مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد
بنا به اظهارات جدید رئیس بخش گیمینگ شرکت AMD، قرارداد شکل گرفته بین این شرکت و سازندگان Starfield، مانعی برای استفاده از تکنولوژی DLSS در این عنوان نخواهد بود.
مدتی است که شرکت AMD در حال همکاری تبلیغاتی با استودیوهای بازیسازی و برای تبلیغ تکنولوژیهای مختلف خود از جمله FSR بوده؛ اما در رابطه با قرارداد این همکاریها، سوالات بیپاسخی وجود دارد؛ برای مثال، آیا قرارداد همکاری AMD در ارتباط با یک توسعهدهنده خاص، آن را از همکاری با شرکتهای رقیب از جمله Nvidia منع میکند یا خیر؟
از Star Wars Jedi: Survivor گرفته تا Starfield، همگی عناوینی بودهاند که طی همکاری با شرکت AMD و در زمان عرضه، تنها از فناوری FSR این شرکت بهره میبردند و خبری از فناوری مشابه آن یعنی DLSS نبوده است. اما در روزهای اخیر، مثال نقضی برای این قضیه پیدا شد و احتمالات پیشین را تا حدودی کمرنگ کرد.
جدیداً مشخص شده که بازی Avatar: Frontiers of Pandora از زمان عرضهاش، از هر دو فناوری FSR و DLSS پشتیبانی خواهد کرد. این مسئله، کنجکاوی طرفداران بازی Starfield را برانگیخت تا دقیقاً بدانند قضیه از چه قرار است. در همین راستا، رسانه Verge طی مصاحبهای با رئیس بخش گیمینگ شرکت AMD، فرانک آزور (Frank Azor)، از وی درخواست کرد تا در این رابطه شفافسازی کند و آزور اینطور پاسخ داد:
اگر بتسدا بخواهد DLSS را به بازی Starfield اضافه کند، از پشتیبانی کامل AMD برخوردار است.
وی در ادامه اظهار داشت که AMD در پی امضای قرارداد همکاری با سازندهها، صرفاً از آنها «درخواست» میکند تا برای استفاده از فناوری FSR نسبت به سایر فناوریهای ارتقا رزولوشن، ارجحیت قائل شوند.
شایعات قبلی اشاره داشتهاند که احتمال عدم پشتیبانی Starfield از فناوری DLSS وجود دارد. اما حالا، مشخص شده که مانعی سر راه بتسدا (Bethesda) برای استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد و همچنان میتواند با یک بهروزرسانی، آن را به نسخه رایانههای شخصی بازی Starfield اضافه کند. اما آیا چنین کاری را خواهد کرد؟ تنها زمان پاسخگو خواهد بود.