هاست پرسرعت
بازی

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

به دنبال بازی های موبایل با کیفیت بالا و گرافیک کنسولی هستید؟ پس با من همراه باشید تا آثار مختلف و متنوع گرافیکی موبایل را بررسی کنیم.

سلام به شما کاربران gsxr. گاهی ممکن است به کنسول خود دسترسی نداشته باشید و بخواهید بازی‌های سنگین‌تری روی تلفن همراه خود تجربه کنید؛ به همین خاطر امروز قرار است تا به معرفی بازی‌های موبایلی با گرافیک کنسولی بپردازیم. اگر علاقه‌مند به داشتن تجربه‌ای نزدیک به کنسول روی پلتفرم موبایل هستید، با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

مناسب برای گوشی‌های پایین‌رده

N.O.V.A 3

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

سری بازی‌های نووا از استودیوی گیملافت همواره یکی از نزدیک ترین تجربه‌ها به هیلو بوده و هستند. جدید‌ترین نسخه از این بازی N.O.V.A. Legacy نام دارد، اما امروز قرار است تا با هم سری به سال 2012 و نسخه‌ی سوم این بازی بزنیم.

گرافیک این نسخه با توجه به سال عرضه، فوق العاده است و از مهم ترین ویژگی‌های بازی می‌توان به گان‌پلی جذاب و داستان قابل‌قبول اشاره کرد. ماجرا درباره‌ی شخصیتی به نام Kal Wardin است که باید با بیگانگان فضایی مبارزه کند تا زمین را نجات دهد.

تنوع سلاح‌ها و دشمنان بازی نیز به نسبت خوب است و اگر دلتان یک تجربه‌ی داستان‌محور شوتر می‌خواهد و به تلفن همراه چندان قدرتمندی دسترسی ندارید، این اثر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

متاسفانه N.O.V.A 3 از روی فروشگاه گوگل پلی حذف شده است و برای تجربه‌ی بازی، باید سری به وبسایت‌های ثانویه بزنید، اما دارندگان گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ios می‌توانند همین حالا بازی را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنند.

Need for Speed Most Wanted

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

Need for Speed Most Wanted 2012 به طور کلی بازی بدی نبود و با وجود آن که نتوانست تجربه‌ای مشابه MW اصلی ارائه دهد، اما کم و بیش با استقبال مخاطبین روبه‌رو شد و به همین دلیل، همان سال نسخه‌ی موبایلی این بازی نیز خیلی زود عرضه شد.

بازی، گرافیک خوبی دارد و تجربه‌ای نزدیک به نسخه‌ی کنسولی را به شما ارائه می‌دهد. در نسخه‌ی موبایلی نیز باید به ترتیب، اعضای بلک لیست را از تخت پادشاهی پایین بیاورید و خود به رتبه‌ی اول دست پیدا کنید.

گیم پلی بازی نیز بی‌شباهت به سری آسفالت نیست و اگر به این سری بازی علاقه دارید و توانایی اجرای نسخه‌های جدیدتر بازی را ندارید، می‌توانید Need for Speed Most Wanted را به قیمت 5‌ دلار از اپ استور یا گوگل پلی دریافت کنید.

Into Dead 2

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

اگر به تجربه‌ی بازی‌های رانر علاقه دارید و از طرفی فکر می‌کنید که اضافه کردن داستان به این بازی‌ها ایده‌ی جالبیست، Into Dead 2 برای شما ساخته شده است. در این نسخه بار دیگر در یک دنیای زامبی‌زده قرار می‌گیرید و باید برای نجات خانواده‌ی خود، به دل دسته‌ی زامبی‌ها بزنید و با استفاده از سلاح و وسایل‌نقلیه‌ی مختلف، خودتان را به آن‌ها برسانید.

از این ‌بازی به خوبی پشتیبانی می‌شود و روزانه شاهد ایونت‌ها و چالش‌های متفاوتی هستیم که تا مدتی از یکنواخت شدن تجربه‌ی این اثر، جلوگیری خواهند کرد. Into Dead اتمسفر تاریک و جذابی دارد و گرافیک بصری آن شما را به خود جذب خواهد کرد.

مناسب برای گوشی‌های میان رده

Dead Effect 2

Dead Effect 2 به هیچ عنوان یک اثر بی نقص نیست و شاید صرفا یک بازی متوسط یا حتی ضعیف باشد، اما این اثر یکی از بهترین جلوه‌های بصری موجود روی پلتفرم موبایل را ارائه می‌دهد و قابلیت شخصی‌سازی آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

شباهت‌های بازی به عنوان دد اسپیس گاهی غیرقابل انکار است. در Dead Effect 2 وظیفه دارید تا زامبی‌های موجود در یک ایستگاه فضایی را نابود کنید. متاسفانه این بازی از نظر گیم‌پلی خیلی زود تکراری می‌شود و داستان آن چندان هیجان انگیز نیست و از طرفی، مراحل بسیار کوتاه طراحی شده‌اند و خیلی زود و بدون چالش خاصی به پایان می‌رسند؛ ولی اگر دوست دارید تا برای مدتی کوتاه سری به یک بازی کنسولی روی موبایل بزنید؛ از آن جایی که Dead Effect 2 یک اثر رایگان است، می‌تواند تا مدتی شما را سرگرم نگه دارد.

Super Mecha Champions

اگر تایتان‌فال را با گرافیکی انیمه‌ای طراحی کنیم و سپس به صورت یک بازی بتل‌رویال روی تلفن‌های همراه عرضه کنیم، حاصل کار Super Mecha Champions خواهد بود!

تبلیغات

داستان بازی درباره‌ی ربات‌های غول‌پیکری است که در هنگام انقلاب صنعتی به وجود آمده‌اند؛ اتفاقات زیادی در طول تاریخ رقم زده‌اند و قدرت و تکنولوژی این ربات‌ها منجر به جنگ‌های بزرگی شده است. حال 10 سال از تاریخ این جنگ‌ها گذشته و مسابقاتی به نام آرنا جهت جلوگیری از جنگ به راه افتاده است و قهرمانان نبردهای گذشته باید به عنوان قهرمانان قدرتمند، در این مسابقات به رقابت بپردازند!

حال و هوای کلی بازی تا حدودی شبیه به ایپکس لجندز است. تنوع سلاح‌ها و چمپیون‌ها از نقاط قوت بازی به شمار می‌روند و از طرفی تم انیمه‌ای آن، طرفداران سبک مکا را حسابی راضی خواهد کرد. Super Mecha Champions به صورت رایگان عرضه شده است و می‌توانید همین حالا این اثر را دریافت کنید.

Dead Cells

در حال حاضر یکی از بهترین تجربه‌های roguelike-Metroidvania که می‌توانید روی موبایل داشته باشید، عنوان Dead Cells است. این بازی در سال 2018 منتشر شد و عملکرد فوق العاده‌ی آن منجر به پورت آن روی تلفن‌های همراه شد.

Dead Cells داستان خاصی ندارد و همین موضوع بخش جالب آن محسوب می‌شود. شما به عنوان یک زندانی اعدام شده از مرگ‌ بر می‎خیزید و اکتشاف شما در بازی آغاز خواهد شد. اما به شما اطمینان می‌دهم که نبود داستان به هیچ عنوان لطمه‌ای به بازی نزده و در Dead Cells گیم‌پلی حرف اول و آخر را می‌زند.

گرافیک، طراحی مراحل، تنوع دشمنان، تنوع کم‌‌نظیر سلاح‌ها، قابلیت‌های شخصی‌سازی، محیط‌های زیبا، گیم‌پلی چالش‌برانگیز و باس‌فایت‌های نفس‌گیر این بازی، همگی دلیل محکمی برای تجربۀ آن هستند. اگر دوست دارید تا کمی خود را به چالش بکشید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتی اگر آب دستتان است آن را زمین بگذارید و به تجربه‌ی این عنوان بپردازید.

Asphalt 9

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

سری بازی‌های آسفالت همواره یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های ریسینگ موجود روی پلتفرم موبایل بوده‌اند و موفقیت‌های بسیاری را در طول زمان به دست ‌آورده‌اند. جدید ترین نسخه از این سری Asphalt 9 نام دارد که همچنان گیم‌پلی جذاب خود را حفظ کرده است و حتی تجربه‌ی اکشن‌تری را نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد.

حدود 175 ماشین مختلف از برند‌های لایسنس شده در بازی وجود دارند و طراحی تمامی این خودروها نیز به خوبی صورت گرفته است. گرافیک بصری بازی نیز چشم‌نواز بوده و وجود یک بخش آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که با دوستان خود رقابت کنید.

این بازی به صورت رایگان برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است.

Sclerosis: The Dark Descent

Sclerosis در واقع نوعی ریمستر غیر رسمی برای Amnesia: The Dark Descent به شمار می‌رود که توسط CreaTeam توسعه یافته و برای پلتفرم موبایل پورت شده است. در این بازی شما در نقشه دنیل قرار می‌گیرید که در یک قلعه به هوش می‌آید و متوجه ‌می‌شود که حافظه‌اش را از دست داده است و حال باید به وسیله‌ی گشت و گذار در این قلعه و مطالعه‌ی یادداشت‌ها و حل پازل‌ها، سعی کند که بفهمد ماجرا از چه قرار است.

بازی تجربه‌ای بسیار شبیه به نسخه‌ی کنسولی را ارائه می‌دهد و همچنان اتمسفر ترسناک و سرد خود را حفظ کرده است. Sclerosis: The Dark Descent در حال حاضر یکی از بهترین تجربه‌های Survival horror داستان محوریست که روی موبایل در دسترس قرار گرفته است و می‌تواند برای افرادی که نسخه‌ی کنسولی این بازی را تجربه نکرده‌اند انتخاب مناسبی باشد.

نکته‌ی جالب توجه ‌‌آن است که این بازی رایگان بوده و همین حالا می‌توانید به تجربه‌ی آن بپردازید.

The Walking Dead

سال 2012 یکی از آن سال‌های جادویی برای صنعت ویدیوگیم بود و از شاهکارهای منتشر شده در آن زمان، می‌توان به The Walking Dead اشاره کرد. داستان لی و کلمنتاین یکی از زیباترین روابط پدر-فرزندی تاریخ گیم را روایت می‌کرد و همین موضوع منجر به دریافت جایزه بهترین بازی سال توسط Spike Video Game awards شد.

یکی از بهترین اتفاقاتی که برای این بازی افتاد، پورت شدن آن روی تلفن‌های همراه بود. گرافیک این اثر نیز همانند دیگر بازی‌های منتشر شده توسط استودیوی تل‌تیل گیمز تمی کامیک‌‌گونه دارد. لازم به ذکر است که پورت Walking Dead بر روی موبایل باعث افت گرافیکی آن نشده و کیفیت بصری کاملا حفظ شده است.

The Walking Dead درباره‌ی دختری به نام کلمنتاین است که پدر و مادر خود را در یک حادثه‌ی آخرالزمانی گم کرده و باید به همراه مردی به نام لی به دنبال آن‌ها بگردد و از طرفی راهی برای بقاء در این دنیای زامبی زده پیدا کند. اگر تا به حال فرصت تجربه‌ی این بازی را نداشته‌اید، می‌توانید بازی را به راحتی روی موبایل خود دانلود کنید.

Apex legends mobile

پس از مدت‌ها، EA هم نسخه‌ی موبایلی Apex Legends را روی موبایل عرضه کرد تا همانند رقبایش وارد عرصۀ تلفن‌های همراه شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید آن است که بازی یک نسخه‌ی پورت شده نمی‌باشد و اثری متمایز از ایپکس اصلی به شمار می‌رود، اما این موضوع دلیل بر افت کیفیت بازی نیست و گیم‌پلی کماکان جذاب و چالش‌برانگیز است.

گرافیک بصری این نسخه بسیار چشم‌نواز بوده و حتی در برخی مواقع به نسخه‌ی کنسولی این اثر نزدیک می‌شود. اگر از مخاطبان این بازی هستید و یا به دنبال یک تجربه‌ی بتل رویال جدید روی پلتفرم موبایل می‌گردید، Apex legends mobile انتخاب ایده‌آلی خواهد بود. متاسفانه سرورهای بازی تحریم هستند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران نتوانند پینگ مناسبی دریافت کنند، اما به هرحال میتوانید ایپکس لجندز موبایل را به رایگان دریافت و نصب کنید.

Life is Strange

استودیوی Dontnod Entertainment با خلق Life is Strange توانست یک داستان عالی را برای مخاطبان ارائه دهد. داستان بازی درباره‌ی دختری به نام مکس است که قابلیت کنترل زمان را دارد و باید از یک اتفاق آخرالزمانی جلوگیری کند.

موسیقی Life is Strange فوق‌العاده است و در طی لحظات مختلف به نحو شایسته‌ای از این ویژگی استفاده می‌شود. از طرفی گرافیک تمامی نسخه‌های این فرانچایز بر روی پلتفورم موبایل قابل قبول است و در برخی مواقع حتی، مناظر بسیار چشم‌نوازی را ارائه می‌دهد. متاسفانه بزرگترین اشکال بازی گیم‌پلی آن است که بیش از آن که یک بازی باشد، یک فیلم تعاملی به شمار می‌رود.

اگر دلتان یک تجربه‌ی داستان‌محور می‌خواهد و چندان به گیم‌پلی بازی اهمیت نمی‌دهید، می‌توانید نسخه‌ی اول بازی به همراه Before Storm را روی تلفن همراه خود تجربه کنید.

مناسب برای گوشی‌های بالارده

Fortnite

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

کمتر کسی است که با فورتنایت آشنا نباشد! یکی از مهم ترین اتفاقاتی که برای این بازی رخ داد، پورت نسخه‌ی اصلی بر روی تلفن‌های همراه بود. با افزوده شدن مود Zero build، تجربه‌ی بازی بیش از پیش بر روی این پلتفورم بهینه گشت.

بازی از سنگین‌ترین آثار موجود بر روی پلتفورم موبایل به شمار می‌رود و برای تجربه‌ی آن نیازمند گوشی قدرتمندی خواهید بود. متاسفانه Fortnite دیگر بر روی گوگل‌پلی و اپ استور، به علت مشکلات حقوقی، موجود نیست و برای تجربه‌ی آن باید از لانچر اپیک گیمز، بازی را دریافت کنید.

Layers of fear

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

Layers of fear یکی از بازی‌های سبک Horror بود که با وجود ارائه‌ی یک اتمسفر به شدت ترسناک، مشکلات زیادی به همراه داشت. نسخه‌ی موبایلی این بازی نیز در دسترس قرار گرفته است و از نظر بصری تجربه‌ی بسیار خوبی است، اما کماکان مشکلات آن پابرجاست و از طرفی سیستم کنترل بازی ایراد دارد و برای تجربه‌ی روان بازی به کنترلر احتیاج خواهید داشت.

داستان شما را در نقش یک روانی قرار می‌دهد که قصد دارد تا نقاشی‌ای که کشیده است را تکمیل کند. در این ماجرا اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ خواهد داد و بازی، شما را با گذشته‌ی این شخصیت بیشتر آشنا خواهد کرد.

از نقاط قوت Layers of fear نیز می‌توان به طراحی فوق‌العاده‌ی محیط، گرافیک فنی و هنری چشم‌نواز آن اشاره کرد؛ باید گفت که با یکی از ترسناک‌ترین آثار موجود سر و کار خواهید داشت. متاسفانه این نسخه کمی بدقلق است و بر روی کمتر گوشی‌های موبایلی بدون اشکال اجرا می‌شود؛ با این حال می‌توانید آن را به قیمت 10دلار دریافت کنید.

GRID Autosport

شاید بتوان GRID Autosport را یکی از نزدیک‎ترین بازی‌های ریسینگ موبایل به نسخه‌های کنسولی دانست. بازی یک تجربه‎ی 10 دلاری محسوب می‌شود که حدود 100 ماشین و پیست برای آن طراحی شده و از مهم ترین ویژگی‎‌های آن می‎‌توان به گیم‌پلی و سیستم شخصی‌سازی عالی اشاره کرد.

اگر تلفن ‌قدرتمندی دارید، این اثر یکی از بهترین تجربه‌های ریسینگ بر روی پلتفرم موبایل را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Genshin Impact

معرفی بازی های موبایل با گرافیک کنسولی (قسمت اول)

سرانجام به آخرین بازی این لیست یعنی Genshin Impact می‌رسیم. این اثر در سبک نقش آفرینی بوده و توسط استودیوی miHoYo توسعه یافته است. Genshin Impact بیش از هرچیز ما را به یاد The Legend of Zelda می‌اندازد و نزدیک ترین تجربه به این عنوان روی پلتفرم موبایل به شمار ‌می‌رود. بازی به صورت رایگان عرضه شده و یک اثر Cross-platform است که به شما توانایی بازی کردن با دوستانتان روی پلی استیشن و PC را ارائه می‌دهد؛ بنابراین شاهد گرافیک بصری فوق العاده‌ای در بازی هستیم.

در این بازی شما به صورت اتفاقی وارد یک جهان فانتزی می‌شوید و باید علاوه بر ماجراجویی در این دنیا، با موجودات پلیدی که قصد نابودی شما را دارند مبارزه کنید. 7 عنصر مختلف مانند آب، خاک، باد و آتش نیز در بازی وجود دارند که در مبارزات علاوه بر سلاح‌های هر شخصیت به کارتان خواهند آمد.

پشتیبانی از این بازی به خوبی صورت گرفته است و اگر علاقه‌مند به بازی‌های نقش‌آفرینی جهان باز هستید، تجربه‌ی این بازی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

PlayStation Studios PS5DARKSIRENSmashGhost of SpartaFree as the windعلیهادی صفاییmeysambPorfosorآگان تارگارین(در حال رقص با اژدهایان)عمو فیل کبیرDr.PyroEmperor Nima ShamsLonesome guyکاپیتان قیمتخلوتM.KhArnaldJin sakaio0ashil0omore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا