هاست پرسرعت
خودرو

معرفی راف R اسپایدر با کابین روباز و CTR3 ایوو با ۸۰۰ اسب بخار قدرت

معرفی راف R اسپایدر با کابین روباز و CTR3 ایوو با ۸۰۰ اسب بخار قدرت

شرکت راف که سال قبل با خودروی برگمیستر در هفته خودرویی مونتری حضور یافته بود امسال نیز دو محصول با نام‌های R اسپایدر و CTR3 ایوو را روانه این گردهمایی کرده است.

CTR3 ایوو قوی‌ترین محصول تاریخ این برند به شمار می‌رود و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی آن قدرت قابل‌توجه ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۹۰ نیوتون متر را تولید می‌کند. پیشرانه یاد شده از زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، روان کاری کارتل خشک و تزریق سوخت مستقیم سود می‌برد. همچنین جهت توقف خودرو نیز از ترمزهای کربن سرامیک با روتور ۱۵ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه استفاده شده است. راف در محصول قدرتمند خود از بال عقب قابل تنظیم، بدنه دارای کولار کامپوزیت و جذب‌کننده‌های شوک در سیستم تعلیق چند اتصالی عقب استفاده کرده است. سیستم تعلیق جلوی CTR3 ایوو نیز از نوع مک فرسون خواهد بود. این خودرو دنباله‌روی محصولات مشهوری همچون CTR3 کلاب اسپرت است، هیولایی که به پیشرانه ۳.۸ لیتری مجهز شده و از ۷۷۷ اسب بخار قدرت و ۹۷۹ نیوتون متر گشتاور بهره می‌برد. سقف سرعت هر دو خودرو نیز ۳۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اما راف R اسپایدر کاملاً متفاوت است و پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی آن با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند. اگرچه این شرکت اشاره‌ای به قدرت و گشتاور R اسپایدر ندارد اما پیشرانه آن از ورود سوپاپ متغیر و زمان‌بندی اگزوز سود می‌برد و سیستم تعلیق جلو و عقب آن از نوع مک فرسون و پنج اتصالی سبک‌وزن است. نیروی توقف را نیز ترمزهای کربن سرامیکی تأمین خواهند کرد. البته برجسته‌ترین ویژگی راف R اسپایدر را می‌توان طراحی کاکپیت باز دو نفره با کاپوت فیبر کربنی و اسپویلر دانست. این خودرو همچنین فاقد آینه‌های سنتی است و بجای آن‌ها از دوربین‌های نصب شده روی گلگیرها استفاده می‌شود.

مقر شرکت راف در باواریا آلمان است و اوایل سال جاری میلادی نیز تأسیسات دیگری را در آمریکا برپا کرده است. این محل جدید که در جنوب فلوریدا قرار دارد یک پیست شخصی با بهترین تجهیزات را در اختیار ژرمن‌ها می‌گذارد. به عنوان سخن پایانی باید گفت سال قبل مستندی ۵۰ دقیقه‌ای از تاریخ ۸۰ ساله راف منتشر شد که جذابیت‌های زیادی داشت. اگرچه راف در سال ۱۹۳۹ تأسیس‌ شده است اما طراحی محصولاتش تا دهه ۴۰ میلادی طول کشید. اولین خودروی راف در سال ۱۹۵۵ راهی بازار آلمان شد. همچنین باید گفت در مستند یاد شده به راف CTR معرفی شده در سال ۱۹۸۷ به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا نیز اشاره شد، خودرویی که توانست به سرعت ۳۴۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا