مدلهای جدید فراری مونتکارلو و میلانو جایگزین ۸۱۲ و روما میشوند
مدلهای جدید فراری مونتکارلو و میلانو جایگزین ۸۱۲ و روما میشوند
فراری بهتازگی نامهای ۲۹۶ اسپشاله، ۲۹۶ موجلو، مونتکارلو و میلانو را به ثبت تجاری رسانده که قرار است از آنها برای محصولات جدید آینده استفاده شود.
فراری درخواست ثبت تجاری چندین نام مختلف را به دفتر علائم تجاری ایتالیا ارسال کرده که برای محصولات آیندهٔ شرکت استفاده خواهند شد. یکی از این نامها، ۲۹۶ اسپشیاله است که نسخهٔ پیست محور و قویتر ۲۹۶ GTB خواهد بود و طبیعتاً نسخهٔ اسپایدر هم خواهد داشت. این اما تنها نسخهٔ جدید ۲۹۶ نخواهد بود زیرا فراری نام ۲۹۶ موجلو را هم ثبت کرده است. علاقهمندان به موتوراسپرت میدانند که موجلو پیستی متعلق به فراری است ولی ارائهٔ دو نسخهٔ جدید برای یک مدل فراری چندان منطقی به نظر نمیرسد.
این یعنی ممکن است فراری از نام ۲۹۶ موجلو برای نسخهای تولید محدود و حتی خاصتر از اسپشیاله استفاده کند. احتمال دیگر هم اینکه شاید اهالی مارانلو هنوز در انتخاب یکی از این دو نام برای نسخهٔ پیست محور ۲۹۶ تردید دارند؛ اما از ۲۹۶ که بگذریم به قدیمیترین محصول در حال تولید فراری یعنی ۸۱۲ میرسیم. در نامهایی که توسط فراری ثبت تجاری شده، مونتکارلو هم دیده میشود که میتواند نام مناسبی برای یک گرند تورر سنتی با موتور V12 در جلو باشد زیرا این نام یادآور خاصترین کازینوهای جهان و اسکلههایی پر از قایقهای تفریحی صد میلیون دلاری است؛ بنابراین، فراری مونتکارلو احتمالاً جانشین ۸۱۲ خواهد بود.
نام بعدی میلانو و میلانو اسپایدر است که برای جانشین روما ثبت شدهاند. البته روما هنوز خودروی سالخوردهای نشده ولی ممکن است فراری برای فیسلیفت این خودرو از نام جدید میلانو استفاده کند یعنی چیزی مثل تبدیل ۴۵۸ به ۴۸۸. درنهایت هم به نامهای ۵۰۰ تستاروسا و ۵۰۰ تستاروسا اسپایدر میرسیم که ثبت تجاری شده است. هنوز مشخص نیست که قصد فراری از ثبت این نام چه بوده زیرا بعید است که این شرکت مثل لامبورگینی کانتاش، خودرویی مدرن با طراحی رترو را با نامی قدیمی به بازار عرضه کند. درهرحال، مشخص است که فراری در حال توسعهٔ طیف گستردهای از محصولات جدید است.