت میکنند.
لینک اند کو ۹۰۰ در سه نسخه پلاگینهیبریدی چهارچرخ محرک عرضه میشود:
نسخه پایه: موتور ۱.۵ لیتری توربو (۱۸۸ اسب بخار) با دو موتور برقی (۲۱۵ اسب بخار جلو، ۳۰۸ اسب بخار عقب)، قدرت ترکیبی ۷۱۱ اسب بخار، باتری ۴۴.۸۵ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی ۲۲۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۳۵۵ کیلومتر.
نسخه میانی: موتور ۲ لیتری توربو (۲۵۱ اسب بخار) با دو موتور برقی (۱۶۵ اسب بخار جلو، ۳۰۸ اسب بخار عقب)، قدرت ترکیبی ۷۲۴ اسب بخار، باتری ۵۲.۳۸ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی ۲۸۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۳۵۰ کیلومتر.
نسخه پرچمدار: موتور ۲ لیتری توربو (۲۵۱ اسب بخار) با سه موتور برقی (۱۶۵ اسب بخار جلو، ۴۵۶ اسب بخار ترکیبی عقب)، قدرت ترکیبی ۸۷۲ اسب بخار، شتاب صفرتاصد در ۴.۳ ثانیه، برد الکتریکی ۲۶۸ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۴۴۳ کیلومتر.
باتریهای این خودرو که ساخت CATL هستند، با ترکیب لیتیوم، آهن، فسفات و سدیم، شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد را در ۱۷ دقیقه انجام میدهد. سیستم تعلیق بادی دو محفظهای و فرمانپذیری چرخهای عقب (تا ۱۰ درجه) با قابلیتهایی مانند حرکت خرچنگی و شعاع چرخش ۵ متری، هندلینگ فوقالعادهای ارائه میدهند. لینک اند کو ۹۰۰ در چهار تیپ با قیمت ۳۰۹,۹۰۰ تا ۴۱۶,۹۰۰ یوآن معادل ۴۲,۵۲۰ تا ۵۷,۶۲۰ دلار عرضه میشود، اما با تخفیف محدود، قیمتها به ۲۸۹,۹۰۰ تا ۳۹۶,۹۰۰ یوآن معادل ۳۹,۷۸۰ تا ۵۴,۴۶۰ دلار کاهش یافته است.