هاست پرسرعت
خودرو

معرفی فراری روما تک ساخت به یادبود ۳۰ سال فروش در چین

معرفی فراری روما تک ساخت به یادبود ۳۰ سال فروش در چین

جدیدترین محصول ویژه و تک‌نمونه‌ی فراری، نسخه‌ای از  روما برای مشتری چینی است که با همکاری یک هنرمند مشهور چینی تولید شده.

تیلورمِید (Tailor Made) بخشی از شرکت فراری برای طراحی خودروهای تک‌نمونه برای مشتریان خاص محسوب می‌شود. نام‌گذاری این دپارتمان از اصطلاحی مخصوص خیاطی گرفته شده است تا اجرای دقیق خواسته‌های خریدار را تاکید کند.

در سال ۱۹۹۲، برای اولین‌بار یک فراری در چین ثبت سفارش شد. سی سال بعد از این رویداد، یک دستگاه روما طراحی شده توسط تیلورمِید، اهمیت بازار چین برای برند ایتالیایی را نشان می‌دهد. فرایند تولید، با همکاری خانم جیانگ کیونگیر (Jiang Qiong’er) طراح و هنرمند مشهور چینی به اتمام رسیده است.

نمای پشت فراری روما چین

ادوات فیبرکربن در سپرها، دیفیوزرها و رکاب، مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه‌ی تک‌ساخت با مدل استاندارد هستند. رنگ قرمز روی بدنه‌ی نقره‌ای، توجه به پرچم و فرهنگ چین را نشان می‌دهد. در کابین، رنگ اصلی برای داشبورد، صندلی‌ها و حتی سقف، سرخ آتشین است اما جزئیات نقره‌ای رنگ با دقت و بسیار کم‌حجم وجود دارند. روی کنسول و رکاب‌ها، عبارت نشان‌دهنده‌ی “۳۰ سالگی” به زبان چینی و ترکیب طلایی رنگ، دیده می‌شود. جیانگ کیونگیر برای خریدار این فراری، اقلامی ویژه طراحی کرده که شامل ساک دستی، جا سیگاری، ست چای‌خوری و فنجان‌های نفیس است.

نمای کابین فراری روما چین

روما از پیشرانه‌ی ۳٫۹ لیتری توربوشارژ V8 فراری استفاده می‌کند تا قدرت ۶۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر داشته باشد. بیشترین قدرت در دور موتور ۷,۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود؛ درحالی‌که نهایت گشتاور بین ۳۰۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه، ثابت خواهد بود. روما در زمان ۳٫۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت هم، ۹٫۳ ثانیه اعلام شده است. جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته‌ی ساخت فراری که پیش‌تر روی SF90 استرادله نصب شده بود، برای روما هم استفاده خواهد داشت.

آستانه قیمت فراری در بازار جهانی ۲۴۵ هزار دلار است. هزینه‌ی خرید نسخه‌ی ویژه‌ی چین هنوز مشخص نیست اما باتوجه به سابقه‌ی فراری در تولید مدل‌های تک‌ساخت، قیمتی نهایی حدود یک میلیون دلار برآورد می‌شود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا