هاست پرسرعت
بازی

مایکل پکتر: اشتباه کردم، گیم پس ۱۰۰ میلیونی خواهد شد

مایکل پکتر: اشتباه کردم، گیم پس ۱۰۰ میلیونی خواهد شد

ساتیا نادلا (Satya Nadella) چند وقت پیش به صراحت توضیح داد که مایکروسافت با گیم پس به دنبال ایجاد یک سرویس معادل نتفلیکس در دنیای بازی‌های ویدیویی است.

از آن زمان تاکنون تمام تصاحب‌های حوزه بازی‌های ویدیویی این شرکت حول همین موضوع بوده و یکی پس از دیگری، کتابخانه گیم پس را تقویت کرده است.

مایکل پکتر (Michael Pachter) تحلیلگر نام‌آشنای Wedbush Securities چند روز پیش طی مصاحبه با Yahoo Finance Live اعتراف کرد که بدگمانی او نسبت به ایده اصلی گیم پس اشتباه بوده است. پکتر در ادامه اشاره کرد که با نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، گیم پس می‌تواند با یک جهش بزرگ، ۱۰۰ میلیون مشترک را جذب اکوسیستم ایکس باکس کند:

مایکروسافت سال‌ها پیش نگرشی داشت که من فکر می‌کردم احمقانه است؛ [این نگرش] که یک سرویس اشتراکی را عرضه کنی و همه پول بدهند تا حق تجربه بازی‌ها را به دست بیاورند. [البته] آن‌ها [در آن زمان] بازی‌های چندان زیادی نداشتند.

سپس آن ها وارد روند متوالی خرید شدند و شش استودیو مستقل که بزرگ‌ترینشان آبسیدین بود، تصاحب کردند. آن‌ [استودیوها] بسیار خوب هستند. اما سپس آن‌ها بتسدا را خریدند که یک استودیو عظیم است و حالا هم که آن‌ها مشغول خرید اکتیویژن هستند.

تبلیغات

وقتی کار خرید نهایی شود، آن‌ها تبدیل به چهارمین ناشر بزرگ ایالات متحده می‌‌شود. بنابراین آن‌ها قرار است که [در صنعت بازی] برای خودشان غولی شوند و همچنین قرار است در موقعیتی قرار بگیرند که واقعاً از مشترکین گیم پس پشتیبانی کنند.

بینش آینده آن‌ها این است که بیا کنسول‌ها را نابود کنیم. بیا از فضای ابری استفاده کنیم و بازی‌ها را به هر نمایشگری بیاوریم که شما دارید. این یک بازار بالقوه سه و نیم میلیارد نفری است، ولی نهایتاً [در حال حاضر] من فکر نمی‌کنم که آن‌ها این قدر مشترک گیم پس جذب کنند اما آیا می‌توانند [مشترکین فعلی] ۲۵ میلیونی را به ۱۰۰ میلیون برسانند؟ بله.

پکتر همچنین باور دارد که قرارداد قابل توجه ۷۰ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن فارغ از بررسی‌های کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و نهادهای مربوطه سایر کشورها سرانجام نهایی خواهد شد:

من با آسایش خاطر اعلام می‌کنم که کمیسیون فدرال تجارت هیچ مبنای قانونی برای به چالش کشیدن این [قرارداد] ندارد. آن‌ها شاید سعی کنند اما برای چالش کشیدن این قرارداد، مایکروسافت بعد از اتمام خرید اکتیویژن بلیزارد، باید بازی‌هایش را از پلتفرم سونی یعنی پلی استیشن بیرون بکشد؛ مایکروسافت قبلاً روی بلاگ و توییتر خود اعلام کرده است که این کار انجام نمی‌دهد. ما قرارهایی داریم، ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم.

چشم‌تان به ماه اکتبر باشد زیرا آن وقت ۹ ماه از زمان اولیه قرارداد گذشته است. این همان بازه‌ای است که کمیسیون فدرال تجارت باید تصمیمش را بگیرد و اگر مشکلی تا پایان اکتبر وجود نداشته باشد، منتظر باشید مایکروسافت اعلام کند که قرارداد را تا پایان سال نهایی خواهد کرد.

سپس ما می‌بینیم که کمیسیون چه کار می‌کند. اما من فکر می‌کنم این قرارداد [همین حالا هم] نهایی شده است. من فکر می‌کنم قرارداد [به صورت رسمی] زودتر از ۱۵ ژانویه (ماه اول ۲۰۲۳ میلادی – ۲۵ دی ۱۴۰۱) نهایی نخواهد شد.

به هر حال احتمالاً ما فاصله چندانی با اتمام بررسی‌های سازمان‌های مسئول در کشورهای مختلف نداریم. تا به این‌جا سازمان‌های کشور آمریکا، انگلیس و برزیل، رسماً بررسی این موضوع را آغاز کرده‌اند.

مدتی پیش تصاحب ۴۰ میلیارد دلاری Arm به دست انویدیا توسط کمیسیون فدرال تجارت لغو شد، بنابراین این احتمال، هر چند بسیار اندک، وجود دارد اما به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت مانعی پیش روی خود ببیند.

مایکل پکتر در گذشته هم به دلیل اظهارات و پیش‌بینی‌های ضد و نقیض خود به دفعات بحث‌آفرین شده بود؛ نظر شما چیست؟ شرایط فعلی مایکروسافت و خرید جدیدش که می‌گوید بازی مهمی تولید نکرده، چه تاثیری روی سرویس ایکس باکس گیم پس خواهند داشت؟

منبع: Wccftech

ABDVDMan mamadamSkyrim : The Elder Scrolls VReversepointInvisible bearded userWhy are we so blind to seeامینmhab1581AlbertmeysambArmin Ezatiاتزیو آدیتوره...Eternal...Playground GamesLord Aminبن متAshen undead the bearerامیر گیمرعلیEMPEROR NIMA SHAMSmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا