هاست پرسرعت
خودرو

مدیرعامل فورد جنگ قیمتی ایلان ماسک را به کپی‌برداری از هنری فورد تشبیه کرد!

مدیرعامل فورد جنگ قیمتی ایلان ماسک را به کپی‌برداری از هنری فورد تشبیه کرد!

جیم فارلی مدیرعامل فورد می‌گوید ایلان ماسک در راه‌اندازی جنگ قیمتی با سایر خودروسازان به تجارب هنری فورد مراجعه کرده است! او می‌گوید استراتژی مدیرعامل تسلا مشابه همان کاری است که هنری فورد در سال ۱۹۱۳ انجام داد.

مدیر اجرایی ارشد فورد اظهار داشته است استراتژی جنگ قیمتی ایلان ماسک برای خودروهای برقی چیز جدیدی نیست. فارلی به خبرنگاران گفت که ایده ماسک برای تخفیف در قیمت محصولات و اولویت دادن حجم تولید و فروش به حاشیه سود مشابه همان کاری است که هنری فورد برای مدل T انجام داد. او خطاب به خبرنگاران خاطرنشان ساخته است:

بروید کتاب ۱۹۱۳ را بخوانید

در واقع فارلی به کتابی اشاره می‌کند که نگاهی دقیق به همان سالی دارد که فورد تولید کننده انبوه خودروها شد. او می‌گوید:

همه این‌ها (جنگ قیمتی ماسک) قبلاً رخ داده‌اند

در سال ۱۹۱۳ و زمانی که هنری فورد برای اولین بار شروع به تولید خودرو روی تسمه کرد قیمت مدل T را به منظور افزایش فروش کاهش داد چراکه این خودروساز می‌تواند در زمان کوتاهی خودروهای بیشتری بسازد. ماسک هم از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون قیمت محبوب‌ترین خودروهای تسلا را کاهش داده تا بتواند به هدف تولید ۲ میلیون خودرو در سال جاری برسد و نسبت به سال قبل رشد تولید دو برابری داشته باشد. استراتژی کاهش قیمت تأثیر زیادی روی حاشیه سود این خودروساز داشته و برخی سرمایه‌گذاران را نگران کرده است اما ماسک تأکید دارد که می‌داند چه‌کاری انجام می‌دهد. ماسک در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران تسلا داشت گفت:

ما به آنچه انجام می‌دهیم باور داریم و بهتر است تعداد بیشتری خودرو را با حاشیه سود کمتر به فروش برسانیم و در آینده از این سود استفاده کنیم

فارلی با اشاره به تاریخچه فورد هشدارهایی را برای ماسک ارسال کرده است. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم ماسک خواهد فهمید که تولید محصولات جدید و به‌روز معانی بسیاری دارد. خودروهای تولیدی قدیمی‌تر می‌شوند و سپس شما مزیت قیمتی را از دست می‌دهید که چیز واقعاً خطرناکی است

فارلی می‌گوید هنری فورد در نهایت این درس را یاد گرفت و رنگ‌های متفاوتی را برای مدل A عرضه کرد؛ اما تا آن زمان شورولت گوی سبقت را از فورد ربوده و به برترین برند خودرویی در آمریکا تبدیل شده بود. ماسک برای نوسازی سبد محصولات تسلا تحت‌فشار بوده و او بجای معرفی خودروهای جدید روی بهبود نرم‌افزاری خودروهای کنونی تمرکز کرده است. با انتشار برخی اخبار درباره فیس لیفت تسلا مدل ۳، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران گفته‌اند به‌روزرسانی مدل ۳ و مدل Y برای حفظ روند فروش در طول سال جاری حیاتی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا