هاست پرسرعت
بازی

مایکروسافت: سری Call of Duty تا چندین سال دیگر به پلی استیشن خواهد آمد

مایکروسافت: سری Call of Duty تا چندین سال دیگر به پلی استیشن خواهد آمد

همچنان مایکروسافت تصمیمی نهایی و مشخص در قبال انتشار فرنچایزهای مشهور اکتیویژن بلیزارد مانند Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن اتخاذ نکرده است.

مایکروسافت متعهد شده است که سری Call of Duty را فراتر از قراردادهای مارکتینگ گذشته، «برای چند سال دیگر» به پلی استیشن بیاورد. در اوایل امسال، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، در نامه‌ای به جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن، اعلام کرد که اگر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد نهایی شود، سری Call of Duty به طور ناگهانی از پلتفرم‌های پلی استیشن نخواهد رفت.

فیل اسپنسر در بیانیه‌ای به The Verge اعلام کرد:

در ژانویۀ گذشته، ما یک قرارداد امضا شده را به سونی تحویل داده و اعلام کردیم که چندین سال فراتر از قراردادهای گذشته، Call of Duty با محتویات و قابلیت‌های یکسان به پلی استیشن خواهد آمد. این پیشنهادی فراتر از عهدنامه‌های معمول صنعت گیم است.

دقیقاً مشخص نیست که پلی استیشن قراردادی چند ساله با اکتیویژن بسته است، اما در سال گذشته وبسایت بلومبرگ اعلام کرده بود که حداقل تا دو سال آینده Call of Duty به پلی استیشن خواهد آمد. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که توافق‌نامۀ انجام شده تا انتهای 2024 برقرار باشد.

تبلیغات

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مایکروسافت موضعی واضح نسبت به وضعیت انحصاری فرنچایزهای اکتیویژن بلیزارد نداشته است. در برخی بیانیه‌ها به انتشار این آثار روی تمامی پلتفرم‌ها اشاره کرده‌اند و حالا به نظر می‌رسد که سرانجام در آینده شاهد انحصاری شدن برخی از آن‌ها خواهیم بود.

از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد که تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد در فاصله‌ای نزدیک به نتیجه برسد. مدتی پیش، رگولاتور رقابت در بازار کشور انگلستان تصمیم گرفت که خرید 70 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) شاید بر رقابت در بازار بازی‌های ویدیویی اثر مخرب بگذارد و خواهان یک بررسی عمیق‌تر شد.

در قسمت نتیجه‌گیریِ فاز اول بررسی‌ها، این رگولاتور تمامی نگرانی‌های خود حول معامله را اعلام کرد؛ نه تنها فقط در بازار بازی‌های ویدیویی، بلکه در بازارهای نوظهور دیگر مانند بازی‌های ابری (Cloud Gaming) و سرویس‌‌های اشتراکی که مایکروسافت تمرکزی دوچندان روی آن داشته است، نگرانی‌ها مطرح شد. حالا با اعلام این نگرانی‌ها، رگولاتور انگلستان فاز دوم بررسی‌ها را آغاز می‌کند، مگر آن که مایکروسافت تا هفتۀ آینده برای آن‌ها راه‌حلی موجه ارائه دهد و اثبات کند که خرید آن‌ها، یک ریسک برای بازار انگلستان نیست.

نظر شما در این باره چیست؟

گیمرهای دو دوتا پنج تاarmanکاکاسنگیPlayground Gamesvahid gamerخلوتSkyrim : The Elder Scrolls VTlou part 2 game of the centuryگیمر خسته:)M.MTinfernoLeviHerfeiyافسر جنگ نرم سونی❤GOD OF WAR❤Wild RagePorfosorAmoguso0ashil0osamulmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا